Gå til innhold

Spillertråd - Cesc Fabregas


Prinz Poldi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dere fikk med dere editen i min forrige post:

 

Edit @ Hegland: Tja, jeg vil nå si at £23m for Anelka i sin tid var en ganske enorm sum. Overgangen til Vieira er vel den eneste som var i "billigste" laget. Vi kunne nok også fått et par millioner til for Thierry, men han begynte å bli over the hill, så i etterkant er det ikke så sjokkerende. Cesc er 23 år, har kontrakt til 2014, er vår kaptein og hjertet i dagens Arsenal-lag. Om ikke Wenger klarer å presse mer enn £35m ut av Barca er han en jævla idiot. Da må hans økonomigrad granskes for gyldighet eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Det sportslige er uansett mye viktigere enn det økonomiske i denne sammenhengen. Vi har penger nok til å kjøpe hvis vi ønsker slik som situasjonen er nå, og Wenger kommer aldri til å panikkjøpe et stort navn med store deler av summen fra et eventuelt Cesc-salg. Så det er på det sportslige skoen virkelig trykker i denne saken. Vi har ingen i stallen som kan fylle skoene til Cesc, og det er ingen på markedet som kan kjøpes (hvis det finnes noen i det hele tatt.) Et salg av Fabregas vil være et stort steg tilbake, og et signal om at denne klubben ikke tar mål av seg til å vinne ligaen. Vi selger ikke, ikke faen.

Lenke til kommentar

Om vi ikkje får £50m+ ser eg heller at Fabregas råtnar på tribuna på Emirates. ManUtd fekk £80m(?) for Ronaldo, og hadde ikkje tenkt å selge for noko mindre. Håpar vi er knallharde i forhandlingane, dette er tross alt ein spelar som har fire år igjen av kontrakta si. Etter mitt syn 'skyldar' han oss i alle fall ein sesong til. Klubben har gjort ekstremt mykje for han, og han er på langt nær ferdig å betale det tilbake.

Lenke til kommentar

Det sportslige er uansett mye viktigere enn det økonomiske i denne sammenhengen. Vi har penger nok til å kjøpe hvis vi ønsker slik som situasjonen er nå, og Wenger kommer aldri til å panikkjøpe et stort navn med store deler av summen fra et eventuelt Cesc-salg. Så det er på det sportslige skoen virkelig trykker i denne saken. Vi har ingen i stallen som kan fylle skoene til Cesc, og det er ingen på markedet som kan kjøpes (hvis det finnes noen i det hele tatt.) Et salg av Fabregas vil være et stort steg tilbake, og et signal om at denne klubben ikke tar mål av seg til å vinne ligaen. Vi selger ikke, ikke faen.

 

Gourcuff...

 

Er nok redd for at Fabregas er på vei ut døra. Blir salget i år som skal få balanse i bøkene. Det viser bare at Arsenal ikke har sportslige ambisjoner og neste år skal vi kjempe om CL plass. Wenger føler nok at han skylder Fab og lar han gå for 25-30£ mill til slutt. Selvsagt et ran.

 

Skal vi selge skal vi først ha inn nevnte Gourcuff. VdV og Diego er også mulige erstattere. Dessuten skal vi ha 30£ + Yaya + Milito. Evt bytte med Iniesta + penger eller Messi. Skal Wenger selge må han være hard og hensynsløs i forhandlingene. Vi skal ikke være en Barca feeder klubb som kan hente hva de vil for "småpenger" når de føler for det.

 

Starter vi neste sesong med en midtbane bestående av Diaby - Denilson - Song så klikker det for meg. Nasri har vist at han ikke kan fylle Cesc sine sko, desverre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Akkuratt nå vi trenger han mest, så skal han forlate oss. Spillerne har enda blitt bedre, og vi kommer til å hente 2-3 spillere før sesongen, men så vil Fabregas plutselig til Barcelona allerede før neste sesong.

 

Om dette er sant, så har Fabregas sviktet oss. Klubben vil ha han. Fansen vil ha han. Men Fabregas vil ikke ha oss.

Lenke til kommentar

Barca sier de ikke kommer til å by på Cesc om vi ikke vil selge

 

Vis dette stemmer så blir jeg veldig glad, selv om jeg tviler på det. De har ikke vist seg i det hele tatt til å være å stole på før.

 

Sportslig sett så er det rett og slett ingen mulighet for oss og komme ut av denne avtalen styrket. Vi blir rett og slett så svekket at jeg tviler på at vi får Championsleague i 2011/2012. Og med tviler så mener jeg at det kommer til å bli et mirakel om vi kommer på 4.plassen.

 

Se hvordan det gikk med Pool i år.

Lenke til kommentar

Jeg er mer optimistisk i dag, og ikke bare på grunn av overskriftene. Jeg skjønner at Cesc vil vinne titler, og at Barca sikrer bøtter og spann for tiden, men han er intelligent nok til å skjønne at det ikke er plass til ham i dagens Barca, i hvert fall ikke i startelleveren. Ønsker han virkelig å være en rotasjonspiller? Iniesta kan vel bekle en slags kantrolle, men det er ingen som helst tvil om at han er best sentralt, og at han selv foretrekker å være der sammen med Xavi. Jeg tror Cesc kommer til å vente et par år til Xavi begynner å dra på åra. Hvis han drar i sommer blir jeg svært forundret og skuffet. Om et par år hadde ikke vært noen krise. Jeg tror Ramsey kommer til å overkomme skaden sin og bli moden nok til å erstatte Cesc.

Lenke til kommentar

Ingen uttalelse fra Cesc på .com ennå. Begynner å tro at han faktisk ønsker å forlate oss denne sommeren. :( Uansett hvor han er i verden må denne mediestormen ha nådd ham, og det er ikke verre enn å plukke opp telefonen og fortelle .com-redaktørene at han ønsker en artikkel publisert om denne saken. Hele saken blir så mye mer trist hvis han faktisk vil bort, for man kan jo ikke tvinge ham å bli en sesong til når han ikke er 100% motivert. Dette kan fort gå utover formen og kapteinsegenskapene.

Lenke til kommentar

Jeg regner ikke med at Cesc kommer med en uttalelse før Wenger har snakket ferdig med han, og vi har sagt fuck off til Barca. Tror han er veldig 50/50 angående saken, og at han er lykkelig i Arsenal, men vis vi godtar et bud så kommer han ikke til å si nei. Derfor vis jeg var der hadde jeg ikke venta i spenning på en utallelse, kommer nok ikke før rundt VM kan jeg tenke meg :p

Lenke til kommentar

Som archongamer skrev i ryktetråden:

Det beste som kunne skje nå er om Cesc kunne kommet med en uttalelse om hva han faktisk vil og hvordan han ser for seg det skal skje. Så slipper man å spekulere om fyren er motivert eller ei, og evt nye folk kan komme inn i laget så tidlig i pre season som mulig.

Helt riktig. Dersom han venter for lenge med en uttalelse vil han få mange fans i mot seg (dersom han blir, vel å merke). Litt som Adebayor, bare ikke like ekstremt. Ade brukte uansett situasjonen til å sikre en ny kontakt, så Cesc kommer nok aldri til å bli buet av sine egne. Men folk kommer til å stille spørsmålstegn ved hans motivasjon og kapteinsevner. Så det er best for alle om han kommer ut og sier noe offisielt snart.

Lenke til kommentar

Vi har slått oss til ro om at Cesc endag kommer til å gå til Barca, og jeg personlig tror at han sier ja den dagen vi sier ja, men at han er fornøyd med å være i Arsenal. Blir veldig vanskelig for Cesc å komme med enn uttalelse, han kan ikke si at han ikke vil til Barca, for da lyver han + at en evt avtale mellom Arsenal og Barca går i dass, og han kan ikke si at han vil vekk ifra Arsenal, for om vi beholder han da så vet alle fansene dette, og han mister mye tillit fra medspillerne.

 

Vanskelig å komme med en uttalelse som er konkret, diffuse kan han bare holde til seg selv. Ronaldo under EM 2008 er et godt eksempel på hvorfor man ikke skal komme med en uttalelse bare for å komme med en uttalelse.

Om du skjønner? :p

Lenke til kommentar

altså, Cesc er en unik spiller, på linje med Messi, rooney og Ronaldo. Å selge han er trist, men å selge han for 30-40mil er nesten skandale.

Serlig når det er snakk om en klubb i la liga, en liga som i stor grad må ta skylden for de laterlige spiller prisene man ser i dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ok, her er greia slik jeg har oppfattet det:

Barca


  •  
  • vil ha Cesc
  • vil ligge unna Cesc dersom Arsenal gir klar beskjed om at de ikke vi selge ham

 

Arsenal


  •  
  • vil beholde Cesc
  • nekter sannsynligvis å selge Cesc

 

Cesc


  •  
  • er usikker
  • blir dersom Wenger fortsatt vil ha ham i klubben

 

Slik har det blitt fremstilt av seriøse medier. Hvis ståa er slik, håper jeg Arsenal ber Barcelona om å ligge unna. Jeg tror dog at det ligger noe mer i dette, og frykter at Cesc dessverre ikke blir å se i Arsenal-drakt igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott fremstilling. I tillegg vil jeg legge til to punkter.

 

Barcelona:

  • Synes ikke å ha nok likvide midler til å betale i nærheten av det Fabregas er verdt for øyeblikket.

 

Arsenal:

  • Har et rykte på seg til å selge til underpris. Dessverre ligger det noe i det.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...