Gå til innhold

Spillertråd - Cesc Fabregas


Prinz Poldi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir forbanna og kvalm av å se spillere som Pique, Puyol, Xavi og Iniesta fortsette denne patetiske kampen om å få Cesc til Barcelona. Som om å mase i media annenhver dag og dra på han Barcatrøya som en tvangstrøye hjelper i denne saken. Direktørene i den møkkaklubben har flere ganger uttalt at de ikke er villige til å betale den nødvendige summen, så hvorfor fortsette med dette her? For å få Cesc til å presse Wenger og Arsenal til en transfer? Håper han har mer klasse enn å levere en transfer request. Det hadde vært et hardt spark i ballene til Wenger, lagkameratene, staben og ikke minst supporterne. Jævla cocks. Dette her ødelegger humøret mitt gang på gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg blir forbanna og kvalm av å se spillere som Pique, Puyol, Xavi og Iniesta fortsette denne patetiske kampen om å få Cesc til Barcelona. Som om å mase i media annenhver dag og dra på han Barcatrøya som en tvangstrøye hjelper i denne saken. Direktørene i den møkkaklubben har flere ganger uttalt at de ikke er villige til å betale den nødvendige summen, så hvorfor fortsette med dette her? For å få Cesc til å presse Wenger og Arsenal til en transfer? Håper han har mer klasse enn å levere en transfer request. Det hadde vært et hardt spark i ballene til Wenger, lagkameratene, staben og ikke minst supporterne. Jævla cocks. Dette her ødelegger humøret mitt gang på gang.

 

Helt enig med deg iRoman. Merker at blodet presser seg rett opp i hodet med en gang jeg bare hører om Barcelona, eller hver gang en av c*unt spillerne deres nevnes i media o.l.

 

Ingenting hadde gjort meg mer fornøyd enn om Cesc gjorde helomvending og sa at han aldri ville til Barcelona igjen etter måten de har oppført seg i denne sagaen, men det tviler jeg sterkt på at gutten gjør mtp. at han ikke virker å ha så utrolig god selvinnsikt når det gjelder Barcelona.

Lenke til kommentar

Hvis Fabregas går til Barcelona fra Arsenal, ser dere da på han som en som har sviktet klubben sin?

Ja. Uten Wenger hadde han ikke vært noen ting. Wenger har latt ham spille fast siden han var 17. Han solgte en av våre beste spillere noen sinne, Patrick Vieira, for å rydde plass til Cesc. Cesc er selve juvelen i Wengers ungdomsprosjekt. Wenger har basert hele laget på ham. Det minste han kan gjøre er å bli et par sesonger til, slik at spillere som Wilshere og Ramsey kan ta over. Han skylder oss hvertfall det.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Er virkelig latterlig. Hva har nå fuckings barcelona med at Spania har tatt VM gull? Irriterer meg grenseløst at Pique og Pyoul kan holde på på denne måten. Idioti på høyt nivå. Også gamle rutinerte Pyoul! Ble overasket når jeg såg han var med.

 

Fint at han sier at han vant VM gull for Arsenal thou.

Lenke til kommentar

Jeg blir så forbanna når jeg leser eller ser ting som omhandler Cesc og Barca nå for tida. Og nå, etter vm-seieren så tvinger de på stakkaren en Barca trøye..

 

Goalkeeper Pepe Reina, who didn’t play in the tournament, then proceeded to announce ‘the future of Barcelona, the future of Spain, Cesc Fabregas’.

 

Jeg merker at det koker!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Hvis Fabregas går til Barcelona fra Arsenal, ser dere da på han som en som har sviktet klubben sin?

 

Selvfølgelig. Uten Arsene Wenger, så hadde han sikkert rotna i Barcelona. Eller han hadde ikke blitt like god. Ha har sagt flere ganger også at blir i Arsenal og at ELSKER klubben. For noen dager siden sa han: " 'I am an Arsenal player and I am proud to be.'". Ingen som forventer at han da forlater oss.

 

Håper Barca ikke vinner ikke et eneste trofe neste sesong..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Cesc Fabregas' father dismisses significance of his son donning Barcelona shirt during Spain's World Cup 2010 celebrations

Arsenal star has been linked with a move to Barca all summer...

 

"It was a day of celebration and anything goes," Francesc Fabregas told COM Radio.

 

"If anyone misinterprets it, they have to see that it was part of a celebration.

 

"Cesc has it very clear what Arsenal has been and is for him.

 

http://www.goal.com/en-gb/news/2890/world-cup-2010/2010/07/13/2024085/world-cup-cesc-fabregas-father-dismisses-significance-of-his-son-

Lenke til kommentar

Synes ikke akkurat drakt-stuntet er så mye å bry seg om, det er klart det er gjort på spøk, noe man ser i Fabregas som ler, selv om han ikke har så lyst til å ha på seg drakten nettopp på grunn av reaksjonene deres. Tror virkelig ikke at Xavi, Iniesta og Puyol tenker at "dette vil gjøre at Cesc drar til Barcelona". Det er en vennskapelig spøk og det er jo også ikke rart de ønsker han på laget, siden han både er en god venn og en fantastisk fotballspiller. Hva skal man si da, når en journalist spør om de ønsker Fabregas til klubben? Det er jo ikke slik at de oppsøker journalistene selv heller.

 

Selv tror jeg Fabregas vet mer enn godt nok hva Arsenal har betydd for ham, og at han ikke har noen hast med å dra. Veldig sannsynlig vil ikke Fabregas be om å få gå og da er det opp til Arsenal om de vil selge eller beholde han. Barcelona har ikke nok penger eller bruk for Fabregas på dette tidspunktet og det blir nok bare med spekulasjonene inntil videre. Jeg er sikker på at Fabregas ønsker å vinne mer med Arsenal før han drar fra klubben.

 

Hvem vet uansett hva Fabregas hadde blitt om han aldri hadde dratt til Arsenal. Det er jo ikke sånn at alle talenter i Barcelona råtner på rot, tvert om. Se på Pique f.eks som har hatt en lignende svipptur innom England. Selv om han ikke fikk mye tillit der har han blitt en av verdens beste stoppere likevel. Jeg tror Fabregas hadde vært verdensstjerne og spilt på Barcelona idag om han aldri hadde dratt.

 

Når det er sagt har Arsenal og Wenger betydd utrolig mye for Fabregas og det vet han og har uttalt selv også. Så lenge Arsenal ikke vil selge, vil han bli i klubben tror jeg. Det er ikke noe galt i å ha 2 klubber man er glad i som det er åpenbart Fabregas er. Tipper vi får se han i Barcelona når Xavi har blitt for gammel og Wilshere/Ramsey har blitt gamle nok.

Lenke til kommentar

Hvis Fabregas går til Barcelona fra Arsenal, ser dere da på han som en som har sviktet klubben sin?

På ingen måte, og de som svarer noe annet bør skamme seg. Cesc ble ikke hentet fra en bakgate i Marakesh, han var et av de største talentene i Barcas ungdomsavdeling før han dro til oss. Å si at han hadde råtnet der er mildt sagt latterlig, vi så hvordan han herjet allerede som 17-åring i PL. Han ville skutt gjennom gradene og etablert seg på laget på samme måte som Iniesta og Xavi har gjort, det er det ingen tvil om.

 

Men han kom til et annet glimrende opplegg i Arsenal, og han har utviklet seg til den spilleren han er i dag. En av verdens soleklart beste spillere i sin posisjon. Spillere i hans klasse har et mål for øye, det er å vinne trofèer, det gjør han ikke i Arsenal. Da er det klart at moderklubben som gjør rent bord år etter år frister veldig. Vi vet alle at han vil til Barcelona, men han holder hodet lavt og sier at han er en stolt Arsenal-spiller helt til han har signert for andre. Og med Arsenal-drakta tredd over hodet trenger du ALDRI tvile på Cesc, han vil alltid gi sitt ytterste for oss, det har han bevist gang på gang. Mannen scoret på Barcelona med en brukket fot for faen. Han elsker denne klubben.

 

Så nei, med mindre Cesc skifter totalt oppførsel i media, gjør det verre på banen fordi hodet er et annet sted og presser i media for en overgang, har han ikke sviktet Arsenal. Han er i bunn og grunn bare en spiller vi har kjøpt fra en annen klubb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For X antall supportere betyr det veldig mye, om jeg hadde sett Ronaldo i Real drakt før salget var et faktum ville det fått meg til å fråde uansett omstendigheter. En symbolsk effekt. Det Reina attpåtil gjør får meg til å bli kvalm, men hva kan man forvente. Lojalitet er ikke akkurat noe syd-europeere holder høyt.

Lenke til kommentar

Synes ikke akkurat drakt-stuntet er så mye å bry seg om, det er klart det er gjort på spøk, noe man ser i Fabregas som ler, selv om han ikke har så lyst til å ha på seg drakten nettopp på grunn av reaksjonene deres. Tror virkelig ikke at Xavi, Iniesta og Puyol tenker at "dette vil gjøre at Cesc drar til Barcelona". Det er en vennskapelig spøk og det er jo også ikke rart de ønsker han på laget, siden han både er en god venn og en fantastisk fotballspiller. Hva skal man si da, når en journalist spør om de ønsker Fabregas til klubben? Det er jo ikke slik at de oppsøker journalistene selv heller.

En vennskapelig spøk? Mer en idiotisk, respektløs handling. Respektløst ovenfor Cesc selv, respektløst ovenfor Arsenal FC og respektløst ovenfor det spanske landslaget. Dette var en kveld hvor Spania skulle feires. Da er det utrolig at de egoistiske klysene absolutt må blande inn Barcelona. Dette var sannsynligvis noe av det største som har skjedd Cesc noen sinne, og å da drite ham ut på den måten er helt sinnsykt dårlig gjort. Tenk hvor ukomfortabelt det må ha vært for ham. Se på videoen hvor flau han ser ut. Klasseløst av Pique og Puyol.

 

Når det gjelder uttalelsene i media, så brydde jeg meg ikke noe særlig om dem i begynnelsen. Det er naturlig at de svarer ærlig på journalistenes spørsmål. Men det får da være måte på! Når de gir svar som "Selvsagt vil jeg ha Cesc til klubben, han er en fantastisk spiller, men det er opp til ham," så har jeg ingenting i mot det. Men når de kommer med uttalelser som "I think already in his heart he is wearing a Barcelona shirt next season." blir jeg helt oppgitt. Til og med presidenten i klubben kommer med slike uttalelser. Han av alle burde vite når han skal holde kjeft.

 

Hvem vet uansett hva Fabregas hadde blitt om han aldri hadde dratt til Arsenal. Det er jo ikke sånn at alle talenter i Barcelona råtner på rot, tvert om. Se på Pique f.eks som har hatt en lignende svipptur innom England. Selv om han ikke fikk mye tillit der har han blitt en av verdens beste stoppere likevel. Jeg tror Fabregas hadde vært verdensstjerne og spilt på Barcelona idag om han aldri hadde dratt.

Iniesta og Xavi spilte for førstelaget til Barca mens Cesc fortsatt var en del av ungdomsakademiet. Tror du han kunne danket ut en av dem? Det tror ikke jeg. Hvorfor? Fordi de var, og er fortsatt, bedre spillere. Takket være Wenger har Cesc i en alder av 23 år spilt 187 kamper i verdens beste liga, og det for en toppklubb. Hadde han vært i Barca denne tiden hadde han sannsynligvis vært benkesliter. For at unggutter skal utvikle talentet sitt, må de få spilletid. Dette fikk Cesc i Arsenal.

Lenke til kommentar

Cesc var et lovende talent når dere snappet han opp. Barcelona ønsket slett ikke å gi slipp på han og sjansene ville utvilsomt kommet for Cesc også. Busquets har fått sjansen, Pedro har fått sjansen, Bojan har fått sjansen. Gio Dos santos fikk sjansen. Barcelona gir alle talentene sine sjansen. Det kan godt hende Fabregas gjennombrudd ikke hadde kommet like tidlig som i Arsenal, kanskje hadde han måttet vente en sesong lenger 05-06 istedet for 04-05. Sesongen der Xavi bare spilte 22 kamper. Jeg mener Barcelona har vist gang på gang at hvis det er noen som klarer å produsere egne spillere så er det dem.

 

Når det er sagt forstår jeg frustrasjonen deres. Det er åpenbart at Barcelona vil ha Cesc billigere. Barcelona, deres president og deres spillere oppfører seg skammelig. Barcelona ønsker ikke å betale summen Fabregas er verdt i dagens marked og dermed håper de at Fabregas skal presse frem en overgang og kanskje fungerer det? Fabregas har vært i klubben i syv sesonger og står igjen med et FA-Cup gull. Barcelona har i denne tidsperioden raket inn sølvtøy. Jeg forstår at dere ønsker Fabregas videre i klubben, hele laget er bygget opp rundt han, han er en av verdens desidert beste midtbanespillere, men dere er nok heldig hvis dere får beholde han en sesong til. Barcelona frister nok både på det private og profesjonelle planet. Solen, vennene og trofèene.

Lenke til kommentar

Så var det dette med respektløshet med tanke på drakt og alt dette her, hvor jeg kanskje ikke er den beste til å snakke. Mange i Klanen som ble helt fra seg da Vålerenga spilte med grønne drakter, og snakket om et hån mot klubben som jeg ikke skjønte noe særlig av.

 

Men, det at Fabregas får en Barcelona-drakt tredd over hodet gjør da ingenting med saken om han blir i Arsenal eller tankene til Cesc på noen måte. Kan skjønne at det var litt flaut for Fabregas som oftest ønsker å unnvike snakk om Barcelona, men det er ofte slik i en vennegjeng at man driter ut hverandre, spesielt med tanke på at de spanske stjernene sikkert har fått et eller annet å drikke på i løpet av kvelden i tillegg.

 

Om Fabregas før neste sesong sier at han er klar for å spille en ny sesong for Arsenal og gi alt, kan jeg ikke se at denne situasjonen skal ha noenting å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...