Gå til innhold

– Konsollspill vil forsvinne (Multi)


Anbefalte innlegg

... og vi antar at satellitter er like trege i 2019 som i 2009?

Forsinkelse vil det alltid være på satellitt, men noe av nett-trafikken kan fint gå over satellitt samtidig som real-time-signaler kan gå på et 5G/6G/7G (...) bakkenett.

 

Vi kan vel i det minste anta at de har høt forsinkelse, avstanden signalet skal gå alene tilsier jo dette.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... og vi antar at satellitter er like trege i 2019 som i 2009?

Forsinkelse vil det alltid være på satellitt, men noe av nett-trafikken kan fint gå over satellitt samtidig som real-time-signaler kan gå på et 5G/6G/7G (...) bakkenett.

 

Vi kan vel i det minste anta at de har høt forsinkelse, avstanden signalet skal gå alene tilsier jo dette.

 

AtW

Ja det kan vi helt klart - derfor jeg også påpekte det :)

Forsinkelse har uansett ikke noe å si for ting som ikke er avhengig av real-time som f.eks up-/downloading og f.eks radio/TV-signaler (som i mange tilfeller uansett sendes via satellitt).

 

Spill er det litt værre med... slitsomt å måtte trykke på jump 4 sekunder før man vet at man må hoppe...

 

Lenge leve 6G-nettet!!! tror jeg...

Lenke til kommentar

Siterer paalrh:

"Ser for meg at dette er spill/video-industriens våte drøm hvor vi (les brukeren) ikke eier noen ting men bare leier spill.

 

Nei jeg liker å kunne spille offline jeg. Så kan jeg bruke nettlinja mi til noe mer brukbart enn single player campaign."

 

Mer trengs strengt tatt ikke sies i denne saken. Særlig det med å leie. Betale en eller annen høy månedspris, slik at man betaler svært høye summer for yndlingsspillet man spiller igjen og igjen. Og når firmaet i andre enden går konkurs sitter man der og får ikke spilt. Selv om man betaler en engangssum blir det til at man bare leier spill, da man mister tilgangen om firmaet går dukken. Jeg vil EIE ting selv, og ikke være avhengig av alskens dikkedarer på den andre sida av kloden. Aller helst vil jeg ha ting i hylla mi, men dersom jeg ikke får lagre det jeg kjøper engang, kommer jeg til å legge digitale hobbyer på hylla isteden.

Lenke til kommentar

Hvordan skal det da gå med Intel/Amd og andre maskinvareprodusenter. De kommer til å gå dukken da ingen vill lengre ha behov for å oppdatere maskinene sine. Tusenvis av arbeidsplasser vill gå tapt.

 

Jeg vill heller tro på ett kompromiss hvor både konsoller og PC vill eksistere side om side med denne form for digital distbidusjon og som mange andre her har påpekt jeg vill ha ett cover i spillhylla.

Lenke til kommentar
Hvordan skal det da gå med Intel/Amd og andre maskinvareprodusenter. De kommer til å gå dukken da ingen vill lengre ha behov for å oppdatere maskinene sine. Tusenvis av arbeidsplasser vill gå tapt.

 

Jeg vill heller tro på ett kompromiss hvor både konsoller og PC vill eksistere side om side med denne form for digital distbidusjon og som mange andre her har påpekt jeg vill ha ett cover i spillhylla.

 

Dette er jo snakk om spill, ikke alle oppgaver, og selv om tynnklientmodellen skulle ta over på alle finrter så må jo hardwaren sitte et sted, servere går jo ikke på luft og vann.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nei jeg liker å kunne spille offline jeg. Så kan jeg bruke nettlinja mi til noe mer brukbart enn single player campaign."

... og du tror nettlinja di kommer til å være flaskehalsen i 2019??

Og du veit at den ikkje vil være det?

Jeg VET at MIN linje ihvertfall ikke vil være det om 10 år...

Lenke til kommentar
Nei jeg liker å kunne spille offline jeg. Så kan jeg bruke nettlinja mi til noe mer brukbart enn single player campaign."

... og du tror nettlinja di kommer til å være flaskehalsen i 2019??

Og du veit at den ikkje vil være det?

Jeg VET at MIN linje ihvertfall ikke vil være det om 10 år...

Uansett er singleplayer-campain unødvendig bruk av båndbredde, spesielt når datapakkene må sendes med høyeste prioritet for at det skal gå kortest mulig tid fra når brukeren handler til han får tilbakemelding på skjermen. Men gjør hva du vil med DIN linje iallefall. Jeg skal ikke stoppe deg.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Nei jeg liker å kunne spille offline jeg. Så kan jeg bruke nettlinja mi til noe mer brukbart enn single player campaign."

... og du tror nettlinja di kommer til å være flaskehalsen i 2019??

Og du veit at den ikkje vil være det?

Jeg VET at MIN linje ihvertfall ikke vil være det om 10 år...

Og dermed spoler vi frem ett år (fra siterte post), og jeg siterer Altibox:

Altibox gjør nå klar for helt nye superhastigheter på Internett. Innen sommeren vil Internett-linjer på 400/400 Mbit/s være tilgjengelig for Altibox-kunder.

 

Speedy Gonzales

Endret av freke
Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på opplagte fysiske begrensninger i mediet og kvaliteten på strekkene men hva teleleverandørene selv har snakket om av hva de skal kunne levere under disse betingelsene. Det snakket har riktignok delvis eller helt forsvunnet, og kanskje med rette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...