Gå til innhold

Ler ikke når jeg ser på TV


JanFr

Ler du av ting du ser på tv?  

213 stemmer

  1. 1. Ler du av ting du synes er morsomt på tv?

    • Ja
      141
    • Nei
      69
    • Vet ikke
      4


Anbefalte innlegg

Dette er en ting jeg har lurt på nesten hele livet.

 

Jeg ler aldri av ting når jeg ser på TV, Nett-TV eller filmer. Med mindre jeg er sammen med venner eller på kinoen. Da ler jeg "med mening" eller fordi latteren smitter.

 

Har alltid lurt på hvorfor det er slik med meg.

 

Ler dere av ting på TV? Kjør debatt!

Endret av JanFr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv ler jeg som regel ikke av morsome ting på TV, men unntaket er hvis det er hysterisk morosomt. Så, ja, jeg kan le hvis det er noe morsomt på TV, men som regel ikke.

 

Edit: Dette er når jeg er alene. Er jeg sammen med andre er terskelen for latter betydelig lavere. Og med latter alene mener jeg egentlig mer hummring.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Kan vel hende jeg humrer litt for meg selv en gang i blant, men det er utrolig hvor mye bedre (eller dårligere) humoren blir når jeg er sammen med venner. For en uke siden ca så jeg og to kompiser på et eller annet på TV2 eller TV3, og det kom plutselig en reklame der en familie sto stille og smilte eller noe sånt. Vi kommenterte dem litt med typen "Haha, se hvor stor panne han der har" ol, og jeg fikk så latterkrampe at jeg falt ut av sofaen og holdt på å dø. Ganske deilig følelse, egentlig.

Lenke til kommentar

Ja, men det varierer selvsagt mye da. Det handler om humør og stemning like mye som hvor morsomt det er tror jeg. Noen ganger kan jeg le av hva som helst. Og noen ting er jo rett og slett så hysterisk morsomme at man ikke klarer å la være. :)

Men som flere sier her, terskelen for virkelig latter er jo lavere hvis man er fler. Er jeg alene så skal det litt mer til før jeg vrir meg i høylytt latter da.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Provine argues it has to do with the evolutionary development of laughter. In humans, laughter predates speech by perhaps millions of years. Before our human ancestors could talk with each other, laughter was a simpler method of communication, he tells WebMD.

 

It’s also instinctual. “Infants laugh almost from birth,” says Steve Wilson, MA, CSP, a psychologist and laugh therapist. “In fact, people who are born blind and deaf still laugh. So we know it’s not a learned behavior. Humans are hardwired for laughter.

 

[...]

The answer lies in the evolutionary function of laughter. Laughter is social; it’s not a solo activity, says Provine.

 

“We laugh 30 times as much when we’re with other people than we do when we’re alone,” says Provine.

 

You might assume that the ‘purpose’ of a laugh is to express yourself -- to let people know that you think something is funny. But according to a 2005 article published in the Quarterly Review of Biology, the primary function of laughter may not be self-expression.

 

Instead, the purpose of a laugh could be to trigger positive feelings in other people. When you laugh, the people around you might start laughing in response. Soon, the whole group is cheerful and relaxed. Laughter can ease tension and foster a sense of group unity. This could have been particularly important for small groups of early humans.

 

Kilde

 

:)

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar

Jeg flirer meg ihjel av morsomme små spøker som kan være litt vanskelige å skjønne.

Folk rundt meg skjønner det som regel ikke, så det ser sikkert litt rart ut.

 

Simpsons, family guy og top gear er eksempler på programmer som blant annet har den type humor.

Kjappe spøker som ikke mange får øye på.

Simpsons har MASSE av dette.

Man må også ha diverse random allmennkunnskaper for å forstå det av og til.

 

Sikkert mange jeg ikke får med meg også.

 

Smart humor er det eneste jeg ler av på TV.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar
Jeg flirer meg ihjel av morsomme små spøker som kan være litt vanskelige å skjønne.

Folk rundt meg skjønner det som regel ikke, så det ser sikkert litt rart ut.

 

Simpsons, family guy og top gear er eksempler på programmer som blant annet har den type humor.

Kjappe spøker som ikke mange får øye på.

Simpsons har MASSE av dette.

Man må også ha diverse random allmennkunnskaper for å forstå det av og til.

 

Sikkert mange jeg ikke får med meg også.

 

Smart humor er det eneste jeg ler av på TV.

Family Guy er eg enig i, men Simpsons er ganske overfladisk og generisk humor. Veldig mykje slapstick ala Homer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...