Gå til innhold

Modern Warfare 2 i kryssilden (PC)


Anbefalte innlegg

Er multi-player eneste grunnen til at folk gidder og kjøpe dette spillet eller? :dontgetit:

 

Har fortsatt ikke spilt SP i COD4 selvom jeg har spilt mange mange timer med MP :)

 

Håper virkelig IW snur på denne saken... Kommer til å kjøpe spillet uansett men det betyr ikke at jeg kommer til å faktisk spille det noe særlig (blir vel kanskje som med COD5 der jeg loker litt på public av og til :ermm: )... Men det driter vel IW i så lenge de får pengene sine...

 

kjipe greier... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jupp. Hvem f bryr seg om singleplayer?

 

Basert på det jeg her forstått, en vesentlig majoritet av PC -og konsollspillere generelt.

 

Du må huske på at selv alle de som er på forumet og online er en liten del av spillets totale kjøpere. En veldig, veldig høylytt minoritet, selvfølgelig, men en minoritet dog. Jeg for min del, for eksempel, kunne ikke brydd meg mindre om multiplayer om jeg så prøvde, selv om jeg selvfølgelig sikkert kommer til å titte innom det bare for å se hvordan det er.

 

Med andre ord; jeg kommer neppe til å merke eller tenke over noen spesielle ulemper ved det nye serversystemet, og jeg er ihvertfall ikke en av de du kommer til å finne på forumet, midt i en diskusjon om en M4 burde gjøre 20 eller 25 skade på 50 meters avstand. (Eller noe sånt.)

 

Ikke det at jeg på noen som helst måte støtter IW i denne bisarre, bisarre ideen deres, eller at jeg mener at dere ikke burde reagere. Jeg støtter dere helt å holdent i denne kampanjen deres, av rent prinsipp. Dette utspillet fra IW vitner etter min mening om en arroganse uten like.

Endret av St1gar
Lenke til kommentar
Left 4 dead er jo ett bra eksempel imo, er så sinnsykt vanskelig å finne en server med grei ping.

 

Om Left 4 dead hadde hatt en bedre måte å finne servere så hadde jeg sikkert spilt mer.

 

Men vær gang jeg skal begynne å spille, må jeg drasse gjennom 5-13 servere(hosts?) før jeg finner en med grei ping.

 

Play now eller noe automatisk find & join server på pc er tragisk..

 

I L4D er det i hvertfall dedikerte servere. Om du oppsøker pub stomps blir det vanskelig å finne gode games. Du må skaffe deg noen venner med egne servere.

 

Angående MW2 er spillet uaktuelt for min del uten dedikerte servere. Er så forbasket lei av at utviklerne lager spillene til konsoll først, for så å overføre til PC. Greit nok at konsollspillerne tar til takke med en crappy spilleopplevelse, men syntes ikke de skal straffe hardcore PC-gamere på denne måten.

Lenke til kommentar
Jupp. Hvem f bryr seg om singleplayer?

 

*snip*

 

Uten at jeg har noe tall eller kilder å henvise til, tror jeg faktisk flerspiller-delen i MW2 er det som tiltrekker folk flest av PC-spillerne. Godt mulig konsollspillerne også.

 

SP-biten i COD4 var utvilsomt bra, men det var tross alt gjennomspilt etter 6-7 timer. Flerspiller-biten koser jeg meg stadig vekk med enda, og med tanke på hvor stort selskap jeg er i, tror jeg nok flerspiller er det som virkelig er gullkua for COD-serien.

Lenke til kommentar
Jupp. Hvem f bryr seg om singleplayer?

 

Basert på det jeg her forstått, en vesentlig majoritet av PC -og konsollspillere generelt.

 

 

Merkelig, innen min vennegjeng er det ingen som noengang har diskutert noe som helst om singelplayer delen i et COD spill. Multiplayer derimot, diskuteres veldig ofte.

 

Konsollspillere som velger å kjøpe et FPS på konsoll i stedet for på PC, tar jeg ikke engang seriøst.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Veldig synd dette. Ble svært negativt innstilt til å støtte spillet nå, men med en like bunnsolid singleplayer som enern hadde så vil det nok være verdt pengene. Multiplayer kan man nok stort sett bare glemme nå. :(

 

"RB6 Las vegas 2" hadde et slikt system og det fungerte fantastisk dårlig. Tok en uendelighet å finne en "server" som hadde akseptabelt lagg og når man endelig fant en tok det vel ti minutter til eieren bestemte seg for at han ikke gadd å spille mer. "Connection to server lost". Forbanna søppel.

Lenke til kommentar
Veldig synd dette. Ble svært negativt innstilt til å støtte spillet nå, men med en like bunnsolid singleplayer som enern hadde så vil det nok være verdt pengene. Multiplayer kan man nok stort sett bare glemme nå. :(

 

"RB6 Las vegas 2" hadde et slikt system og det fungerte fantastisk dårlig. Tok en uendelighet å finne en "server" som hadde akseptabelt lagg og når man endelig fant en tok det vel ti minutter til eieren bestemte seg for at han ikke gadd å spille mer. "Connection to server lost". Forbanna søppel.

Da gir du idiotene et godt spark tilbake og piratnedlaster SP. Fortjener tullingene.

Lenke til kommentar
og særlig såkalte "klans" så likeså umiddelbart rødt.

Såkalte klans?

Klans og de forskjellige instansene som arrangerer turneringer m.m. er vel kanskje hovedgrunnen til at IW bør lytte.

Vet om flere større commonuties (50+) som avbestiller og heller går for andre spille de kan skape blest rundt og spille på dedicated servere.

Det er igjen gjerne disse samme folkene som holder liv i et spill, og fortsetter å skape interesse via det å arrangere turneringer m.m.

 

 

Er multi-player eneste grunnen til at folk gidder og kjøpe dette spillet eller? :dontgetit:

 

Ja, for min del er det MP jeg er ute etter.

Jeg har ikke spilt igjennom SP på MW, spilt litt, men gir meg ingenting i forhold til multiplayer.

 

For meg er MP hva som gjør det verdt å kjøpe et spill som ikke har mer å gi SP enn hva et fps gjerne har, det finnes unntak, men i utgangspunktet er jeg ikke interessert i spill jeg bare kan legge på hylla etter 4-5 timer singleplayer spilling.

 

Jaja, får vel spille tf2 og badlands (når det kommer) til bf3 evt kommer ut. Om det ikke skjer noen forandringer med MW2, eller at det kommer noen andre bra mp fps spill.

Lenke til kommentar
Jupp. Hvem f bryr seg om singleplayer?

 

Basert på det jeg her forstått, en vesentlig majoritet av PC -og konsollspillere generelt.

 

 

Merkelig, innen min vennegjeng er det ingen som noengang har diskutert noe som helst om singelplayer delen i et COS spill. Multiplayer derimot, diskuteres veldig ofte.

 

Konsollspillere som velger å kjøpe et FPS på konsoll i stedet for på PC, tar jeg ikke engang seriøst.

 

Skulle ikke tro det var så overraksende at endel spiller single-player. De felste har jo prøvd singleplayer-spill i løpet av årene og kjenner fordelene og ulempene. Multiplayer gir mer tilbake, men krever også mer, det krever mer skills for å ha det gøy, det krever mer tid. Personlig spiller jeg for å avkoble, og da er det ofte behagelig å spille singleplayer. Jeg spillte mye mer MP når jeg brukte mer tid på spilling enn jeg gjør nå.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

For min del kommer det ikke til å lagge uansett.

 

Joiner bare nordmenn så å si.

 

EDIt: gidder ikke å høre på sutrepavene i utlandet, spesielt de som banner seg ihjel.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
For min del kommer det ikke til å lagge uansett.

 

Joiner bare nordmenn så å si.

Hvordan kan du vite hvilken server du joiner? Er ikke gitt at du joiner en norsk server.

 

Som oftest er de med best ping i nærheten enten svensker eller nordmenn.

Ivertfall de i de fleste spill. har ikke engang giddet å spille MW 1 online :p

kjøper flere spill mest pga Single Player eller COOP og spill som L4D.

 

Alt for mye fjas når 14 åringene kommer på.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Er jo akkurat det man slipper med dedicated servere gjerne. Man finner seg et par servere med gjengangere som er ok å spille med, og admins som seriøse.

 

Jeg har 1 MW server jeg spiller på, eneste i min fav liste, og eneste jeg prøver å joine når jeg skal spille noen timer igjen.

Masse "kjente" folk, bra stemning og server regler som passer meg. (no marty).

 

Håper de tar til fornuften og legger med dedicated servere i en patch på release dagen. Om ikke, sparer jeg 60 dollar eller hva norsk pris blir.

Det i seg selv at de har økt prisen på pc versjonen, uten å faktisk adde noe, men heller fjerne ting, er jo helt idiotisk.

Lenke til kommentar

Med tanke på at Modern warfare er nr 2 på listen over antall spilleminutter pr dag på pc(bare slått av word of Warcraft) 2 år etter release, så er det helt tydelig av multiplayer spiller en større rolle enn den 6(?) timer lange singleplayer delen i COD4. Jeg vet ialllefall ikke om mange som sitter og spiller Single player kampanjen i ett 6 timer langt spill om og om igjen i 2 år, gjør du?

 

Infinityward skjøt seg ikke bare i foten med denne avgjørelsen. De skjøt seg i hodet, med bazooka.

 

 

OMFG: http://www.geeks.co.uk/7282-activision%E2%...cheap-games-you

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Problemet blir som Left4Dead, at man ikke har noen server browser og kan velge server med lavest ping ift seg selv.

Man blir bare tvunget inn på en eller anna server. Kan ikke ha en fast server som venner også har som fast server, så man kan stikke innom og se om venner spiller.

 

Man får bare en "Play Online" knapp da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...