Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg slutter å bite negler - blir du med?


jahas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare deg. Når jeg en sjelden gang stikker i svømmehallen ser ikke fingrene mine ut! Jeg biter av og til så mye rundt neglene at det blir betent, og fingrene hovner opp til det dobbelte. Det funker forsåvidt også for å slutte å bite neglene en stund, men er likevel ikke å anbefale, da det gjør dritvondt :p

Lenke til kommentar

Sluttet for 2 måneder siden, og har bitt negler så lenge jeg kan huske før det. Nå har det derimot pludselig dukket opp andre problemstillinger.

 

-Ulyder i gitarspillingen

-Hvordan i svarte klipper du neglene på høyre hånd?!??!?!?!

-Skraper og rifter over hele kroppen (sylskarpe negler :( )

-Skitt under neglene som må fjernes hver time

 

Det som jeg tenkte på når jeg skulle slutte, var alle de vemmelige bakteriene og dritten du får under neglene. Jeg tar buss til jobb, og når jeg tenker på alle de vemmelige menneskene som ikke vasker seg på hendene etter toalettbesøk så får jeg frysninger langt inne i sjela. At vi frivillig biter i oss dette svineriet, er vanskelig å begripe. Alikevel er det jo så befriende...

Jeg beit litt på neglene etter jeg sluttet, men beit ikke av noe. Litt sånn som barn som suger på tommelen, etter mamma har kutta ammingen. Det hjalp foråvidt også som en erstatning mens jeg prøvde å slutte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...