Gå til innhold

[Løst]Svindlet av musikkbutikken i Nedre Eiker


Humber

Anbefalte innlegg

Hei og hå! :D Beklager at jeg ikke har svart dere på lenge, men har vært en del å gjøre :(

 

Jeg ringte til butikken da, og spurte om det var mulighet for å få byttet den i en ny en. Fikk et ganske sjokkerende svar: ALLE VÅRE GITARER ER UTSTILLINGSMODELLER :wow:

 

Og det var da jeg tenkte; war lost...:(

Men jeg dro likevel ned da, møtte fatter'n i drammen og greier og fikk de til å reparere strengene. Syns fortsatt at det var stygt gjort å ikke si meg at jeg kjøpte en utstillingsmodell selvom det var en selvfølge for dem. Klart at den bransjen der ikke går så jævlig bra så da er det ikke rart de bare kjøper en av hver gitar.

 

Men takk for alle svar og innspill, skal nå "Løse" denne tråden ;) Neste gang jeg kjøper meg gitar skal jeg prøve gitarer både på Tritonos Musikksenter (her i Hønefoss) og på Kretz i drammen. Finner en gitar jeg liker og kjøper den over nettet! :) Da får jeg NY gitar og muligens noen hundrelapper billigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner en gitar jeg liker og kjøper den over nettet! :) Da får jeg NY gitar og muligens noen hundrelapper billigere.

 

Da er det i praksis du som "svindler" butikken, og din skyld at butikkene må oppføre seg som de har gjort mot deg nå.

 

What? You know what? I don't give a fakking shit

Lenke til kommentar
Finner en gitar jeg liker og kjøper den over nettet! :) Da får jeg NY gitar og muligens noen hundrelapper billigere.

Da er det i praksis du som "svindler" butikken, og din skyld at butikkene må oppføre seg som de har gjort mot deg nå.

What? You know what? I don't give a fakking shit

 

Nå viser du tydelig at du ikke er spesielt moden for alderen.

 

Du er klar over at du skyter deg kraftig i foten med den holdningen? Og at det er på grunn av "snyltere" som deg som gjør at du kun finner ett eksemplar av hver gitar i butikken, slik at du må kjøpe utstillingsmodellen?

 

Om du allerede når du går inn i butikken vet at du skal handle på nettet, og spør og graver og ser på og kanskje til og med får demonstrert gitarer i butikken, så har de brukt tid og penger på deg, selv om du allerede vet at du ikke skal kjøpe noe der. Når eventuelt flere og flere gjør det, så må butikken legge ned. Og hvor går du da når du vil prøve en gitar før du kjøper? Eller når du trenger noe som er meningsløst å bestille over nett pga porto, eller fordi du trenger det raskt?

 

Det kan faktisk være at butikken er behjelpelige med å bestille inn et helt nytt eksemplar av den gitaren du ser på neste gang, slik at du slipper utstillingsmodellen. Om de nekter det, da kan du poengtere at du ønsker å kjøpe på nettet i stedet. Det kan hende de snur da.

 

Nei, jeg håper du selv ser hvor barnslig det er, det du tenker på å gjøre.

Lenke til kommentar
Hei og hå! :D Beklager at jeg ikke har svart dere på lenge, men har vært en del å gjøre :(

 

Jeg ringte til butikken da, og spurte om det var mulighet for å få byttet den i en ny en. Fikk et ganske sjokkerende svar: ALLE VÅRE GITARER ER UTSTILLINGSMODELLER :wow:

 

Og det var da jeg tenkte; war lost...:(

Men jeg dro likevel ned da, møtte fatter'n i drammen og greier og fikk de til å reparere strengene. Syns fortsatt at det var stygt gjort å ikke si meg at jeg kjøpte en utstillingsmodell selvom det var en selvfølge for dem. Klart at den bransjen der ikke går så jævlig bra så da er det ikke rart de bare kjøper en av hver gitar.

 

Men takk for alle svar og innspill, skal nå "Løse" denne tråden ;) Neste gang jeg kjøper meg gitar skal jeg prøve gitarer både på Tritonos Musikksenter (her i Hønefoss) og på Kretz i drammen. Finner en gitar jeg liker og kjøper den over nettet! :) Da får jeg NY gitar og muligens noen hundrelapper billigere.

Ville bedt om å få hevet kjøpet, og kjøpt den en annen plass.

Lenke til kommentar
Finner en gitar jeg liker og kjøper den over nettet! :) Da får jeg NY gitar og muligens noen hundrelapper billigere.

Da er det i praksis du som "svindler" butikken, og din skyld at butikkene må oppføre seg som de har gjort mot deg nå.

What? You know what? I don't give a fakking shit

 

Nå viser du tydelig at du ikke er spesielt moden for alderen.

 

Du er klar over at du skyter deg kraftig i foten med den holdningen? Og at det er på grunn av "snyltere" som deg som gjør at du kun finner ett eksemplar av hver gitar i butikken, slik at du må kjøpe utstillingsmodellen?

 

Om du allerede når du går inn i butikken vet at du skal handle på nettet, og spør og graver og ser på og kanskje til og med får demonstrert gitarer i butikken, så har de brukt tid og penger på deg, selv om du allerede vet at du ikke skal kjøpe noe der. Når eventuelt flere og flere gjør det, så må butikken legge ned. Og hvor går du da når du vil prøve en gitar før du kjøper? Eller når du trenger noe som er meningsløst å bestille over nett pga porto, eller fordi du trenger det raskt?

 

Det kan faktisk være at butikken er behjelpelige med å bestille inn et helt nytt eksemplar av den gitaren du ser på neste gang, slik at du slipper utstillingsmodellen. Om de nekter det, da kan du poengtere at du ønsker å kjøpe på nettet i stedet. Det kan hende de snur da.

 

 

Nei, jeg håper du selv ser hvor barnslig det er, det du tenker på å gjøre.

 

Ja, jeg er barnslig? Hva er galt med det?

 

Dessuten svindler jeg ingeting ved å på forhånd ha bestemt meg for å kjøpe på nettet. Er jeg tvunget til å kjøpe noe bare fordi jeg går inn i butikken kanskje?

Dessuten er ikke butikken bare et sted for kjøp/salg. Det er også et sted hvor man søker ekspertise, råd og tips. I dette tilfellet er det snakk om en gitar. Jeg kan gå inn og si at jeg vil kjøpe meg en gitar. Han kan anbefale meg og la meg prøve for å se om noe faller i smak. Jeg finner ikke noe jeg liker eller som passer meg, men jeg går fra butikken om hva jeg skal se etter i neste butikk.

Lenke til kommentar
Ja, jeg er barnslig? Hva er galt med det?

Det spørsmålet faller på sin egen urimelighet.

 

Dessuten svindler jeg ingeting ved å på forhånd ha bestemt meg for å kjøpe på nettet.

Dette er åpenbart svindel. Selv om du har bestemt deg for å ikke handle der, så skaper du en forventning hos selger om at du har tenkt å kjøpe noe, og mottar dermed en motytelse for dette(hjelp, råd og mulighet for testing). Når du ikke oppfyller forventningen til selgeren(som du har skapt) så er det en bevist svindel. Wikipedia om svindel.

 

Dessuten er ikke butikken bare et sted for kjøp/salg. Det er også et sted hvor man søker ekspertise, råd og tips.

Tror du denne tjenesten/servicen er gratis? Bedriften må lønne de ansatte og jo mer ekspertise de ansatte har, jo høyere lønn skal de ha. Dette er noe som er på vei til å forsvinne i dagens marked, dessverre, og nisjebutikker med kunnskap om det de selger blir snart forbeholdt storbyene. I tillegg blir de dyrere.

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Ja, jeg er barnslig? Hva er galt med det?

Det spørsmålet faller på sin egen urimelighet.

 

Dessuten svindler jeg ingeting ved å på forhånd ha bestemt meg for å kjøpe på nettet.

Dette er åpenbart svindel. Selv om du har bestemt deg for å ikke handle der, så skaper du en forventning hos selger om at du har tenkt å kjøpe noe, og mottar dermed en motytelse for dette(hjelp, råd og mulighet for testing). Når du ikke oppfyller forventningen til selgeren(som du har skapt) så er det en bevist svindel. Wikipedia om svindel.

 

Dessuten er ikke butikken bare et sted for kjøp/salg. Det er også et sted hvor man søker ekspertise, råd og tips.

Tror du denne tjenesten/servicen er gratis? Bedriften må lønne de ansatte og jo mer ekspertise de ansatte har, jo høyere lønn skal de ha. Dette er noe som er på vei til å forsvinne i dagens marked, dessverre, og nisjebutikker med kunnskap om det de selger blir snart forbeholdt storbyene. I tillegg blir de dyrere.

 

 

Hehe, hvilken verden lever du i? Ifølge deg er det svindel å snakke med betjeningen i en butikk om du ikke kjøper noe da? Spenstig innspill det der.. Kom gjerne med flere sammenligninger, var noe av det beste jeg har lest på en stund :)

Lenke til kommentar

Innlegget var litt firkantet ja, men poenget er at når man bevisst går inn i en butikk for å utnytte deres kunnskap og service, vel vitende om at man ikke har tenkt å kjøpe noe der, så mener eg det er svindel. Selger håper jo at han får solgt noe, og bruker dermed tid på en potensiell kunde, som allerede har bestemt seg for å ikke handle der.

 

Når det gjelder Wikipedia som rettskilde skal eg si meg enig der, men det var mest for å legge litt vekt bak synsing. Om noen kan henvise til faktiske rettskilder på hva svindel er, eller defineres, så hadde det jo vært interessant å se/sammenligne.

 

Hvordan ville dere andre evnt definert svindel?

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Faen altså...alle går jo så jævli bannanas! :@

Handler ikke om å "utnytte" butikken (sutre sutre), det handler om at jeg skal ha den NYE varen jeg betaler for. Om jeg ikke får det og de forventer at jeg tar en demo som nå kan butikken bare gå å henge seg :(

 

Dersom det er mulighet for at jeg får en ny vare snakker vi business :D

Sjekket forresten på nettet. Jeg kan få en gitar til 4000 om jeg bestiller på nettet som koster 10000 her i norge. Ikke vær så forbanna nærsynt nå folkens, skjønner dere fortsatt ikke hvorfor jeg skal kjøpe over nettet?

Lenke til kommentar

Trodde selve uenigheten med butikken så og si var "løst"?

 

Om du ikke har fått en vare som er i den stand du hadde grunn til å regne med så er det en mangel og du kan reklamere. At alle gitarene er utstillingsmodeller høres veldig merkelig ut.

 

Det eg henger meg opp i er at du fremover vil gå inn i butikken, utnytte servicen og ekspertisen og deretter handle på nettet. Dette er, lureri i det minste. Det er ingenting feil i å gå i en butikk og se, men når du aktivt utnytter kompetansen og servicen så går du over grensen.

 

Når det gjelder det å handle på nettet så forstår eg deg veldig godt, og eg gjør veldig mye av handlinga mi på nettet selv. Men det du bør tenke over er at samtidig som flere og flere gjør nettopp det fordi de driver kronerulling på sitt beste, og det fører til at de fysiske butikkene forsvinner pga sviktene salg. Og da ender du opp med at du MÅ handle på nettet siden butikken på hjørnet ikke lenger eksisterer.

Lenke til kommentar
... det handler om at jeg skal ha den NYE varen jeg betaler for.

 

Jeg har prøvd å finlese postene dine, men det er mulig jeg har oversett noe.

Jeg må få spørre: Har du fortalt dem at du ikke aksepterer en brukt gitar og at du vil heve kjøpet?

 

 

Ole

 

Dette blir mitt SISTE svar i dette innlegget før den forhåpentlig vis stenger.

Nei, da måtte jeg jo vente driiiit lenge da :S

Jeg ville jo spille nå med en gang. Å bestille inn sånne nye greier tar jo dritlang tid, dessuten sa de at de ikke kom til (mest sannsynelig) å ta inn flere.

Lenke til kommentar
Jeg må få spørre: Har du fortalt dem at du ikke aksepterer en brukt gitar og at du vil heve kjøpet?

 

Jeg lurer på det samme, det virker ikke som om du har forsøkt å få gjort noe særlig med denne saken.

 

At butikken bare har demovarer er nå i grunnen greit hvis det er en nisjebutikk og ikke den største kundestrømmen. Hvis dette er en vare som er i butikkens sortiment må de jo nødvendigvis bestille opp en ny gitar, kan du ikke spørre om du kan få denne i stedet for?

 

-Deluze

 

Edit: Du slo meg der gitt. Ting tar tid.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...