Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg har de en spiller i Max Meyer som kommer til å bli meget god(trolig bedre enn Draxler). Sier ikke nei takk til Draxler, til tross for at jeg heller vil ha en høyrekant.

 

Draxler har for øvrig ikke utkjøpsklausul før sommeren så han blir nok nærmere 50 millioner euro...

 

Syntes dette er en rimelig drøy påstand. Meyer har spilt under 30 kamper for Schalke mens Draxler har spilt over 130. Meyer ser for all del ut som et fabelaktig talent, men enn så lenge så klarer jeg ikke å være enig i det der.

 

Personlig ønsker jeg meg Draxler noe vanvittig. Hadde likt å se han fremfor Cazorla på venstre da jeg syntes spanjolen pdd. er mer enn et godt stykke unna det nivået han har holdt de siste 5-6 sesongene, men det sier seg selv at en spiller som Cazorla ikke vil være fornøyd med å sitte på benken og spille rollen som innbytter (hvis Draxler slår til umiddelbart selvsagt). Draxler tilbyr i motsetning til Cazorla både en trussel i form av pasningsspill samt løp i bakrom og herlig uforutsigbarhet mens spanjolen ofte velger å løpe mot ball så er Draxler ekstremt fornøyd med å gå på løp og motta ballen.

Dog så er problemet dette: Draxler har selv sagt at han vil spille sentralt som en nummer 10. Dette skjer jo ikke i Arsenal da vi har Özil. En annen ting er at vi sårt trenger en spiss. Ja Giroud vil trolig få en lettere jobb med Draxler på laget da han gjør løp i bakrom (som Walcott) og har en fysisk tilstedeværelse, men Giroud er vårt svakeste ledd generelt sett og det er der vi burde gå for en ny spiller.

 

Folk har også snakket om å konvertere Draxler til spiss, men jeg kan ikke skjønne at Wenger bruker £30-40m på Draxler og prøver å konvertere han til spiss uten å sitte på førstehåndskunnskap som man får av å se på spillerene trene dag inn og dag ut. Draxler har heller ingen historie med å spille som spiss for Schalke sitt førstelag og heller ikke for reservene/ungdomslaget heller såvidt jeg vet, men det kan være Wenger ser noe der selvfølgelig som vitner om at han har potensiale til å være en "ny van Persie".

 

Usikker igjen dog på om Draxler selv vil spille spiss i så fall, men hvem vet? Hvis Wenger henter inn Draxler så er det med en god grunn. Jeg hadde på tross av "dilemmaet" vært strålende fornøyd da jeg anser han for å være et supertalent.

Lenke til kommentar

Som nevnt en million ganger før dog: Henry fra han var 6 år gammel til han var omtrent 16 så spilte han spiss og scoret tonnevis med mål. For Monaco derimot ble han konvertert til venstrekanten og "mistet" ifølge han selv mye av iveren til å score mål. Deretter så ble han igjen under Wenger plassert tilbake i sin naturlige posisjon som spiss.

 

Wenger hadde også oversikt og personlig kontakt med Henry når han var yngre og han var manager for Monaco så han mente alltid at Henry kom til å ende opp som spiss.

 

Som sagt så er ikke Draxler en naturlig spiss som det Henry var. Barndomsposisjonen hans er som offensiv midtbane og spissplassen er ikke noe han har spilt noe særlig utifra hva jeg har forhørt meg om.

Lenke til kommentar

Raphael Honigstein @honigstein 28m

Whenever a club/player talks too much about selling/leaving, I'm very suspicious

Raphael Honigstein @honigstein 27m

the story that Draxler was ready to go to Arsenal in the summer emanated in Germany. now Schalke are saying they might have to sell...

Raphael Honigstein @honigstein 26m

I'm just not sure AW will go for him again, at this slightly crazy prize. he pushed hard, once, for a lot less money - before Özil.

Slik jeg ser det er det ingen virkelige kilder som knytter oss til Draxler. At vi er/var interesserte er helt klart, men bortsett fra Fjørtoft sine tvitringer de siste månedene er det ingen virkelige store navn som har skrevet noe om Draxler til Arsenal.

Lenke til kommentar

Kan være at noen har satt ut et rykte om at Draxler er skadet, men egentlig skal han på medical for å fullføre overgangen til Arsenal :p

 

Draxler er helt klart skadet, men diagnosen var 4-6 uker mener jeg å huske. Såfremt han ikke har fått et setback så er det vel rimelig rart at han skal tilbake igjen for å en ekspert for nok en diagnose på problemet.

 

Et eller annet skurrer hvertfall, men det har jo vært problemer med akillessenen han har hatt tidligere også når han har vært ute ved et par tilfeller tidligere denne sesongen. Så det har tydeligvis vært et problem.

 

Skulle selvfølgelig gjerne sett Draxler i Arsenal og at han dro til doktor "Promp" (Fahrt) for en medisinsk test i forkant av å dra til Arsenal, men jeg tror ikke vi ender opp med han dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...