Gå til innhold

Modern Warfare 2 i kryssilden (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og man kan også eventuelt kritisere produktet, det er meningsløst å avfeie kritikk med "er du misfornøyd, ikke bruk det".

 

AtW

 

Jojo, helledussen, jeg er en stor fan av kritikk. Kritiser i vei, men det virker som om litt for mange mener at IW skylder dem å gå tilbake til slik COD4 var. Det er antageligvis en grunn til at multiplayerdelen av PC-utgaven ble konsollifisert. Jeg tror nødig at IW gjorde disse endringene for å være dumme og slemme med PC-brukerne, men antageligvis heller for å levere et jevnt produkt på alle plattformer, muligens også for å forhindre pirater/crackete servere.

Lenke til kommentar
Jeg tror nødig at IW gjorde disse endringene for å være dumme og slemme med PC-brukerne, men antageligvis heller for å levere et jevnt produkt på alle plattformer, muligens også for å forhindre pirater/crackete servere.
Piratargumentet er rent tullball. Spillet er allerede knyttet mot Steam, som gjør en god jobb med å begrense piratkopiering. Som Valve har bevist med gjentatte spill, så er det ikke noe problem å kombinere dedikerte servere med både Steam-autentisering og VAC-beskyttelse.

 

Hovedgrunnen til at Activision/IW har lagt seg på denne linjen er at det gjør dem i stand til å hindre modding og produksjon av brukergenerert innhold. Det gjør dem i stand til å implementere en lignende forretningmodell på PC som de har på konsoll, hvor de kan ta betalt for alt av ekstrainnhold.

 

Når IW sier at de vil levere en lik opplevelse på alle plattformer ser jeg ikke som et gyldig argument for noe som helst. Hvis jeg hadde ønsket en Xbox-opplevelse, så hadde jeg kjøpt en Xbox. PCen er en mer kapabel plattform enn konsollene, det bør utviklere utnytte.

 

De eneste logiske forklaringene på at IW/Activision har valgt å levere en så dårlig PC-versjon er latskap og grådighet.

Lenke til kommentar

Ok, greit, så en bedrift ønsker å tjene penger (eller, mer penger). Dette går ut over en ubetydelig liten prosentandel grinegutter og -jenter, sånn hvis man ser på den store helheten (360, PS3, PC), og flesteparten av disse kommer antageligvis ikke til å gjøre alvor av boikotten sin. MW2-multiplayer er fortsatt latterlig gøy, selv om enkelte muligheter fra MW1 er fjernet.

 

Jeg ser virkelig ikke problemet. IW kan gjøre hva de enn vil med MW-spillene. De skylder ikke PC-brukere en unnskyldning, endringer eller noe som helst. Det er deres produkt, og vi kan enten velge å kjøpe det eller la være. Sutring på diverse fora og boikott-anmodninger på opprop.no-sider er bare latterlig, og kommer ikke til å endre noe som helst.

Lenke til kommentar
Ok, greit, så en bedrift ønsker å tjene penger (eller, mer penger). Dette går ut over en ubetydelig liten prosentandel grinegutter og -jenter, sånn hvis man ser på den store helheten (360, PS3, PC), og flesteparten av disse kommer antageligvis ikke til å gjøre alvor av boikotten sin. MW2-multiplayer er fortsatt latterlig gøy, selv om enkelte muligheter fra MW1 er fjernet.

 

Jeg ser virkelig ikke problemet. IW kan gjøre hva de enn vil med MW-spillene. De skylder ikke PC-brukere en unnskyldning, endringer eller noe som helst. Det er deres produkt, og vi kan enten velge å kjøpe det eller la være. Sutring på diverse fora og boikott-anmodninger på opprop.no-sider er bare latterlig, og kommer ikke til å endre noe som helst.

 

Problemet er som ved etthvert annet produkt som folk mener har mangler som det ikke burde hatt. Det som er meningsløst er å framstille det som det eneste som er meningsfylt er å kjøpe et produkt eller la være. Boikott kan være et effektivit tiltak det, sålenge selgeren tror de taper penger på boikotten. I tillegg kan man se på det som en del av en uheldig trend, la oss feks trekke en parallell til den latterlige 16:9 og glossy-skjerm trenden. Det er ikke så veldig lett å unngå den, selv om man ønsker, og selv om det kunne vært lagd annerledes, ofte er det veldig få, eller ingen reelle alternativer.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Jeg tror nødig at IW gjorde disse endringene for å være dumme og slemme med PC-brukerne, men antageligvis heller for å levere et jevnt produkt på alle plattformer, muligens også for å forhindre pirater/crackete servere.

 

Personlig tror jeg det blir mer piratvirskomhet av en dårligere MP-del, og flere crackede servere. Leverer ikke produsenten det folk ønsker, så skjer det oftere at det kommer crackede varianter som gjør det istedet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ok, greit, så en bedrift ønsker å tjene penger (eller, mer penger). Dette går ut over en ubetydelig liten prosentandel grinegutter og -jenter, sånn hvis man ser på den store helheten (360, PS3, PC), og flesteparten av disse kommer antageligvis ikke til å gjøre alvor av boikotten sin. MW2-multiplayer er fortsatt latterlig gøy, selv om enkelte muligheter fra MW1 er fjernet.

 

Jeg ser virkelig ikke problemet. IW kan gjøre hva de enn vil med MW-spillene. De skylder ikke PC-brukere en unnskyldning, endringer eller noe som helst. Det er deres produkt, og vi kan enten velge å kjøpe det eller la være. Sutring på diverse fora og boikott-anmodninger på opprop.no-sider er bare latterlig, og kommer ikke til å endre noe som helst.

 

Men bør ikke folk få si sin mening, og prøve å få sagt ifra hvor mange som ønsker en forandring?

Spesielt med tanke på at det helt sikkert kommer flere spill i serien, om ingen sier ifra, hvordan kan de vite at en forandring/tilbakestilling ønskes?

 

Så klart er det helt opp til dem, deres spill osv, men den ubetydelige delen du snakker om på pc siden, inneholder endel folk i forhold til clan spilling og turneringer m.m.

Det gjenstår å se om det er en faktor som vil påvirke levetiden til mw2 eller ikke, men er vel liten tvil om at det hjalp cod4.

 

At du ikke ser problemet, vil jeg si er rart, men enhver får ha sin mening.

 

Vi har sett i andre sammenhenger at en sterk fanbase kan endre ting, dessverre på spill siden, er det hovedsaklig tomme ord med tanke på opprop for boikott, da folk "MÅ" ha spillet.

Jeg er selv fristet, men jeg savner muligheten til community på samme måte som på cod4, så så lenge cod4 gir meg såpass mye som det gjør, kommer jeg nok ikke til å kjøpe mw2.

 

Spørsmålet for min del, er om det kommer noe nytt som kan erstatte cod4 for min del, før jeg mister interessen, om ikke, blir vel mw2 innkjøpt.

 

En annen ting, jeg har nok endel kommentarer du kanskje mener er sutring, men jeg prøvde hovedsaklig å advare pckjøpere, så de skulle være klar over at de fikk samme løsning som konsole.

Og ja, det var MANGE som ikke var klar over hvor mye som var "fjernet" i forhold til cod4. Om det har hindret noen kjøp derimot, er ikke godt å si. Sannsynligvis ikke, men da var de i det minste advart.

Lenke til kommentar
Jeg ser virkelig ikke problemet. IW kan gjøre hva de enn vil med MW-spillene. De skylder ikke PC-brukere en unnskyldning, endringer eller noe som helst. Det er deres produkt, og vi kan enten velge å kjøpe det eller la være. Sutring på diverse fora og boikott-anmodninger på opprop.no-sider er bare latterlig, og kommer ikke til å endre noe som helst.

Sant nok, men det er ikke uten sorg og desperasjon at man ser gode folk dø hen...Men bare så lenge drittsekker og møkkafolk setter standarder lenge nok, så blir man vant til det. :ohmy: og man starter å like og godta det.....

Lenke til kommentar
Men bør ikke folk få si sin mening, og prøve å få sagt ifra hvor mange som ønsker en forandring?

Spesielt med tanke på at det helt sikkert kommer flere spill i serien, om ingen sier ifra, hvordan kan de vite at en forandring/tilbakestilling ønskes?

 

En annen ting, jeg har nok endel kommentarer du kanskje mener er sutring, men jeg prøvde hovedsaklig å advare pckjøpere, så de skulle være klar over at de fikk samme løsning som konsole.

Og ja, det var MANGE som ikke var klar over hvor mye som var "fjernet" i forhold til cod4. Om det har hindret noen kjøp derimot, er ikke godt å si. Sannsynligvis ikke, men da var de i det minste advart.

 

At PC-utgaven kom til å være tilnærmet lik konsollutgavene skal man ha bodd under en stein for ikke å ha fått med seg. Jeg har lest flerfoldige artikler om dette før spillet ble lansert, så jeg tror det er særdeles få PC-brukere som blir overrasket når de installerer spillet og ikke finner dedikerte servere.

 

Og, joda, jeg har skrevet det før, folk må endelig få si hva de mener om endringene. Bare ikke forvent at IW kommer til å snu 180 grader og legge til alt PC-brukere savnet fordi et knippe xXSniparKillarzXx på et eller annet tilfeldig forum uler om at de ikke skal kjøpe spillet. Det handler litt om å se realistisk på ting. For meg virker dette veldig likt palestinaskjerfkledde kommunistungdommer som tyter om væpnet revolusjon, en storm i et vannglass som ikke kommer til å utrette en døyt. Bruk energien på noe annet.

 

http://www.escapistmagazine.com/articles/v...nably-Dedicated

 

^- God artikkel jeg kom over nå nettopp.

Lenke til kommentar
http://www.escapistmagazine.com/articles/v...nably-Dedicated

 

^- God artikkel jeg kom over nå nettopp.

Kan være verdt å lese Shamus Young sin artikkel også før du bestemmer deg.

 

For øvrig så er jeg veldig uenig med John Funk på dette punktet:

What I don't understand - and what frankly has made me increasingly ashamed to call myself a PC gamer over the last few weeks - is the attitude. There is what seems to be a strong current of entitlement beneath it all, and the message from many of the protesters is clear: We deserve something above and beyond the call of duty (har har har) because we are PC gamers, and our platform of choice is special. In other words, "You owe us, Infinity Ward."

 

Nei. Det er ikke PC-brukere som er kravstore. Det er konsollbrukerne som er for lite kvalitetsbevisste. Konsollspill kan og burde også benytte seg av dedikerte servere (I noen få tilfeller gjør de det, f.eks. Battlefield 1943, og jeg tror også Resistance: Fall of Man gjør det). Det burde ikke være umulig å lage en konsoll med skikkelig støtte for mus og et tastatur eller tastaturlignende kontroller. Men neida, alt skal være så jævla likt, og alle skal spille spillene på akkurat den samme måten. Gud forby at folk faktisk skal få litt valgfrihet :roll:

Lenke til kommentar
Nei. Det er ikke PC-brukere som er kravstore. Det er konsollbrukerne som er for lite kvalitetsbevisste.

Ja, det er det hele saken dreier seg om. Når man går NED i kvalitet er det rett og slett som et slag i ansiktet. Hadde man vært en likeglad og ukritisk konsollspiller som ikke kjente til noe annet, da hadde det selvsagt aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...