Gå til innhold

World of Warcraft-manus påbegynt (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg drar dette så langt som at alle som mener denne Warcraft-filmen blir søppel er idioter. Dette er gamere som sannsynligvis ikke har noe peiling på loren, og bare har spilt WoW med en ting i tankene - levling! Vi andre som har spilt de gode gamle RTS-spillene (ærlig talt så var det her gullet virkelig lå i Warcraft-mytologien), og som har brydd oss om historien, ser det heldigvis annerledes.

 

Det er klart at når du ser hvilke bakmenn som står bak filmen så kan du ikke trekke filmen under en slik kam som de latterlige prosjektene til Uwe Boll, eller andre forhåndsvurderinger basert på tidligere erfaringer.. Tenk litt før dere kommer med tåpelige utsagn, uten bruk av noen argumenter. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg drar dette så langt som at alle som mener denne Warcraft-filmen blir søppel er idioter. Dette er gamere som sannsynligvis ikke har noe peiling på loren, og bare har spilt WoW med en ting i tankene - levling! Vi andre som har spilt de gode gamle RTS-spillene (ærlig talt så var det her gullet virkelig lå i Warcraft-mytologien), og som har brydd oss om historien, ser det heldigvis annerledes.

 

Det er klart at når du ser hvilke bakmenn som står bak filmen så kan du ikke trekke filmen under en slik kam som de latterlige prosjektene til Uwe Boll, eller andre forhåndsvurderinger basert på tidligere erfaringer.. Tenk litt før dere kommer med tåpelige utsagn, uten bruk av noen argumenter. :)

 

Har spillet? Det går ikke lange tiden mellom gangene Warcraft befinner seg igjen i startegropa for en helaftens spilletid.

 

Og når det ikke er Warcraft RTS så er det WoWwiki lesing.

 

Elsker loren i warcraft, men er naturlig skeptisk til filmatisering av spill, så jeg venter med hoppende jubel til filmen foreligger, forhåpentligvis bra...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hele WarCraft mytologi greia er stjålet fra en hel del masse "Ekte" mytologier. Som livets tree. Ikke bedre med Ringenes Herre.

 

Hvorfor kan man ikke lage noe som baktavelig talt kommer fra norrøn mytologi, uten å ha urenheter i seg.

 

Men spill til film er dømt til å aldri bli bra.

 

Ofte avviker de så mye fra spillas historie at det trekker dem ned.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg utfordrer deg da Snotrus, nevn 3 bøker, filmer eller spill som ikke har inspirasjon, nevninger, henvisninger, eller på noen annen måte er anfektet av ytre påvirkninger men er 100% genuint originalt.

 

Foresten, du trenger ikke forsøke for det finnes ikke. Alt som lages er inspirert fra andre ting fra før av, om det er mytologi, trosberetninger eller andre kilder. I dag finnes det ikke noe originalt, men noe er mer "originalt" enn andre ting.

Lenke til kommentar

Spennende dette, filmer basert på spill har jo ikke veldig stor tradisjon for å bli genial, men jeg lever i troen.

 

Det at det er blizzard som eier rettighetene til Warcraft gjør det hele mye mer gjennomførbart spør du meg. Er ikke mange dårlige titler som har rullet ut av dørene der. Tenker spesielt på hvor lang tid det har tatt før Diablo III og Starcraft 2 har fått en ca. release dato... Diablo III spesielt har det gått rykter om at det har vært påbegynt og så avsluttet flere ganger og startet på nytt da blizzard har nektet å gi ut noe som ikke har vært godt nok. Det skumle er om blizzard bare har solgt filmrettigheter uten å ha noe reel innflytelse over kvaliteten på dette, ikke at jeg anser det som realistisk.

 

Til du/dere som frykter det blir for fargerikt og barnevennlig: Jeg tenker såfall dette som en film mer i stil med film snuttene man ser i RTS-Warcraft spillene, diablo og de korte snuttene i WoW. Håper dette blir en film like mørk som Watchmen og jeg skal være strålende fornøyd!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Betaling trekker kvaliteten på spillet ned i søppla.

Unnskyld men. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Kvaliteten på spillet blir bare på magisk vis dårligere fordi man må betale? Betalingen er jo ikke en gang en del av spillet, det er noe man må gjøre for å spille det. /fail

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=DSzbxKbQD8Y

 

Ja takk. Noe ala cinematikene til WC3 er å foretrekke. Vet at filmen skal være i real time.

 

Filmen må ilegges episke slag og episke scener, noe som LOTR trenger ikke å direkte være en LOTR kopi, men det jeg mener er store slag og kanskje litt mindre "personlige plan" noe ala Transformer, 300 osv. Det spørs litt på hvor gode personligheter de ilegger de forskjellige karakterene om personene er realistiske om personene bare er skall uten noen personlighet.

 

Men er veldig negativ til hele filmen, pga at spill til film adopsjoner som regel kommer ned på m og n klassen av filmer og går som regel alltid rett på DVD.

 

Men det er jo Legendary Pictures som laget 300, Batman the dark Knigth og Begins som skal lage den eller hva de nå enn gjør så helt sikker kan man jo ikke være :)

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Kjenner til mange bøker som ikke har mytologisk inspirasjon. det ødelegger for de gamle mytologiene at det lages nye.

 

De tre mest kjente mytologiene og akseptert som orginale:

Den Norrøne

Den Greske

Den Egyptiske

 

De var de første som overlevde og ble videreført helt til våre dager.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
hmm lurer på om det kan bli litt bråk med Warhammer, er jo dems ide og verden. Uansett trist for dem å sitte på sidelinjen å se noen tjene så grovt på en verden de har satt sammen hehe.

Og Warhammer har igjen tatt fra Ringenes Herre (orker, alver osv). All form for MMORPG-spill stjeler fra hverandre, litteratur og filmer. Ikke noe nytt og ingen grunn for andre selskaper til å QQe over at ett bedre spill tjener bedre :p

Lenke til kommentar

Du har selvsagt rett i det men trolig missforstår du litt med vilje også, warcraft er direkte kopi av warhammer uniiverset (Ringenes Herre boken -Filmen- spillet omtrent), så du setter det litt ut av poenget mitt. Tror forøvrig det var en uenighet etc med Warhammer når de laget warcraft spillene (Blizzard), husker ikke helt hva de gikk ut på så jeg slår med andre ord ingen ting i bordet her ).

 

edit:

Trailerne til blizzard klarer altid å lage ståpels på armene mine, så jeg har faktisk stor tro på en film. De har en fantastisk måte å sette sammen efekter på slik at de blir veldig voldsomme. Håper å tror dette blir mye brukt i filmatisering.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

En smule off topic...

Har ikke satt meg så dypt inn i alle disse greiene, men D&D var vel ute nermere 10 år før Warhammer kom frem.

Etter litt wiki smurfin' kom jeg over at D&D var inspirert av Chainmail som igjen ser ut til å være inspirert av Lotr og Conan.

Gygax wanted to capture the sort of swashbuckling action of the Conan the Barbarian books by Robert E. Howard, in a wargame. The fantasy creatures and spells exploited the contemporary popularity of The Lord of the Rings and helped make Chainmail Guidon's best seller.

Tolkien/Lotr hentet inspirasjon fra flere felt:

Conan er vel også basert på mye av det samme som Tolkien brukte (Norse, mytologi, eventyr etc.).

 

Synest denne var litt morsom: :p

 

Var ikke så dum lesning dette. :)

 

Edit: Fant ikke så mye angående likhetene mellom Warhammer og Warcraft.

 

Blir Warcraft filmen god så er vel det bare supert!

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Må virkelig si at folk er fordomsfulle her, hvordan enkelte kan bastant påstå at noe er dritt før noen filmatisering overhode har starter, når de ikke har fått sett noe som et lite fnugg av hva sluttresultatet kommer til å være?

 

Makan til tragiske holdninger skal du se lenge etter? En ting er at mann kan helt ærlig og opprinnelig tro at filmen ikke vil bli noen større suksess rent kvalitet messig, men det å alt nå kunne sitte å påstå at den vil bli helt ræva, elendig osv.. Det er rett og slett barnslig!

 

 

En viss suksess blir den nok uansett, med en så stor fanbase Blizzard har, og med en så stor spillergruppe World of Warcraft har, og med en så stor fanbase Warcraft som spillserie, bokserie osv.. har, så vil nok denne filmen selge ganske så bra uansett hvor høy kvalitet filmen faktisk holder vil jeg tro.

 

 

Selv har jeg blandede følelser, spesielt og med at vi snakker ekte personer og karakterer, nå har vi riktignok kommet et stykke når det kommer til CGI osv.. Men det å få til episke kamper, gigantiske monstre som samtidig skal være en smule troverdig setter jeg store spørsmålstegn ved, hvert fall inntil jeg ser at det blir vellykket. Det blir kanskje noe ala The 300, som er en blanding av animasjon og ekte skuespillere? Personlig er jeg ingen fan av den typen filmer, for det hele får en litt "plastikk" og urealistisk følelse som jeg stort sett aldri føler meg spesielt komfortabel med, selv om nevnte The 300 fungerte helt akseptabelt.

 

Menmen, det er hvert fall en god regissør med i bildet her, og Blizzard har et massivt budsjett og beviser jo ved å hente en såpass anerkjent og god regissør til prosjektet at de for alvor ønsker å lage noe som faktisk skal kunne bli bra.

 

Selv har jeg blitt svært imponert over de siste cinametic trailerne Blizzard har laget til World of Warcraft, og skulle vell egentlig ønsket at hele filmen ville holdt den stilen, det tror jeg kunne blitt veldig bra og jeg ville hatt mer troa på å kjøre den linjen, men mann skal aldri si aldri!

 

 

 

Må også slenge meg på og si at det var en håpløst dårlig artikkel av spillverket, som holder en ellers dårlig og lav standard etter splittelsen med Gamer.no, bare det å prestere å skrive at det er en film om World of Warcraft og ikke en film fra Warcraft-universet burde fått artikkel forfatteren sparket som skribent, skrivefeil osv kan godtas, men dette blir jo rett og slett ren faktafeil?

 

Dette er rett og slett for dårlig.. Og hele diskusjonen rundt hvem som kopierer hvem kan vi vell bare legge død? Warhammer, Warcraft og Ringenes Herre er alle forskjellige universer, klart det ene kom og ble diktet opp før den andre, og du kan si at det har blitt hentet inspirasjon fra her og der, men noen blåkopi er det jo så absolutt ikke, og det er snakk om helt egne storylines osv. Bare idioti å påstå noe annet, er alle filmer som inneholder mennesker og nåtid blåkopi av hver andre plutselig da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ja, er vel enig i det. Ringenes Herre kopierer veldig mye av Norrøn mytologi ivertfall. Midgard, Troll etc.

 

Men er enig i at man kanskje bør vente til filmen er sluppet før man kritiserer den.

 

Stort verre enn Farcry filmen finnes vel ikke?

 

De jeg likte best av spill til film filmer er Tomb Raider og Doom.

Doom ble mye mer logisk av filmen, Mars er kanskje et helvete?

 

Stiller litt store spørmål ved The Sims filmen men ingen ved Dead Space filmen som kommer. Dead Space går det vel ann å lage litt av en story av. Men likte ikke tegnefilmen en kamerat viste meg, alt for japansk. :)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...