Gå til innhold

Spillertråd - Cesc Fabregas


Prinz Poldi

Anbefalte innlegg

4. Cesc Fabregas

gun__1228122470_chelsea_fabregas.jpg

 

Navn: Francesc Fàbregas i Soler

Draktnummer: 4

Kallenavn: Cesc

Nasjonalitet: Spania

Fødselsdato: 04.05.1987

Fødested: Vilassar de Mar, Spania

Posisjon: Midtbane

Høyde: 175 cm

Overgang: Barcelona

Kontrakt: 2014

Arsenal-debut: 28.10.2003 vs Rotherham United

Tidligere klubber: Barcelona

 

Informasjon om spilleren:

Cesc Fabregas ble født som Barcelona-fan, og gikk på sin første Barcelona-kamp kun ni måneder gammel. Cesc viste et stort talent, og var en av stjernene i Barcas ungdomslag, han spilte som midtbaneanker men scoret likevel over 30 mål i sesongen. I 2003 ble han snappet opp av Arsenal, og som 16-åring flyttet han til London for å spille sammen med The Invincibles. Cesc fikk tidlig sjansen, og viste en oppsiktsvekkende ro og trygghet med ballen i bena. Cesc tok mye plass, krevde mye ball og greide å prege et lag med sterke spillere og personligheter som Thierry Henry, Patrick Vieira og Dennis Bergkamp. Etter hvert som Arsenal mistet spillerne som hadde gitt dem suksessen på det tidlige 2000-tallet, fikk unge Cesc en enda større rolle i laget, og har vokst videre med ansvaret. 2009/2010-sesongen har kanskje vært hans aller beste hittil, og Cesc er den viktigste brikken i et Arsenal på trofèjakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...all-up-for-cesc

 

Omg. Catalonia-lag faktisk. Er det samme opplegg som landslagsfotball? I så fall - hvordan kan en spiller representere to landslag? Og det kan jo bli helt ekstremt mange kamper for enkeltspillere dersom hver region skal opprette lag. Blir alt for useriøst. Og å sette opp en friendly 22. desember er jo direkte latterlig.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, bare fortsett med det. Jeg mener at Messi er ikke så god som folk skal ha det til, Zlatan og Drogba er bedre enn fyren. Samme kan det sies om C.Ronaldo. Xavi er nok god, men ikke bedre enn Cesc. Man er ikke best bare fordi man spiller for enten R.M, Barca eller Man.Utd.

Lenke til kommentar

Det er ikke jeg enig i. Messi er bedre enn Zlatan. Det er min mening, om du mener noe annet, så deg om det.

 

Og det kan diskuteres om Cesc er bedre enn Xavi også. De er syke begge to, men Xavi har mye bedre fart (ikke at det skal brukes som et argument). Både Xavi og Fabregas har pasningsfot fra himmelen.

Lenke til kommentar

Jeg kan dessverre ikke motsi deg når du kommer med denne påstanden at Xavi løper raskere enn Cesc :p Og begge er kanskje like god med pasning. Men Cesc er flinkere å få øye på bakrom, motspillere og lagspillere. Et steg foran Xavi.

 

Xavi

Barcelona 506kamper, 50mål og 40 assistmål

 

Cesc

Arsenal 252kamper, 42mål og 79 assistmål

 

Jeg kan mulig ta feil det med statistikk, rett gjerne meg opp hvis jeg tar feil.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Xavi er mye bedre enn Cesc på langpasninger, han er også bedre på normale pasninger.

Cesc er derimodt mye bedre på timingen på løp, avsluttninger o.l

 

Cesc kommer til å bli bedre, men per dags dato er Xavi verdens beste midtbanespiller, og i min mening verdens beste. Han har kansje ikke utrolig mange assist i protokolen, men han står bak MANGE mål.

 

Messi er desidert verdensbeste angrepsspiller i min mening. Ronaldo, Zlatan og Drogba er mer komplette, men ingen har kontrollen på ball som Messi har, ingen kommer seg så bra rundt på små flater og ingen av de avslutter så bra som han gjør, mener jeg.

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke, Chancelor. Husk at det er lettere å spille fotball i Spania enn England. Det er lettere å få bakrom og gjennombruddspasning derover enn i England. Også har Barca faktisk flere gode, stabile spillere på sitt lag, enn Arsenal. Likevel fikser Cesc det lett. Tror du at Xavi vil eie like mye hos Arsenal som han gjør hos Barca? Det tror jeg dessverre ikke.

 

Man blir lett blendet av navnet "Barca", det er ikke neo tvil om det.

Lenke til kommentar

Uansett om det er lettere spania å slå slike pasninger, så forandrer ikke det på at Xavi er bedre enn Cesc på den delen av spillet, det vises også blant annet på Spania der Xavi blir foretrukket framfor Cesc omtrent alltid. (egentlig et dårlig argument, I know. Men det er fremdeles fakta.)

 

Og jeg kan jo snu argumentet ditt på hodet. Tror du at Cesc vil eie like mye hos Barcelona som han gjør i Arsenal? Det tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar

Ja, det er jeg helt sikker på. Han vil lett eie de bedritne spanske spillere i den spanske liga.

 

Hvorfor tror du at Xavi blir foretrukket? Fordi han spiller i Spania, det er ikke noe nytt.. i Spania eller Italia bruker de aldri spillere som spiller i andre steder enn deres egen liga, med mindre de må.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...