Gå til innhold

Spillertråd - Cesc Fabregas


Prinz Poldi

Anbefalte innlegg

Cesc var et lovende talent når dere snappet han opp. Barcelona ønsket slett ikke å gi slipp på han og sjansene ville utvilsomt kommet for Cesc også. Busquets har fått sjansen, Pedro har fått sjansen, Bojan har fått sjansen. Gio Dos santos fikk sjansen. Barcelona gir alle talentene sine sjansen. Det kan godt hende Fabregas gjennombrudd ikke hadde kommet like tidlig som i Arsenal, kanskje hadde han måttet vente en sesong lenger 05-06 istedet for 04-05. Sesongen der Xavi bare spilte 22 kamper. Jeg mener Barcelona har vist gang på gang at hvis det er noen som klarer å produsere egne spillere så er det dem.

Busquets er en defensiv midtbanespiller, Pedro er ving, Bojan er spiss og Gio er også ving. Cesc er sentral midtbanespiller. Iniesta og Xavi spiller i samme posisjon og er veldig like i spillestilen, men begge er bedre enn Cesc. Ingen kan vite hva som hadde skjedd om Cesc hadde blitt i Barca, men jeg er sikker på at Iniesta og Xavi hadde blitt proritert. Jeg er også sikker på at de blir prioritert dersom Cesc blir hentet nå. Han er ikke en spiller de har bruk for, men et trofé de aldri vil slutte å jakte.

 

Men, det at Fabregas får en Barcelona-drakt tredd over hodet gjør da ingenting med saken om han blir i Arsenal eller tankene til Cesc på noen måte. Kan skjønne at det var litt flaut for Fabregas som oftest ønsker å unnvike snakk om Barcelona, men det er ofte slik i en vennegjeng at man driter ut hverandre, spesielt med tanke på at de spanske stjernene sikkert har fått et eller annet å drikke på i løpet av kvelden i tillegg.

Jeg tror ikke denne draktepisoden på noen måte gir Cesc mer lyst til å reise til Barca. Poenget er at det er helt respektløst og klasseløst å tvinge drakten på den måten, spesielt ved en anledning som den. Og alkohol har ingenting med saken å gjøre. Dette var planlagt. Hvorfor skulle de ellers tilfeldigvis ha med seg en Barca-drakt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fabregas var jo opprinnelig defensiv midtbanespiller, så du skal ikke se bort ifra at han hadde spilt istedenfor Busquets der nå sammen med Xavi og Iniesta om han hadde blitt der.

 

Jeg kan fortsatt ikke se skaden det har gjort, annet enn at Arsenals supportere har reagert og kalt det respektløst. Kanskje det er symbolsk at det er en Barcelona-drakt eller noe, men for meg kunne det like gjerne vært en tvangstrøye. Hadde dere reagert om det hadde vært en Arsenal-drakt?

 

Vedder på at Fabregas scorer for Arsenal i starten av sesongen og kysser emblemet som gjør at alt dette blir glemt. Skal huske å dra fram denne når dette skjer.

Lenke til kommentar

Så var det dette med respektløshet med tanke på drakt og alt dette her, hvor jeg kanskje ikke er den beste til å snakke. Mange i Klanen som ble helt fra seg da Vålerenga spilte med grønne drakter, og snakket om et hån mot klubben som jeg ikke skjønte noe særlig av.

 

Men, det at Fabregas får en Barcelona-drakt tredd over hodet gjør da ingenting med saken om han blir i Arsenal eller tankene til Cesc på noen måte. Kan skjønne at det var litt flaut for Fabregas som oftest ønsker å unnvike snakk om Barcelona, men det er ofte slik i en vennegjeng at man driter ut hverandre, spesielt med tanke på at de spanske stjernene sikkert har fått et eller annet å drikke på i løpet av kvelden i tillegg.

 

Om Fabregas før neste sesong sier at han er klar for å spille en ny sesong for Arsenal og gi alt, kan jeg ikke se at denne situasjonen skal ha noenting å si.

Det er en prinsippsak. De var åpenbart kanakkas hele gjengen, men slike ting gjør du bare ikke, de må vite at det vil skape store reaksjoner hos svært mange. Alle kan se at Cesc ble tydelig brydd og svært utilpass. Hele situasjonen med Arsenal/Barcelona er åpenbart vanskelig for han, da han har sterke bånd begge veier, og en sånn handling foran TV-kameraer og en fullsatt arena? Latterlig.

 

Hvis ingen av Barcelona-spillerne hadde kommet med alle uttalelsene om at Fab har "Barca-DNA" tusenvis av ganger de siste månedene kunne kanskje jeg sett gjennom fingrene på dette. Men de har presset Cesc dag og ut dag inn, det er ingen tvil om hva motivet deres er. De vil gi han så dårlig samvittighet som mulig. Det er så lavmål, så utrolig lavmål, og hver gang jeg leser en ny artikkel der en Barcelona-spiller går ut og sier Cesc må komme blir jeg mer og mer forbanna. Det er så utrolig skittent spill.

 

Le Professeur: Tror du virkelig på det du skriver med at Cesc ikke hadde vært en viktig spiller for Barca? Jeg skal ikke være veldig bastant da jeg ikke så en spiller som Xavi i 17-års alderen, men Cesc kan umulig ha vært dårligere. Han var wicked allerede da, og han baserte store deler av spillet på Guardiola-stilen han ble oppfostret på i Barcelona. Ville han ha vært den samme spilleren idag hvis han hadde blitt i Barcelona? Umulig å si. Ja, han har nytt godt av spilletiden han har hatt her, men det blir bare gjetninger. Talentet og treningsviljen har han alltid hatt og det er det viktigste. Trenere kan forme spillere, men de kan ikke gjøre gull av gråstein eller omvendt.

Lenke til kommentar

Fabregas var jo opprinnelig defensiv midtbanespiller, så du skal ikke se bort ifra at han hadde spilt istedenfor Busquets der nå sammen med Xavi og Iniesta om han hadde blitt der.

 

Jeg kan fortsatt ikke se skaden det har gjort, annet enn at Arsenals supportere har reagert og kalt det respektløst. Kanskje det er symbolsk at det er en Barcelona-drakt eller noe, men for meg kunne det like gjerne vært en tvangstrøye. Hadde dere reagert om det hadde vært en Arsenal-drakt?

 

Vedder på at Fabregas scorer for Arsenal i starten av sesongen og kysser emblemet som gjør at alt dette blir glemt. Skal huske å dra fram denne når dette skjer.

Hva i all verden vil du fram til? Vennligst forklar, spesielt de to siste bitene.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på akkurat dette tilfellet som mer enn en spøk mellom venner. Når jeg da leser andre Arsenal-fans(ikke her), ber Fabregas om "go already" og at han svikter Arsenal blir jeg irritert. Verken det at han fikk en Barcelona-drakt tredd over hodet eller at Barcelonas spillere sier at han har Barcelona-DNA kommer til å gjøre noen forskjell. Jeg tror Arsenalfansen blir sinte siden de er redde for å miste Fabregas, så derfor tipper jeg at Fabregas kommer til å vise hvor mye han elsker Arsenal i starten av sesongen.

 

Husk at han faktisk valgte bort Barcelona som var hans drømmeklubb som 17-åring for å dra til Arsenal. Nå som han faktisk har såpass dype følelser for klubben er jeg ganske sikker på at han blir inntil han har betalt tilbake Arsenal med noen trofeer.

 

Fabregas, Xavi, Iniesta, Pique, Puyol er alle helt sikkert flotte karer og fortjener ikke slik drit kastet etter seg. Det er det jeg vil fram til. Dette draktstuntet var bare en practical joke og behøver ikke masser av prat og diskusjoner rundt Cescs lojalitet.

Lenke til kommentar

Jeg har enda tilgode å se noen som bebreider Cesc for denne hendelsen. Han taklet det veldig bra, likedan har han taklet alt oppstyret på en upåklagelig måte. Han la kortene på bordet tidlig å sa at han selvfølgelig var fristet av Barcelonas tilbud, men han stolte på at Wenger og han gjorde det klart hvor sterke følelser han har for Arsenal. Det hersker en generell enighet om at Fabregas ikke har gjort noe galt denne sommeren. Så jeg er enig med deg her (tror jeg), jeg har tidligere i denne posten argumentert for at Cesc ikke sviker klubben ved å dra i sommer.

 

At Xavi, Iniesta, Pique og Puyol er flotte karer derimot, der vil jeg aldri si meg enig. Til det har de spredd alt for mye galle de siste månedene.

Lenke til kommentar

Mon tro hvorfor en flott kar som Fabregas er såpass gode venner med dem da. Jeg tror også Fabregas ser på dem som greie folk og vet at de bare spøker med han. Reina er jo også med på det, og han har da ingen grunn til å ønske Fabregas til Barcelona. Med mindre han gjør det fordi han ønsker å svekke Arsenal, men det tviler jeg på at han tenker på etter å ha vunnet VM.

 

Hadde Fabregas virkelig blitt skuffet eller sur etter dette hadde vi fått høre det, men jeg tipper han ser på det som samme måte som meg, at vennene hans prøvde å drite han litt ut for morro skyld.

 

Det er ikke til å legge skjul på at jeg er fan av Barcelona, så jeg føler meg dermed også litt pliktet til å forsvare klubben min. Jeg synes bemerkningene flere av spillerne på Barcelona har fått er kjipe. Jeg har sett utallige klipp og intervjuer av flere av de omtalte, og jeg har aldri på noen måte sett på dem som kjipe personer.

 

Jeg kan ikke si at jeg er så veldig stolt av hvordan Rosell & Co har oppført seg. Om budet på £30 millioner er korrekt er det skammelig. Kan ikke helt skjønne hvor man vil med et sånt bud, ettersom Fabregas helt klart er verdt mer. Om noe, førte det bare til at Arsenal var mindre villige til å gi slipp på han.

Lenke til kommentar

Barcelona har oppført seg som skurker i denne saken, og hvis du ikke kan se det så mangler du evnen til å være objektiv. Det er ikke å komme unna at Barcelona som klubb, ledelsen og flere av spillerne har bevisst gått ut i pressen på rundgang som et pressmiddel for å få Cesc nærmere en overgang. Dette før det var noen som helst kontakt mellom klubbene vedrørende Fabregas, og også etter at Arsenal kom ut med en offisiell kunngjøring om at Fabregas ikke var til salgs. Barcelona viser null respekt for Arsenal, og bruker skitne midler for å skaffe seg en spiller som er under rettmessig kontrakt med en annen klubb. Barcelona er den stygge ulven i denne saken, du kan ikke vri det noen annen vei. Jeg vet ikke hva du har sett av intervjuer med disse spillerne, jeg sier ikke at de er onde eller noe, men de har oppført seg som drittsekker gjennom hele denne sagaen, og det er det jeg forholder med til.

Lenke til kommentar

Nok en grunn for å hate Barcelona for min del. Skabbete. At Reina og holder på som han gjør attpå det hele får meg til å sympatisere for Arsenal-gjengen.

 

Ingen kan vite hva som hadde skjedd om Cesc hadde blitt i Barca, men jeg er sikker på at Iniesta og Xavi hadde blitt proritert. Jeg er også sikker på at de blir prioritert dersom Cesc blir hentet nå. Han er ikke en spiller de har bruk for, men et trofé de aldri vil slutte å jakte.

 

Er helt enig i denne fra Le Professeur også. Kan ikke fatte hva Barcelona trenger han for. Man så jo også i VM hvordan Fabregas ble brukt. De trenger han ikke, i motsetning til Arsenal. Med Fabregas på banen var de eneste gangene jeg faktisk koste meg med å se på Spania.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri klandret noen andre enn Barcelona i denne saken bare så det er sagt. Jeg snakket jo til og med om hvordan jeg var flau over enkelte personligheter i Barcelonas oppførsel i denne saken. Hvordan det at Xavi sier at Fabregas har Barca-DNA gjør han til en drittsekk forstår jeg ikke. Xavi sier det han mener og det er ikke noen løgn eller skitne triks bak det. Det er klart Fabregas er Barcelona-gutt og passer inn i klubben, men det betyr ikke at han ikke kan passe i en annen klubb i tillegg.

 

Jeg kan skjønne at folk blir sure over ting som "Fabregas ønsker å dra til Barcelona og det er bare Arsenal som står i veien for overgangen", men utifra det jeg har fått med meg er ikke dette spillernes ord. De sier derimot at: "Fabregas er en flott spiller og person og jeg hadde elsket å ha han i Barcelona". Hvordan det kan være sleipt og skittent skjønner jeg lite av.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri klandret noen andre enn Barcelona i denne saken bare så det er sagt. Jeg snakket jo til og med om hvordan jeg var flau over enkelte personligheter i Barcelonas oppførsel i denne saken. Hvordan det at Xavi sier at Fabregas har Barca-DNA gjør han til en drittsekk forstår jeg ikke. Xavi sier det han mener og det er ikke noen løgn eller skitne triks bak det. Det er klart Fabregas er Barcelona-gutt og passer inn i klubben, men det betyr ikke at han ikke kan passe i en annen klubb i tillegg.

 

Jeg kan skjønne at folk blir sure over ting som "Fabregas ønsker å dra til Barcelona og det er bare Arsenal som står i veien for overgangen", men utifra det jeg har fått med meg er ikke dette spillernes ord. De sier derimot at: "Fabregas er en flott spiller og person og jeg hadde elsket å ha han i Barcelona". Hvordan det kan være sleipt og skittent skjønner jeg lite av.

Dette blir for dumt, det tror jeg du skjønner selv også. Xavi har stor påvirkningskraft, og han vet utmerket godt hva han gjør. Han setter bevisst griller i hodet på Cesc med å si slike ting gang på gang. Hva med "Cesc må komme til Barcelona nå. Det er nå eller aldri." Er det uskyldig også?

Lenke til kommentar

De sier derimot at: "Fabregas er en flott spiller og person og jeg hadde elsket å ha han i Barcelona". Hvordan det kan være sleipt og skittent skjønner jeg lite av.

 

Sitat fra to sider tilbake. Du finner masse mer om du leter og. Klarer du ikke se at blant annet Xavi har oppført seg stygt her, så lyser det Barca-supporter i øya dine. Kan ikke fatte hvordan man kan diskutere mot engang.

 

After confirming his new contract with Barcelona, Xavi made another plea for Arsenal captain Cesc Fabregas to be signed this summer.

 

Xavi fears Cesc may miss out on the club's current golden era if he doesn't make the move immediately.

 

"He must play for the club, and it must be now," declared Xavi.

 

"If not now, it will be a little too late. I hope that Cesc comes to Barcelona as soon as possible."

Jeg spyr av hele opplegget. Xavi er en rotte som setter griller i hodet på Cesc. Heldigvis har saken tippet vår vei, og Barcelona vet det. Det oser desperasjon av hele greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett gjennom en timeline med en rekke kommentarer og lignende nå, og det meste bærer preg av at Barcelonas spillere og ledere ønsker at Fabregas kommer til klubben og at de alle føler at Fabregas selv ønsker dette og at Arsenal står i veien. Leste samtidig en artikkel om "drittsekken" Puyol som sa at man måtte respektere at Fabregas hadde kontrakt med Arsenal.

 

Vet ikke helt hva jeg skal tro om dette. Jeg tror likevel ikke noe Xavi, Puyol, Rosell eller Wenger sier til media kommer til å si noe likevel. Fabregas danner sine meninger uavhengig av hva som står i media og det er ingen som kan gi Arsenal skyldfølelse og presse dem til å selge annet enn Fabregas selv. For min del virker Fabregas fornøyd uansett hvordan det går og at en eventuell overgang står på hvorvidt Barcelona og Arsenal blir enige om en overgangssum som passer for begge lag. Ganske lett å tro at det ikke blir noen deal da siden Arsenal skal ha mye penger for han og Barcelona ikke har penger akkurat nå.

 

Jeg forholder meg til det jeg har sett av Xavi, Pique, Puyol, Messi, Iniesta og whatever, til hva jeg faktisk ser av dem selv med egne øyne. Jeg kan likevel se at enkelte ting de har blitt sitert på kan ergre og irritere enkelte fans.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Le Professeur: Tror du virkelig på det du skriver med at Cesc ikke hadde vært en viktig spiller for Barca? Jeg skal ikke være veldig bastant da jeg ikke så en spiller som Xavi i 17-års alderen, men Cesc kan umulig ha vært dårligere. Han var wicked allerede da, og han baserte store deler av spillet på Guardiola-stilen han ble oppfostret på i Barcelona. Ville han ha vært den samme spilleren idag hvis han hadde blitt i Barcelona? Umulig å si. Ja, han har nytt godt av spilletiden han har hatt her, men det blir bare gjetninger. Talentet og treningsviljen har han alltid hatt og det er det viktigste. Trenere kan forme spillere, men de kan ikke gjøre gull av gråstein eller omvendt.

Ja, det tror jeg. Hvor god Xavi var i 17-års alderen er helt urelevant. Poenget er at da Cesc var 17, spilte Xavi fast for Barca og var en spiller i verdensklasse. Iniesta begynte også å spille fast før Cesc fikk sjansen, noe som er naturlig i og med at han er/var både eldre og bedre. Barca hadde, og har, to veldig like spillertyper på laget som har vært helt bankers i en del sesonger nå. Cesc hadde aldri klart å slå ut en av de to. Men nå gjentar jeg meg selv.

Lenke til kommentar

Maefteda; Barcelona er langt ifra uskyldige. De spiller skittent for å få Cesc, slik som de gjor med Henry, Hleb & Overmars.

 

En annen ting som er litt morsomt er denne lille "artikkelen" her: Top 5 Arsenal players who left for Barca

 

 

 

Forøvrig er Xavi og Jentenavn Laporta de største skurkene innenfor Barca leiren.

Kan ikke huske at barca spilte skittent når de hentet Overmars..? Det var jo snakk om at det var lurt spill av Wenger å selge for han viste at Marc sine glansdager var så si over. Husker det var mye styr rundt den saken da Barca mente de var blitt lurt. Om jeg ikke husker feil?

 

Men for all del. Ikke tro at jeg liker barca bare for jeg sier dette :p Ville bare forsikre meg om at dette faktisk var riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...