Gå til innhold

ISO-verdi på over 100000!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ShAvAnO: Merk at det er snakk om to forskjellige ting:

 

- Høyere maks ISO

- Mindre støy på en gitt ISO sammenlignet med D3

 

Begge punktene er framsteg, selv om jeg mener at det siste punktet er viktigst.

 

Hvis man f.eks fikk for mye støy på et bilde av en ugle som fanger ei mus (selvsagt i uglas jakttid: på natta, langt ute i skogen), med D3 så kan D3s ta det samme bildet med nøyaktig samme innstillinger og få mindre støy.

 

Lykke til med å ta bilder av ugle som fanger mus på ISO 100... ;)

5 sekunder lukkertid på et sånt motiv ville i hvert fall blitt mer kunst enn foto.

 

D3s utvider definitivt mulighetene.

Lenke til kommentar
Hvem snakket du med? Dette var noe Nikon-folka nevnte for oss på pressekonferansen i dag. Vi ba om å få låne et D3 til å sammenligne med mens vi tester D3s (nei, vi vet ikke når), og fikk som svar at det kunne vi, hvis ikke de hadde solgt alle innen den tid.

 

Snakket med Nikon-folka på telefaen nå nettopp og fant ut at det var jeg som misforsto noe jeg bare hørte halvparten av. Beklager forvirringen.

Lenke til kommentar
Jeg slo opp en gammel sikleskade da jeg fikk de disse to 12800-bildene:

 

Moskus og teddybamse.

Tja, 12800 ser ut til å være over grensen mtp. støy for min del (men så er de bildene litt dårlig eksponerte, så det kan være bedre med skikkelig eksponering).

 

Men jeg klarer meg langt med 6400.

 

Det der er i hvert fall bedre enn 1600 på D80, som er det høyeste jeg gidder å bruke på det kameraet.

Lenke til kommentar
Jeg slo opp en gammel sikleskade da jeg fikk de disse to 12800-bildene:

 

Moskus og teddybamse.

Tja, 12800 ser ut til å være over grensen mtp. støy for min del

 

Tja, det vil vel komme mye an på motivet og hvordan du ønsker å fremstille det på bildet. Uansett, jeg synes støyen så pen ut, selv når den var der. Kraftig støy som er jevnt fordelt er uendelig mye mer å foretrekke fremfor moderat støy som danner dominerende mønstre eller striper, synes jeg.

 

EDIT: men med tanke på at det er Nikon selv som står for disse eksempelbildene skal vi nok ta dem med en klype salt inntil en eller annen uavhengig side har fått tatt noen.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

The sheer truth:

 

Due to extensive research done by the Ren Cockwell University of Science, nikon has been confirmed as the the hardest camera known the man. The research is as follows.

 

Pocket-protected rockwells built a wall of canon and crashed a nikon into it at 400 frames per second, and the nikon was unharmed.

 

They then built a wall out of nikon and crashed a canon moving at 400 frames an out into the wall, and the wall came out fine.

 

They then crashed a nikon made of 400 frames per second into a wall, and there were no survivors.

 

They crashed 400 frames per second into a nikon travelling at canon camera. Western New York was powerless for hours.

 

They rammed a wall of canon into a 400 frame per second made of nikon, and the resulting explosion shifted the earth's orbit 400 million miles away from the sun, saving the earth from a meteor the size of a noctilux that was focusing towards midwestern Prussia at 400 billion pixels per inch.

 

They shot a nikon made of canon at a camera moving at 400 walls per second, and as a result caused two wayward airplanes to lose track of their bearings, and make a fatal crash with two buildings in downtown New York.

 

They spun 400 frames at nikon into canon per wall. The results were inconclusive.

 

Finally, they placed 400 nikons per second in front of a camera made of wall focusing at frames, and the result proved without a doubt that nikons were the hardest camera of all time, if not just the hardest camera known the man.

Lenke til kommentar
ISO på over 100 000. Hurra hurra, dette kommer jo til å forbedre nivået på verdens fotografier enormt. Jo høyere ISO, jo finere bilder. Vi ser jo hvordan nesten alle anerkjente bilder i dag tas på svært høy ISO.

 

Har du sett på bildene til flickr profilen til de hvite hus - stort sett tatt på høy ISO alle som ett, med 5D MKII

 

Det vises, særlig på full størrelse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...