Gå til innhold

Steorn.com: "Vi har funnet opp fri energi!"


Anbefalte innlegg

Hvis den er så genial, hvorfor er den ikke patentert? Eller er den det?

Det er ikke lov å ta patent på evighetsmaskiner, men de har tatt patent på alle løsningene og komponentene i forbindelse med enheten. De har visst en del advokater og, som passer på at NDA-avtalen som de 300 vitenskapsmennene som har fått tilgang til teknologien, ikke skal lekke ut. Er heftige greier.

 

Ja hvorfor tror du det ikke er lov? Nettopp for å unngå å lure stakkarslige investorer.

 

Når jeg leser om "teknologien" og lisensiering høres det ut som om det er en programvare og ikke en teknologi de selger.

 

At man kan ha laget en "pumpe" mekanisme er helt mulig, det finnes allerede mange maskiner som gir ut mer energi en de får tilført elektrisk (ref varmepumper).

 

Sakset fra wikipedia:

 

Some examples of such devices include:

 

* The drinking bird toy functions using small ambient temperature gradients and evaporation.

* A capillarity based water pump functions using small ambient temperature gradients and vapour pressure differences.

* A Crookes radiometer consists of a partial vacuum glass container with a lightweight propeller moved by (light-induced) temperature gradients.

* Any device picking up minimal amounts of energy from the natural electromagnetic radiation around it, such as a solar powered motor.

* The Atmos clock uses changes in the vapor pressure of ethyl chloride with temperature to wind the clock spring.

 

[edit] Low friction

 

* In flywheel energy storage, "modern flywheels can have a zero-load rundown time measurable in years."[20]

* Once spun up, objects in the vacuum of space—stars, black holes, planets, moons, spin-stabilized satellites, etc.—continue spinning almost indefinitely with no further energy input.

* In certain quantum-mechanical systems (such as superfluidity and superconductivity), dissipation-free "motion" is possible.

 

Sansynligvis bidrar magnetene til ~0 friksjon. Ref dette firmaet produserer vist også magnetlager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en maskin som utnytter permanente og elektriske magneter til å skape en rotasjon

Hmm. som i en helt vanelig elektromotor... Som selv om den er en veldig effektiv type motor ikke kan bruke mindre energi enn den får inn.

 

Dette er som sagt en bløff for å lure godtruende investorer til å gi selskapet penger i likhet med alle andre gratis energi maskiner som det florerer av på youtube.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Ein plass må energien kome frå, det er ikkje mogleg å skape energi, den kan kun gå frå ein form til ein anna.

Ved å kombinere tyngdekraften og magnetisme kan man jo skape energi. For eksempel en magnet som frastøter en annen magnet som ramler ned igjen med en gang den kommer utenfor kraftfeltet, for så å bli ført tilbake til utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Ein plass må energien kome frå, det er ikkje mogleg å skape energi, den kan kun gå frå ein form til ein anna.

Ved å kombinere tyngdekraften og magnetisme kan man jo skape energi. For eksempel en magnet som frastøter en annen magnet som ramler ned igjen med en gang den kommer utenfor kraftfeltet, for så å bli ført tilbake til utgangspunktet.

 

Nei. Den andre magneten vil jo enten 1. Havne i en likevekt der kraftsummen er lik fra den første magneten og gravitasjon 2. Falle ned på bakken fordi den ikke kalrer å komme i den eksakte likevektsposisjonene. Uansett så skapes det ikke energi ut av løse lufta i noe tilfelle.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ein plass må energien kome frå, det er ikkje mogleg å skape energi, den kan kun gå frå ein form til ein anna.

Ved å kombinere tyngdekraften og magnetisme kan man jo skape energi. For eksempel en magnet som frastøter en annen magnet som ramler ned igjen med en gang den kommer utenfor kraftfeltet, for så å bli ført tilbake til utgangspunktet.

Konvertere mellom potensiell og kinetisk energi kanskje, men du skaper ikke energi av den grunn.

Lenke til kommentar

Målet er jo å bringe magneten opp og ut av den underliggende magneten sitt kraftfelt, og samtidig benytte seg av bevegelsesenergien ved hjelp av turbinhjul. Den skal falle ned, men kontrollert ved hjelp av rørbaner med enda et turbinhjul på ferden ned. Man kan sikkert få flere magneter i omløp, slik at det liksom blir som en strøm av vann.

 

Om dere ikke fatter og begriper hva jeg babler om så skal jeg jaggu tegne det :)

Lenke til kommentar
Målet er jo å bringe magneten opp og ut av den underliggende magneten sitt kraftfelt, og samtidig benytte seg av bevegelsesenergien ved hjelp av turbinhjul. Den skal falle ned, men kontrollert ved hjelp av rørbaner med enda et turbinhjul på ferden ned. Man kan sikkert få flere magneter i omløp, slik at det liksom blir som en strøm av vann.

 

Om dere ikke fatter og begriper hva jeg babler om så skal jeg jaggu tegne det :)

 

Tegn i vei, det er snakk om energioverføring uansett, egentlig sier det seg selv, om et var så enkelt å lage en evighetsmaskin, hvorfor har ingen gjort det før? Hvorfor skulle tusenvis av forskere over hundrevis av år ta feil om energibevarelse?

 

AtW

Lenke til kommentar
Målet er jo å bringe magneten opp og ut av den underliggende magneten sitt kraftfelt, og samtidig benytte seg av bevegelsesenergien ved hjelp av turbinhjul. Den skal falle ned, men kontrollert ved hjelp av rørbaner med enda et turbinhjul på ferden ned. Man kan sikkert få flere magneter i omløp, slik at det liksom blir som en strøm av vann.

 

Om dere ikke fatter og begriper hva jeg babler om så skal jeg jaggu tegne det :)

Tenk deg at du har en sprettball og at denne spretter mellom bakken og en eller annen slags mekanisme som avgir energi til et hjul. Dette vil jeg anta du forstår fungerer svært dårlig? All energien du henter ut i hjulet vil forsvinne fra sprettballen. I tillegg har du alt energitap fra f.eks friksjon.

 

Det er ikke noe magisk med avstandskrefter.

Lenke til kommentar

Går ikke an at den stopper når kreftene er så sterke at den store magneten frastøter helt opp til "taket" i utgangspunktet. Det finnes alltids en måte å navigere magneten ned til midtpunktet av den store magneten, f.eks. med et overbygg på banen nedover. Husk at dette jeg tegnet er en enkel modell, bare grunnprinsippet.

 

Den store magneten trenger heller ikke å være så bred, det var mer ment som en visualisering for å få frem styrkeforholdet.

 

EDIT: omformulering

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Problemet er jo at denne maskinen bryter en haug med universelle lover. Jeg tror ikke det er en evighetsmaskin, men at de har klart å utnytte omgivelsesenergien på en eller annen måte. Skal følge med på dette, men jeg er ganske sikker på at det ikke er en skikkelig evighetsmaskin.

EDIT: WarpX, den tegn9ingen din vil ikke fungere. Som nevnt over, den store magneten din virker også bortover, og hindrer klumpen i å skli nedover.

Endret av pululf
Lenke til kommentar

Fri energi =/= bryte naturlovene

 

HVIS de utnytter jordens rotasjon / solens gravitasjon -- samme kraften som påvirker tidevannet, så utnytter de bare en hjemmelaget "bølgekraft": Samme kraften som muliggjør bølgekraft

 

Men det høres ikke ut som om det går ann å trekke så mange watt ut av den dingsen om det er det de har gjort, da ville man sansynligvis klare å trekke mer kraft utav tidevannskreftene i badekaret hjemme.

 

Noe som får meg til å tenke...

Er det noen som måler vannforbruket vårt egentlig?

Bare sette et lite vannkraftverk på springen, skru den på og la den gå døgnet rundt 365 for nok kraft til å lyse opp badet :D

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...