Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Matuidi er vel prototypen på box-to-box. Han er omtrent like god begge veier. Pogba er klart best fremover på banen. Det høres ikke helt fjernt ut om Mourinho ønsker et arbeidsjern på midtbanen. 

Han har Schneiderlin, som var en av ligaens beste box-to-box-midtbaner for Southampton. Herrera jobber også masse.

 

Vårt største problem på midten er at den skapende kraften offensivt kommer fra Wayne "Hvor er Valencia?" Rooney og at den dype rollen bekles av to skadeutsatte treiginger på siste refrenget av karrieren og Daley Blind. Bytt ut Rooney med Pogba og hent inn et rent anker som f.eks. Lassana Diarra som kan spille i kampene hvor Mourinho parkerer bussen (det kommer til å skje, så det er bare å akseptere det) så har vi plutselig ligaens beste midtbane.

 

Hvis vi da spiller 4-3-3 med to sentrale og en dyptliggende midtbanespiller ender vi opp slik:

Pogba og Rooney deler på å være den offensive drivkraften. Rooney må spille andrefiolin, og litt konkurranse om plassen gjør at han forhåpentligvis får fingeren ut av brunøyet.

 

Herrera og Schneiderlin er arbeidsjernene ved siden av Pogba og Rooney som tar seg av presset og som skaper rom og pasningsalternativer for de mer pasningssterke spillerne.

 

Basti, Carrick og Blind styrer kampene hvor vi har høyt ballinnehav og fordeler ballen fra dypet, samtidig som de skjermer forsvaret ved å ta ut pasningsalternativer på kontringer imot. Diarra henger foran forsvaret og spiller Makelele-rollen mot de bedre lagene hvor vi kan forvente å bli satt under press.

 

Fellaini tar turen til West Brom hvor han sliter benk. Rooney ser seg lei av å spille andrefiolin neste sommer og drar til Kina.

 

Komplett og allsidig midtbane med mange strenger å spille på. Når Basti og Carrick må gi seg ser jeg gjerne at vi henter Ruben Neves eller Julian Weigl. Begge to viser tegn på fremtidig verdensklasse i trådtrekkerrollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han som tweeten den siste der pleier å være ganske så pålitelig (i følge listene til r/reddevils).

 

Jeg tviler likevel på at denne overgangen blir noe av, men om det er mulig så håper jeg vi går for det. Ja, det er en latterlig høy overgangssum, og Pogba er definitivt ikke verdt det som fotballspiller, ingen er verdt det. Men etter dette Europamesterskapet, spesielt om Frankrike vinner, så vil han være en av de mest markedsførbare spillerne i verden. Bare tenk hvor mange drakter Zlatan og Pogba vil selge til sammen... Og i tillegg så vil han være en spiller som kan tiltrekke seg andre gode spillere de neste årene, noe som igjen fører til at vi ikke trenger å betale astronomiske summer for å lokke de hit.

 

€12M per sesong er vel også mindre enn det både Rooney og Zlatan får (?), og det samme som DDG og Schweinsteiger. (Ish, finnes selvfølgelig ikke nøyaktige kilder på dette, på samme måte som de tallene i tweeten bare er tatt ut av lufta).

 

Om ikke Pogba, hvilken midtbanespiller er det folk ønsker?

Lenke til kommentar

Bare tenk hvor mange drakter Zlatan og Pogba vil selge til sammen... 

 

Ok, jeg skal være litt kverulant. Tror ikke nødvendigvis totale inntekter fra draktsalg går så mye opp med Pogba inn da 2 stor signeringer som regel vil kannibalisere salget til hverandre. Tror ikke det er nevneverdig antall som sier "Nei, kjøper aldri i verden Zlatan-drakt * Pogba signerer* Oi, nå må jeg ha meg drakt" eller vice versa. Det er også få som kjøper 2 drakter på bakgrunn av signeringer. 

 

Vi fikk den store stjerna i Zlatan, og draktsalget er dermed sikret til å bli høyt.

 

* All informasjon i denne post er udokumentert og kan ikke forsvares med statistisk data, vrølv i noens hode - men så er det da ett diskusjonsforum.

 

Edit: Statistikk < Statistisk 

Endret av Lyspaere
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bare tenk hvor mange drakter Zlatan og Pogba vil selge til sammen...

 

Ok, jeg skal være litt kverulant. Tror ikke nødvendigvis totale inntekter fra draktsalg går så mye opp med Pogba inn da 2 stor signeringer som regel vil kannibalisere salget til hverandre. Tror ikke det er nevneverdig antall som sier "Nei, kjøper aldri i verden Zlatan-drakt * Pogba signerer* Oi, nå må jeg ha meg drakt" eller vice versa. Det er også få som kjøper 2 drakter på bakgrunn av signeringer. 

 

Vi fikk den store stjerna i Zlatan, og draktsalget er dermed sikret til å bli høyt.

 

* All informasjon i denne post er udokumentert og kan ikke forsvares med statistisk data, vrølv i noens hode - men så er det da ett diskusjonsforum.

 

Edit: Statistikk < Statistisk

 

83% av all statistikk på internet er bare funnet opp på stedet uansett...

Lenke til kommentar

 

 

– Jeg vil ha inn fire spillere. Og nå tror jeg den tredje er klar, sa han før han henvendte seg til presseansvarlig i klubben som satt ved siden av.

– Har vi annonsert to eller tre spillere?

– Vi har bare kjøpt to for øyeblikket, får han til svar.

 

– Vi har tre på plass, gliser Mourinho.

Med den tredje så mener han Henrik Mkhitaryan. Armeneren ble offentliggjort somklar for Manchester United av Borussia Dortmund i forrige uke

– Vi kommer ikke til å vente med den fjerde signeringen til 31. august. Jeg vil ha det gjort før det. Etter at den fjerde er på plass, kommer jeg til å puste ut. Etter det er markedet åpent.

3 er på plass, og det skal minst inn 4. Garantert en sentral midtbanespiller. Pogba om det er  mulig, men kan vel bli tricky når juve ikke vil selge. 

Lenke til kommentar

Noen rykter om Pogba som baserer seg på at han har begynt å følge Januzaj, Lingard og Memphis på Instagram. De to førstnevnte har han jo kjent siden han var på akademiet uansett. De kom sikkert bare opp som foreslåtte brukere og da trykket han følg.

Ender nok opp hos Real.

 

Egentlig så vet jeg ikke om jeg vil ha ham. Blir spennende om han kommer, men feller ingen tårer hvis det ikke skjer. Hvorfor skulle han komme? Dro jo fordi han ikke var tålmodig og nå krever han en skyhøy lønn for å ikke snakke om prisen Juventus vil ha.

Tror det var snakk om €12m i året, og han er bare 23 år gammel. Høres ikke ut som en spiller med bena plantet på jorden. Det er nok med Memphis.

 

Kan jo være gigafan av Mourinho da, men han er ikke verdt prisen eller lønna. Hvis United vil bruke så mye penger på ham så kan de helt sikkert det, men da skal han virkelig prestere på et skyhøyt nivå. Kanskje minst topp 3 beste utespillere i PL.

Lenke til kommentar

Pogba er ikke verd prisen som spiller i det hele tatt, det har han aldri vært imo.

 

Men...

 

... Overgangen er verd prisen i form av signalet som sendes ut til resten av PL.

... Overgangen er verd prisen i form av signalet som sendes til spillergruppen om managerens påvirkningskraft på spillere.

... Overgangen er verd prisen i form av signalet som sendes til den blå siden av byen.

... Overgangen er verd prisen i form av gjenopptatt markedsposisjon.

 

Vi tar tilbake som storklubb og skal tas seriøst!

 

 

Havner vi på 5. plass i år er vi ferdige.

Lenke til kommentar

Så lenge vil bruker pengene riktig og på riktige spillere så bryr jeg meg ikke om kjøpeklubb-begrepet. Vil heller at vi skal investere de i klubben og på fotballen enn som aksjeutbytte for Glazer-folka.

 

Var det jeg tenkte jeg også. Det er uansett for seint å ikke kunne kalles kjøpeklubb, så da kan man like greit bare bruke pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...