Gå til innhold

Steorn.com: "Vi har funnet opp fri energi!"


Anbefalte innlegg

On topic: Pics, or it didn't happen.

Gjerne av en tredjeparts energimåler måler kraften som kommer ut av helvetesmaskinen. :D

 

De fleste kommuner har fast pris til privatkunder for vannet, uansett hvor mye man bruker. Men det blir vanligere og vanligere med målere slik at man betaler for reelt forbruk. Uansett har man måleutstyr på pumpestasjonene slik at uregelmessig høyt forbruk kan detekteres.

 

Jeg bor i blokk :D

 

Da er bare spørsmålet: Hvor mange watt får man fra 1 rennende kran? :p

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo mange tilsvarende klipp på tuben?

 

En med lego:

Se filmen hos Youtube

 

En annen som påstår å ha løst alt:

 

Enda en:

 

En eller annen hillbillie med noe tilsvarende:

 

 

Disclaimer: Jeg så ikke så nøye på videoen, så om dette ikke er tilsvarende måter, beklager jeg.

Ikke er jeg for sikker på hvorfor det ikke fungerer, pga min kunnskap ikke er på topp når det gjelder dette, men det er interesant at vi kun får se spenningen. Kanskje i god tro om at folk er så teite at dersom det er en spenning på 220V kan vi dra så mye vi vil ut av det? Woo

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Skapa energi av ingenting ja, hadde ikkje det vore kjekt. Men dette er nok tull og fanteri som alle andre slike evigheitsmaskinar. Om denne tingen fungere, det kan det jo godt vera at den gjer for alt eg veit, så tar den nok energien frå ein plass og OMGJER den, men den skape ikkje "gratis" energi av ingenting. Men for all del, bruk mykje krefter på å bevisa dette ved hjelp av youtube-videoar som seie ca ingenting bortsett frå å ramsa opp klassiske elektromagnetiske likningar. Veit ikkje heilt om det hjelpe å blanda inn teknologi frå teikneseriar heller.

 

Eg er ikkje heilt stø på på det eg lærte i kvantemekanikk lengre, men der var det vel slik at energi kan oppholda seg i klassisk forbudte områder, men det seie vel ingenting om at energi blir skapt frå ingenting? Hm, nei det var kanskje bare tunnelering det.

Endret av The_Creator
Lenke til kommentar

Viss det ikkje er snakk om energi ut av ingenting, så kan eg godta meir av dette eksperiementet.

 

Men viss dei folka vil ha kredibilitet så rekne eg med at dei hoste opp grunnen til "evigheits"maskinen istaden for å bare prata om andre ting rundt eksperimentet. Det er vel sannsynligvis beviset på at dei ikkje har noko som helts, sidan dei bare prate om andre ting og ikkje GRUNNEN til at det "fungere".

Lenke til kommentar

Det har begynt å dukke opp replikasjoner som viser at prinsippene Steorn viste i første demo, fungere slik de sier. Les mer om det her.

 

I januar vil de fortsette demonstasjonene. Blir spennende å se hva som kommer ut av det, og om de klarer å overbevise skeptikere som er til stede.

Lenke til kommentar
Det har begynt å dukke opp replikasjoner som viser at prinsippene Steorn viste i første demo, fungere slik de sier. Les mer om det her.

 

I januar vil de fortsette demonstasjonene. Blir spennende å se hva som kommer ut av det, og om de klarer å overbevise skeptikere som er til stede.

Tenk så kjedelig det hadde vært uten skeptikere. Ingen å overbevise og alle hadde tatt det som sannhet etter en greit skrevet artikkel :wee: .

Lenke til kommentar
Hvorfor blir dette bare presentert på websider som helt klart består av "Free energy" fanatikere? ...

Godt spørsmål. Noe av problemet er at den etablerte vitenskapen ikke ønsker å befatte seg med slike hårreisende prosjekter som Steorn, fordi det skader deres omdømme. De fleste nøyer seg med å avskrive såpass ville påstander som hoax og svindel.

 

Jeg synes dette er litt synd. Begge parter ville jo vært tjent med at etablert vitenskap tok seg tid til å teste påstandene som blir fremlagt. Har man empiriske bevis på at det som hevdes bare er bullshit, så er det lettere å imøtegå de som faktisk er ute etter å scamme folk. Hvis noen av påstandene viser å ha noe for seg, så vil det bli lettere å forholde seg til enn at man konsekvent sier "nei, det der kan umulig virke".

 

Vitenskapen bør handle om å prøve det uprøvde, utfordre dogmene og gi kreativiteten en sjanse. Sånn som det er i dag, blir mange nytenkere stemplet som galemenn uten at man tar seg bryet med å virkelig lytte til ideene dems. En mellomting ville vært fint.

 

Håper virkelig at flere seriøse og anerkjente aktører tør å befatte seg med Steorn og andre "galemenn", slik at vi får noe mer håndfast å vurdere utifra. Det ville vært trist om vitenskapen ender opp som middelalder-kirken, som fordømte alle som ikke godtok dogmene og avviste dem som kjettere – uten interesse for å lytte.

 

Det finnes nok ekstremisme på begge sider av gjerdet som det er ... :-/

Lenke til kommentar
Hvorfor blir dette bare presentert på websider som helt klart består av "Free energy" fanatikere? ...

Godt spørsmål. Noe av problemet er at den etablerte vitenskapen ikke ønsker å befatte seg med slike hårreisende prosjekter som Steorn, fordi det skader deres omdømme. De fleste nøyer seg med å avskrive såpass ville påstander som hoax og svindel.

 

Jeg synes dette er litt synd. Begge parter ville jo vært tjent med at etablert vitenskap tok seg tid til å teste påstandene som blir fremlagt. Har man empiriske bevis på at det som hevdes bare er bullshit, så er det lettere å imøtegå de som faktisk er ute etter å scamme folk. Hvis noen av påstandene viser å ha noe for seg, så vil det bli lettere å forholde seg til enn at man konsekvent sier "nei, det der kan umulig virke".

 

Vitenskapen bør handle om å prøve det uprøvde, utfordre dogmene og gi kreativiteten en sjanse. Sånn som det er i dag, blir mange nytenkere stemplet som galemenn uten at man tar seg bryet med å virkelig lytte til ideene dems. En mellomting ville vært fint.

 

Håper virkelig at flere seriøse og anerkjente aktører tør å befatte seg med Steorn og andre "galemenn", slik at vi får noe mer håndfast å vurdere utifra. Det ville vært trist om vitenskapen ender opp som middelalder-kirken, som fordømte alle som ikke godtok dogmene og avviste dem som kjettere – uten interesse for å lytte.

 

Det finnes nok ekstremisme på begge sider av gjerdet som det er ... :-/

"Vitenskapen" (altså relevante anerkjente vitenskapsmenn) har egentlig ikke noe ansvar for å teste alle mulige vanvittige påstander. Hadde de hatt det ville de brukt all sin tid på å forske på håpløse påstander uten rot i virkeligheten. Det blir altså opp til de med en eller annen hypotese å legge frem vitenskaplig dokumentasjon for deres påstand. Med dette mener jeg beskrivelse av fenomen, demonstrasjon av fenomen og ikke minst en underliggende teori om hvordan man mener dette fungerer, og hva som var feil med tidligere teorien. Det siste punktet er faktisk viktigst, selv om demonstrasjonen skulle være aldri så fantastisk, fordi dersom man evner å komme med en plausibel hypotese om årsakene til observert effekt, så er det mye lettere for andre å godta demonstrasjonen som noe annet enn en hoax. Jeg vil i allefall ta noe slik som en hoax, som jeg kanskje ikke forsto, men på en annen side, jeg forstår veldig få av triksene til den gjevnlige illusjonist også, med mindre det var med en god vitenskaplig forklaring på fenomenet.

 

Jeg skal ikke si noe bastant om Steorn's konstuksjon, men for meg ser det ut til å være en ganske så ineffektiv elektrisk motor, særlig en del av kopiene, og det ville overaske meg veldig om man har så mye å gå på, selv om loven om energibevaring skulle vise seg å være feil.

 

Jeg har også min teori på hvordan dette kanskje kan fungere:

Konstruksjonen består av en form for elektrisk motor og et batteri. En elektrisk motor består gjerne av spoler (elektromagneter) og permanente magneter, og man får til rotasjon ved å hele tiden endre strømretningen i elektromagneten (skulle være kjent for de fleste). Løsningen her tror jeg ligger i at "permanente magneter" så vidt jeg vet slettes ikke er permanente. Deres felt avtar i styrke og denne prosessen frigir energi (jeg har ingen formening om hvor mye energi dette er snakk om). Steorn kan ha funnet en måte å endre elektromagnetene slik at de stjeler litt av energien i magnetfeltet til permamagnetene, som overføres til rotasjonsenergi. Gitt at det faktisk dreier seg om nok energi, kan man i en kort periode få det til å se ut som man har en evighetsmaskin, men etter hvert vil magneten bli så svak at rotasjonen opphører.

 

Gitt at dette er riktig, så er ikke maskinen noen evighetsmaskin, men kanskje en god energibærer, som også kan være interesant.

 

Edit: Glemte å poengtere at min teori tar utgangspunkt i at Steorn faktisk tror på dette selv, og ikke prøver å lure oss (som jo er ganske sannsynlig at de prøver på).

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Hvorfor blir dette bare presentert på websider som helt klart består av "Free energy" fanatikere? ...

Godt spørsmål. Noe av problemet er at den etablerte vitenskapen ikke ønsker å befatte seg med slike hårreisende prosjekter som Steorn, fordi det skader deres omdømme. De fleste nøyer seg med å avskrive såpass ville påstander som hoax og svindel.

 

Jeg synes dette er litt synd. Begge parter ville jo vært tjent med at etablert vitenskap tok seg tid til å teste påstandene som blir fremlagt. Har man empiriske bevis på at det som hevdes bare er bullshit, så er det lettere å imøtegå de som faktisk er ute etter å scamme folk. Hvis noen av påstandene viser å ha noe for seg, så vil det bli lettere å forholde seg til enn at man konsekvent sier "nei, det der kan umulig virke".

 

Vitenskapen bør handle om å prøve det uprøvde, utfordre dogmene og gi kreativiteten en sjanse. Sånn som det er i dag, blir mange nytenkere stemplet som galemenn uten at man tar seg bryet med å virkelig lytte til ideene dems. En mellomting ville vært fint.

 

Håper virkelig at flere seriøse og anerkjente aktører tør å befatte seg med Steorn og andre "galemenn", slik at vi får noe mer håndfast å vurdere utifra. Det ville vært trist om vitenskapen ender opp som middelalder-kirken, som fordømte alle som ikke godtok dogmene og avviste dem som kjettere – uten interesse for å lytte.

 

Det finnes nok ekstremisme på begge sider av gjerdet som det er ... :-/

 

Den etablerte vitenskapen har ikke tid til å kaste bort energi på alle mulig tullet evighetsmaskiner, om de har en evighetsmaskin, så får de bevise det selv. Den etablerte vitenskap har forøvrig testet termodynamikkens lover meget godt, og har en arme av resultater bak seg på den fronten. Om noen da kommer med en maskin som strider i mot disse lovene, så bør man være ekstremt skeptisk. Vitenskapen lytter, men når folk kommer med tøv, så blir det raskt avfeid. Det er rett og slett ikke rasjonelt å bruke masse tid på tulleideer som man meget raskt kan avfeie.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...