Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Vel, da vil jeg påstå at jeg har oppdaget den første blemmen HTC har gjort med HD2. Antennen er av en eller annen grunn plassert nederst (i følge manualen) - akuratt der man holder hånden. Resultatet er at når jeg tar opp mobilen fra bordet/lommen og legger den i hånden, mister jeg 1 til 2 streker på signalstyrken! :mad:

 

Er det noen andre som opplever dette? Riktignok har jeg ikke full singalstyrke der jeg bor, men dette er rett og slett for dårlig. Selv min gamle TyTn II var bedre på dette område.

 

A

 

Edit: Rettet skriveleifer

Endret av eikari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, da vil jeg påstå at jeg har oppdaget den første blemmen HTC har gjort med HD2. Antennen er av en eller annen grunn plassert nederst (i følge manualen) - akuratt der man holder hånden. Resultatet er at når jeg tar opp mobilen fra bodet og legger den i hånden, mister jeg 1 til 2 streker på signalstyrken! :mad:

 

Er det noen andre som opplever dettè? Riktignok har jeg ikke full singalstyrke der jeg bor, men dette er rett og slett for dårlig. Selv min gamle TyTn II var bedre på dette område.

 

A

 

Dette skjer ikke med min. Har farta litt rundt i dag (i Oslo-området) og har hatt HSDPA dekning (og god dekning) hele tiden.

Lenke til kommentar
Er det noen andre som opplever dette? Riktignok har jeg ikke full singalstyrke der jeg bor, men dette er rett og slett for dårlig. Selv min gamle TyTn II var bedre på dette område

 

Mulig du mister litt styrke hvis du fra før vipper litt på grensen på dekning. Men det er faktisk ganske fornuftig å ha antennen der. Det er den delen som er lengst fra kroppen når du prater i telefonen og normalt sett (?) stikker nederste delen av telefonen utenfor håndflaten (i alle fall min) når man prater. Tror ikke det er så dumt jeg, tross alt.

Lenke til kommentar
Mulig du mister litt styrke hvis du fra før vipper litt på grensen på dekning. Men det er faktisk ganske fornuftig å ha antennen der. Det er den delen som er lengst fra kroppen når du prater i telefonen og normalt sett (?) stikker nederste delen av telefonen utenfor håndflaten (i alle fall min) når man prater. Tror ikke det er så dumt jeg, tross alt.

Kanskje det er hånden min det er noe galt med... Hand of steel.. :!:

 

Jeg har alltid holdt alle mine telefonen nederst ved tastaturet... :hmm: kanskje på tide med en holdningsendring...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt HTC Touch HD nå i snart ett år og har bestemt meg for å kjøpe ny telefon. Hadde i utganspunktet bestemt meg for en Android-basert telefon, men utvalget er særdeles begrenset enda. HTC Hero har jeg prøvd og jeg likte den veldig godt, men gammel hardware og for liten skjerm gjør at jeg dropper denne.

 

Står igrunn igjen med HTC HD2 og iPhone 3GS. Det eneste som stopper meg fra å kjøpe HD2 er at den kjører Windows Mobile. Hardwaren til HD2 er overlegen det meste. Selv om HTC har gjort en god jobb med å skjule WM med sitt Sense-grensesnitt er det fortsatt WM i bunn. Ser i flere videoer (og som du kommenterer) at det til tider "lugger" litt. Dette burde vært unødvendig på en telefon med de spesifikasjonene!

 

Jeg kan leve med WM, men den største svakheten jeg har sett med WM det siste året er 3.parts programvaren, eller mangel på sådan. Marketplace er nå oppe, men bare en knapp håndfull applikasjoner er tilgjengelig i Norge enda. SPB Keyboard koster f.eks. 86 kr! 86 kr for ett keyboard?!!? Her ligger Android og iPhone årevis foran WM. Hva med kvaliteten på Applikasjonene? Det finnes mye ubrukelig i både Android og iPhone sine applikasjonsbutikker, men kvaliteten på det jeg har sett av programmer til WM er lavmål. De fleste ser ut som de var laget for Windows 3.1 eller tideligere.

 

Så selv om HD2 er en utrolig fristende telefon skremmer softwaren, eller mangelen på sådan, meg bort ifra denne. Selv om iPhone absolutt har sine svakheter virker den som ett sikkert valg der en vet hva en får.

 

Var dette skivebom eller har jeg ett poeng eller to?

Lenke til kommentar

Skivebom! :)

 

Jeg syntes jeg finner ganske mye bra og gratis på www.xda-developers.com

Gå inn på forumet der og gjør deg kjent i kategoriene. Bl.a. Fingerkeyboard som er gratis og bedre enn SPB keyboard (etter min mening i alle fall).

 

Har hatt lyst på en iPhone selv et par ganger, men hver gang endt opp med å handle HD og nå HD2. Jeg syntes ikke den lugger plagsomt, men at den går ganske smooth for det aller aller meste. Men det er klart App Store gjør det ganske enkelt å finne programmer til iPhone.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt HTC Touch HD nå i snart ett år og har bestemt meg for å kjøpe ny telefon. Hadde i utganspunktet bestemt meg for en Android-basert telefon, men utvalget er særdeles begrenset enda. HTC Hero har jeg prøvd og jeg likte den veldig godt, men gammel hardware og for liten skjerm gjør at jeg dropper denne.

 

Står igrunn igjen med HTC HD2 og iPhone 3GS. Det eneste som stopper meg fra å kjøpe HD2 er at den kjører Windows Mobile. Hardwaren til HD2 er overlegen det meste. Selv om HTC har gjort en god jobb med å skjule WM med sitt Sense-grensesnitt er det fortsatt WM i bunn. Ser i flere videoer (og som du kommenterer) at det til tider "lugger" litt. Dette burde vært unødvendig på en telefon med de spesifikasjonene!

 

Jeg kan leve med WM, men den største svakheten jeg har sett med WM det siste året er 3.parts programvaren, eller mangel på sådan. Marketplace er nå oppe, men bare en knapp håndfull applikasjoner er tilgjengelig i Norge enda. SPB Keyboard koster f.eks. 86 kr! 86 kr for ett keyboard?!!? Her ligger Android og iPhone årevis foran WM. Hva med kvaliteten på Applikasjonene? Det finnes mye ubrukelig i både Android og iPhone sine applikasjonsbutikker, men kvaliteten på det jeg har sett av programmer til WM er lavmål. De fleste ser ut som de var laget for Windows 3.1 eller tideligere.

 

Så selv om HD2 er en utrolig fristende telefon skremmer softwaren, eller mangelen på sådan, meg bort ifra denne. Selv om iPhone absolutt har sine svakheter virker den som ett sikkert valg der en vet hva en får.

 

Var dette skivebom eller har jeg ett poeng eller to?

 

Du har minst ett poeng. iPhone blir aldri aktuelt for meg. Som jeg skrev et annet sted i forumet, står vi foran et generasjonsskifte hva heftige mobiler angår, og flere Androider med liknende specs som HD2 er på vei. Derfor går min HD2 uåpnet i retur. Satser på en HTC Dragon om en måned eller to.

 

For øvrig er det bra at sånne som deg skriver innlegg på denne typen forum. Det blir fort veldig mye fanboyism i påvente av ny telefon, og det kan være vanskelig å tenke klart når alle er så udelt positive...

Lenke til kommentar

Andy156: Supert at du mener det er skivebom, men si gjerne litt mer om hvorfor du mener det. Jeg har det siste året tilbrakt altfor mange timer på XDA-Developers, prøvd utallige forskjellige rom'er og programmer derifra. I begynnelsen var det moro å flashe nye roms hele tiden og husker jeg hadde store forventninger til WM 6.5 da de første ROM'ene med dette kom. Den største forandringen på WM6.5 siden de første build'ene kom var at de fjernet den mye omtalte "honeycomb"-greien fra startmenyen. Det sier meg at Microsoft har vært særdeles lite ambisiøs i sin utvikling av Windows Mobile.

 

Dette ble en digresjon, så tilbake til 3.partsprogramvare. Vi nærmer oss 2010! Da skal det vel være unødvendig å browse rundt på diverse internettforum gjennom utallige tråder for å finne programvare til din dyrekjøte stolthet?

 

For ett knappt år siden stod jeg ovenfor samme valg som deg: iPhone 3G eller Touch HD. Den gangen som nå (HD2) var testene av Touch HD udelt positive og HD ble omtalt som iPhone-killeren. Fanboyismen rådet på dette forumet den gang som nå og valget falgt på HD. Når jeg nå sitter på Universitet og sliter med å koble meg opp til nettet via VPN (Microsoft sin utviklede standard?) mens min medstudent ved siden av surfer så det griner etter med sin iPhone skurrer noe.

 

Sense har absolutt enkelte fordeler over iPhone sitt grensesnitt. Homescreen med klokke, vær, notifications og visning av fremtidige avtaler er supert. Den nye måten å håndtere kontakter på der mail, telefon, meldinger og sosiale nettverk er samlet på ett sted er genialt.

 

Cevillan: Takk for det, jeg er absolutt ingen fanboy. Jeg ringte faktisk Chess i går for å bestille meg en HD2, men desverre (eller heldigvis?) hadde de den ikke inne så jeg fikk ikke bestillt.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke blande meg i en lang diskusjon om dette, men hvis du har drevet å flashet osv så kjenner du jo til dette. Forsåvidt er jeg fullstendig enig i at det er mye om og men og sette seg inn i for å få mest mulig ut av WM. Hadde det ikke vært for xda så hadde jeg sansynligvis gitt opp etterhvert. WM7 må bli være eller ikke være for MS satsning på mobil os - hvor det virkelig virker som om de har sovnet i timen og sovet lenge. Heldigvis (?) er ikke HTC like handlingslammet og har sydd et GUI over det hele som fungerer ganske bra og inneholder det meste av det i alle fall jeg trenger.

 

I forhold til app store er Windows Markedplace en vits. I alle fall enda. Jeg har en iPod touch som jeg bruker en del så jeg kjenner greit til det. Og det er liten tvil om at det kreves en del mer innsats fra en WM bruker for å få alt på plass. Men man har også gjerne litt større frihet?

 

For min del er det likevel WM som har mest av det jeg vil ha (litt pga Exchange) så langt, men jeg følger utviklingen av Android telefoner godt og det er ikke utenkelig at min neste telefon har Android OS. HTC Dragon virker jo slettes ikke dum.

Lenke til kommentar
Andy156: Supert at du mener det er skivebom, men si gjerne litt mer om hvorfor du mener det. Jeg har det siste året tilbrakt altfor mange timer på XDA-Developers, prøvd utallige forskjellige rom'er og programmer derifra. I begynnelsen var det moro å flashe nye roms hele tiden og husker jeg hadde store forventninger til WM 6.5 da de første ROM'ene med dette kom. Den største forandringen på WM6.5 siden de første build'ene kom var at de fjernet den mye omtalte "honeycomb"-greien fra startmenyen. Det sier meg at Microsoft har vært særdeles lite ambisiøs i sin utvikling av Windows Mobile.

 

Dette ble en digresjon, så tilbake til 3.partsprogramvare. Vi nærmer oss 2010! Da skal det vel være unødvendig å browse rundt på diverse internettforum gjennom utallige tråder for å finne programvare til din dyrekjøte stolthet?

 

For meg høres det ut som om du vil ha noe som 'just works', noe som ikke innebærer kjøp av HD2. :)

 

Jeg ga opp WM etter all fiklinga man må gjøre for å få telefonen brukbar.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Jeg har hatt HTC Touch HD nå i snart ett år og har bestemt meg for å kjøpe ny telefon. Hadde i utganspunktet bestemt meg for en Android-basert telefon, men utvalget er særdeles begrenset enda. HTC Hero har jeg prøvd og jeg likte den veldig godt, men gammel hardware og for liten skjerm gjør at jeg dropper denne.

 

Står igrunn igjen med HTC HD2 og iPhone 3GS. Det eneste som stopper meg fra å kjøpe HD2 er at den kjører Windows Mobile. Hardwaren til HD2 er overlegen det meste. Selv om HTC har gjort en god jobb med å skjule WM med sitt Sense-grensesnitt er det fortsatt WM i bunn. Ser i flere videoer (og som du kommenterer) at det til tider "lugger" litt. Dette burde vært unødvendig på en telefon med de spesifikasjonene!

 

Jeg kan leve med WM, men den største svakheten jeg har sett med WM det siste året er 3.parts programvaren, eller mangel på sådan. Marketplace er nå oppe, men bare en knapp håndfull applikasjoner er tilgjengelig i Norge enda. SPB Keyboard koster f.eks. 86 kr! 86 kr for ett keyboard?!!? Her ligger Android og iPhone årevis foran WM. Hva med kvaliteten på Applikasjonene? Det finnes mye ubrukelig i både Android og iPhone sine applikasjonsbutikker, men kvaliteten på det jeg har sett av programmer til WM er lavmål. De fleste ser ut som de var laget for Windows 3.1 eller tideligere.

 

Så selv om HD2 er en utrolig fristende telefon skremmer softwaren, eller mangelen på sådan, meg bort ifra denne. Selv om iPhone absolutt har sine svakheter virker den som ett sikkert valg der en vet hva en får.

 

Var dette skivebom eller har jeg ett poeng eller to?

 

Ser her at du kanskje liker Iphonen GTB. Om det var du eller noen andre som sa at naa er vi i 2010. Til dere Iphone elskere som syns WM er langt tilbake i tid, ta en titt pA denne:

 

Ting med Iphone 3gs som jeg personlig ikke liker(2010):

- Regimet til Apple

- Låsning til Itunes (kan kun brukes på en pc/mac!)

- Ikke god nok modem funksjonalitet. (HD2 har wifi router)

- Ikke filbehandler

- Ikke skikkelig cut&paset, eks kopiere bilder mellom mapper

- Nettleser (safari) tilpasser ikke teksten til skjermen ved zooming.

- Ikke home skjerm med kalender/avtaler

- Låsing til app store.

- ikke radio

- Elendig oppløsning på skjermen

- Elendig kamera

- Dårlig batterilevetid

- Ikke multitasking!

- Dårlig gps-antenne

- Komprimerer bildene som legges inn via Itunes ned til ca40kb!

- Dårlig dekning på både telefon og 3g data. Ingen erfaring selv her men har tre venner som har byttet ut sin Iphone pga. dette.

 

Til dere som og mAtte mene at HD2 har daarlig brukergrensersnitt saa maa dere faa med dere at HTC Sense og TF3D er helt konge! pr0v dette f0r dere kommenterer imot.

 

For dere som fortsatt er i tvil. Ta en titt pA denne siden:

www.pleasefixtheiphone.com Saa vil dere se hva jeg mener med not up to date.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd iPhone nok til å si at jeg er ekspert på den, WM har jeg derimot utforsket mer enn mange. Derfor prøver å å holde meg til det jeg har litt peiling på når jeg skriver. Har selv kjørt Sense på min Touch HD (Rom'en fra HD2) en god stund nå. Som jeg skriver tideligere liker jeg mange ting med dette brukergrensesnittet.

 

Hva med å svare på min faktiske kritikk mot WM (mangel på applikasjoner osv) istedenfor å liste opp feil ved iPhone i kjent fanboy-stil?

Endret av GTB
Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd iPhone nok til å si at jeg er ekspert på den, WM har jeg derimot utforsket mer enn mange. Derfor prøver å å holde meg til det jeg har litt peiling på når jeg skriver. Har selv kjørt Sense på min Touch HD (Rom'en fra HD2) en god stund nå. Som jeg skriver tideligere liker jeg mange ting med dette brukergrensesnittet.

 

Moren min som er den minst tekniske personen i verdens historie, klarte å sende en sms med iPhone uten noen form for hjelp. Vil ikke kalle "lære seg noe helt nytt" et reelt argument fordi GUI-et er utrolig intuitivt.

Lenke til kommentar

GTB: Husk på at det finnes fanboys i begge leire. Som tydelig fremkommer her.

 

I hver diskusjon jeg ser ahpadt, er han ukritisk til iphone, og anti-WM - det finnes liksom ingen nyanser. Se for eksempel her, hvor han drev med den samme svarmalingen da HD1 kom. Begge plattformene har styrker og svakheter, det er lenge siden man måtte styre fælt med WM-telefoner for å "få telefonen brukbar", som han påstår at man må. Det er nå ekstremt sjeldent at man kommer inn i det gamle WM-UIet, kun når man skal inn og endre avanserte innstillinger som mange ikke rører en eneste gang i løpet av tiden man har telefonen. Og de få gangene man kommer dit, er det lettere navigerbart enn det var i WM 6.1 og tidligere, bl.a. fordi man nå har gestures for å navigere der (flikke til høyre = bla til høyre, i stedet for å treffe en knøttliten pilknapp). WM har fortsatt svakheter, men en HD2 er like klar til bruk out of the box som en 3Gs.

Lenke til kommentar

Orker ikke bruke noen kalorier med å diskutere lenger, men om GTB fortsatt er veldig interessert i å modifisere og tukle med telefonen sin så er HD2 sikkert et greit alternativ. Spør du meg personlig, etter alt det har sett på youtube, er ikke WM6.5 den store oppgraderingen over WM6.1, selv Ballmer er flau.

Lenke til kommentar

Det er det vel ingen som har påstått. Hva med å se HD2-videoer i stedet for WM6.5-videoer? Det er ikke WM 6.5 som gjør HD2 til en stor forbedring ift HD1, det er i all hovedsak HTC Sense. Så kan man alltids argumentere med at det er negativt at man bruker en plattform som man må skjule for å gjøre bra, men spiller det egentlig noen rolle, når sluttresultatet er bra? Det er ikke lenger snakk om et stygt og tregt OS som henger hele tiden, og som må tweakes for å være bra - det var det gjerne hvis du sist brukte WM i 2004. ;)

 

Hvis man vil modifisere telefonen, vil man garantert kunne legge innpå WM7 om noen måneder, som trolig blir en stor og bra oppdatering. Men poenget er at man ikke gjøre det for å få den bra, det er for spesielt interesserte. På samme måte som mange jailbreaker iphone for å få flere muligheter, men de ikke, den fungerer bra også uten.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt iPhone i snart 3 år (iPhone 1G da den kom, iPhone 3G da den kom og iPhone 3GS da den kom) og kan si at iPhone er en fantastisk telefon. Desidert den beste telefonen dersom du er opptatt av spill og/eller vil ha en multimediatelefon/musikkavspiller hvor ting bare funker. Når du derimot blir lei iPhone (og iTunes) og vil ha noe litt mer avansert, så er HTC HD2 det beste og kraftigste per dags dato.

Lenke til kommentar

Tok i bruk HD2 i dag jeg, så jeg uttaler meg.

 

Den var utrolig enkel å få opp, langt færre spørsmål enn tidligere windowsmobile jeg har brukt (Sony Ericsson X1, Diamond, Qtek 9100).

 

Det første som gleder meg er kapasitiv skjerm. Jeg opplever denne teknologien som fetere enn resistiv. Ingen lugging, ingen venting. Litt brei i hånden, men kompenserer ved å ikke være så tykk.

 

De som sier de vil ha en telefon som "bare virker" dømmer HD2 på bakgrunn av andre telefoner spør du meg. Enten det, eller så er de redd for å måtte tenke selv (og da skal de strengt tatt ha iPhone, som må være dødskult siden bestemor skjønner den.).

 

This shit just works. Og for en kickass skjerm!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...