Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg slutter å bite negler - blir du med?


jahas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VI HAR STARTET! :thumbup:

 

Om en uke, søndag den 25oktober, avslutter jeg et kapittel i mitt liv; jeg eter min siste neglebit. Sammen kan vi klare dette, og jeg oppforderer alle til å stille opp. Meld deg på her!

 

Sammen er vi sterke, la oss bekjempe negla!

 

 

Deltagere:

- jj_89

- Blåbær(?)

- Kaktuz

- Elgjeger

- WASD

- Keith White

- TheJan

- 2ball(s)

- pululf

- Alekz88

- nacktarn

- LaCrouX

- Toast Is Pimp!

- Applebee

- Jompa.

- Ole-ThInK

- Mats Danielsen

- Sno

- Ehtram

- ColdIce

- Saiyaman

- Jann!s

- GrandMa

- Narsissisten

- Nopros

- bögfisk

- The Prophet

- roht

- Tanner

- danno_O

- Langkatt

- BonoU2

- sideon

- Heigren

- HansiBanzi

- Bella86

- Lumpness

- Madock

- Demantios

- DJ_Dark

- Nopros

- Salbu

- H3N

- MongoMan

- MjusicForLife

- Pherol

- TMK9B

- TeRnO

- Giba

- pOpcOrn

- fpsplayer

 

Cheerleaders:

- Dissafekted

 

 

 

Tips fra A-Jay:

 

For å kunne stoppe med neglbiting må du gjøre deg selv bevist på at du biter. Dette gjør man ved å kjøpe Go`Negln som er en gjennsomsiktig negllakk. Det er ikke sikkert dere synes den smaker så avskrekkende, men ved å få en smak på neglene blir man obs når man eter på dem. Det er nemlig vanlig å bite negler bare fordi man gjør det av gammel vane.

 

Jeg hiver meg med, har bitt negler siden jeg var 8-10 år, på tide å slutte!

Lenke til kommentar

Jeg tar meg selv i å plukke på neglene mens jeg ser lengselsfullt på dem... Akkurat som om jeg ikke kan la dem være i fred, koste hva det koste vil.

 

Prøver også å slutte å bite rundt på neglebånd og huden rundt neglene. Som noen andre her sa, etter man har dusja ser det ikke ut. Ser ut som små krater på fingrene!

Lenke til kommentar
og jeg er ikke ofte syk, så tror man får bra immunforsvar av det :p

 

Det er faktisk en viss sannhet i dette når man tenker over at man styrker immunforsvaret ved å spise busemenn! Ja, det er sant! Selv om tanken er noe kvalmende...

 

Jeg kommer ikke til å legge om til nesefisking hvis jeg klarer å slutte med neglebiting xD

Lenke til kommentar
Oh shit, og du som var så godt i gang nå! Jeg tenker på datoen fra 19 til 28 :) Satt du i egne tanker og så var det gjort da, eller er det sånn at det er litt godt å harve over alle fingrene når du først er i gang?

 

Skal ikke leke psykolog, men det er sikkert mulig for deg å sette ny "pærs" igjen. :thumbup:

 

Hehe, jeg slutttet å bite negler på Søndag den 25. og holdt til 28. det som gjorde at jeg klarte to dager uten var at jeg var tenkte på at jeg IKKE skulle bite negler. Men etterhvert så sluttet jeg å tenke på det, og plutselig hadde jeg tatt en. Men jeg prøver igjen fra nå!

Endret av Jann!s
Lenke til kommentar
og jeg er ikke ofte syk, så tror man får bra immunforsvar av det :p

 

Det er faktisk en viss sannhet i dette når man tenker over at man styrker immunforsvaret ved å spise busemenn! Ja, det er sant! Selv om tanken er noe kvalmende...

Hja, er det ikke sånn vaksine funker da, sånn omtrent? Døde-/halv-døde virus og "bøss" rett i kjøttet Vaksinering er en gammel prosess, med opphav i Kina, hvor man pustet inn et pulver laget av vev fra mennesker som var døde av kopper

 

Uansett, det er ihvertfall imponerende hvor mange det er her som prøver seriøst å knekke et problem! :)

Lenke til kommentar

Meh. Jeg tenkte på å slutte da jeg så denne tråden, men når jeg sjonglerer ringer eller kjegler kommer jeg til å brekke neglene igjen, så det er greit å bare fortsette å bite. Men jeg gjør det hovedsakelig for at jeg alltid må ha ekstra korte negler; kan slutte anytime. Så kan jo skrive meg opp og regne meg som en som ikke biter negler :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...