Gå til innhold

World of Warcraft-manus påbegynt (PC)


Anbefalte innlegg

Selv har jeg blitt svært imponert over de siste cinametic trailerne Blizzard har laget til World of Warcraft, og skulle vell egentlig ønsket at hele filmen ville holdt den stilen, det tror jeg kunne blitt veldig bra og jeg ville hatt mer troa på å kjøre den linjen, men mann skal aldri si aldri!
Tror det kunne blitt meget bra også. Ser ikke helt for meg hollywood skuespillere løper rundt som orker, alver og dverger :!:

Isåfall MÅ Arnold spille ork!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Du har selvsagt rett i det men trolig missforstår du litt med vilje også, warcraft er direkte kopi av warhammer uniiverset (Ringenes Herre boken -Filmen- spillet omtrent), så du setter det litt ut av poenget mitt. Tror forøvrig det var en uenighet etc med Warhammer når de laget warcraft spillene (Blizzard), husker ikke helt hva de gikk ut på så jeg slår med andre ord ingen ting i bordet her ).

Gjett hvorfor. Warcraft 1 skulle egentlig være i Warhammer-universet, men Games workshop ditcha dem og Blizzard måtte modifisere spillet. Haha, gjett om GW har angra på det i etterkant. Uansett, Blizzard har gjort en god nok jobb til å lage en episk og relativt annerledes story enn det Warhammer har, til tross for at de har sine likheter. Eneste som er er at man som regel ser de veldig overfladiske likhetene, Warcrafts og Warhammers lore utvikler seg i to rimelig forskjellige retninger.

 

Og uansett, stort sett alle slike rollespill tar mye fra Tolkiens univers (med unntak av Conan som jeg kommer på, basert på Robert E. Howards romaner) med dverger, alver, orker, troll, godt mot ondt, en ultimate badass osv (Tolkien skapte faktisk orker). Samtidig, som jeg nevnte med overfladiske liketer, betyr ikke at fordi begge spillene har dverger og alver i seg at de er like. Historien bak dvergene og alvene i Warcraft og Warhammer er nok rimelig forskjellig. Og Warcraft utviklet seg nok til å bli sin egen IP (Intellectual Property, mind you) og dermed er det eget.

 

Noe som faktisk er verdt å nevne er at Blizzard faktisk gir faktisk credits til GW i deres credits. Dette er jo rett og slett fordi Warcraft orginalt var et Warhammerspill som GW dro pluggen til og Blizzard (som var uhyre små på den tiden) sto igjen med et halvutviklet spill og null form for IP på det og måtte dermed modifisere spillet nok til å kunne gi det ut uten absolutt noen form for bakgrunnshistorie. Siden har jo loren til Warcraft blitt uhyre mye større, men når Blizzard var veldig små tok de nok noen ideer i ny og ne fra Warhammer.

 

Blizzard ble jo også saksøkt av GW når de gav ut Warcraft, men GW tapte dette og Blizzard satt igjen med Warcraft som sin egen IP og absolutt null form for lore bak det. Jaja, uansett, dette er jo Games workshops feil og tabbe og Blizzard win/win.

 

Uansett, for å slutte wall-of-text og litt offtopic:

"Blizzard struck a deal with Games Workshop to create a a PC version of the "Warhammer" table top miniatures game. After completing work on the game, the deal fell through, and Blizzard, left with unfinished and unpaid work on Warhammer, created "Warcraft". Warcraft's factions of Orcs and Trolls versus Dwarves and Elves bears many similarities to the Warcraft factions. This does not explain the correlations between Warhammer 40,000 and Starcraft however. For example, the Zerg and the alien hive mind Tyrannids of 40K look similar and are nearly identical in concept, and Space Marines are literally named the same in both games. In "Warcraft III", if you repeatedly click a griffon rider he will say "This Warhammer cost 40K", 40K being a shortening of 40,000. " - Kilde

 

:)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Vist dette nå skal bli en world of warcraft-film, som artikkelen påpeker, så blir det nok en flopp. Men se den må man.

 

Du motsier jo deg selv her.

 

-må- se den. Det betyr strengt tatt at filmen ikke kan floppe.

Greit nok at filmen kan bli svært dårlig. Men det er jo ikke definisjon på en flop.

At en film er en flop er vel definert økonomisk og ikke kvalitetsmesssing.

 

Er så mange blindefans, som -må- se filmen som du utrykker, at den spiller nok inn mer enn nok penger, uansett hvor dårlig den måtte være.

 

Ergo, ingen flop.

Lenke til kommentar
Jeg drar dette så langt som at alle som mener denne Warcraft-filmen blir søppel er idioter. Dette er gamere som sannsynligvis ikke har noe peiling på loren, og bare har spilt WoW med en ting i tankene - levling! Vi andre som har spilt de gode gamle RTS-spillene (ærlig talt så var det her gullet virkelig lå i Warcraft-mytologien), og som har brydd oss om historien, ser det heldigvis annerledes.

Jeg har spilt de 2 første Warcraft i hjel, synes Warcraft 3 var litt artig, hater WoW inderlig, og er bombesikker på at denne filmen kommer til å bli tidenes største søppel. Hvilken kategori havner jeg i?

Lenke til kommentar
Og hele diskusjonen rundt hvem som kopierer hvem kan vi vell bare legge død? Warhammer, Warcraft og Ringenes Herre er alle forskjellige universer, klart det ene kom og ble diktet opp før den andre, og du kan si at det har blitt hentet inspirasjon fra her og der, men noen blåkopi er det jo så absolutt ikke, og det er snakk om helt egne storylines osv. Bare idioti å påstå noe annet, er alle filmer som inneholder mennesker og nåtid blåkopi av hver andre plutselig da

 

Veldig høy bedreviter faktor det var på deg da.

 

Jo mye er direkte kopi fra World of WarHammer som er en bok fra 1998. Haddet Ringenes herre filmen kopiert alt fra Boken uten rettigheter haddet det blitt bråk, det er er poenget mitt. Det har forøvrig også vært litt bråk melleom partene (ser nå at jeg har fått svar på dette over, tydligvis er dette GW egen feil)

 

World of Warhammer

http://chaosmoon.gameriot.com/blogs/WAAAGH...-An-Actual-Book

 

edit

Ser at jeg har fått svar på mye av det jeg lurte på over her....

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Vist dette nå skal bli en world of warcraft-film, som artikkelen påpeker, så blir det nok en flopp. Men se den må man.

 

Du motsier jo deg selv her.

 

-må- se den. Det betyr strengt tatt at filmen ikke kan floppe.

Greit nok at filmen kan bli svært dårlig. Men det er jo ikke definisjon på en flop.

At en film er en flop er vel definert økonomisk og ikke kvalitetsmesssing.

 

Er så mange blindefans, som -må- se filmen som du utrykker, at den spiller nok inn mer enn nok penger, uansett hvor dårlig den måtte være.

 

Ergo, ingen flop.

 

Artig med viktigperer som må grave å kommentere hver minste ting som blir sagt. Du skjønte vel egentlig ganske godt hva jeg mente uansett?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...