Gå til innhold

Tour de France 2010


Latias

TdF  

104 stemmer

  1. 1. Hvem håper du vinner TdF?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow Bolaños. Tror hatet ditt har blindet deg fullstendig.

 

Ingenting tyder på at Schleck hadde tatt sekunder på den 15. etappen. Contador var minst like sterk som Schleck gjennom hele Pyrinéene. Schleck fikk noen meter på Contador i rykket, fordi Contador satt fast bak noen ryttere. Da Contador rykket etter, var det minst like imponerende som Schlecks rykk.

 

Det er riktig at Schleck tok igjen noen sekunder etter at klarte å få på plass kjedet sitt igjen, men det er ganske tydelig at Contador tok det roligere enn Andy opp bakken. Han hadde utvilsomt gått ifra Sanchez og Mensjov i bakken hvis han ville, men han ville heller ha de med seg nedover den lange bakken.

 

Opp Tourmalet er de igjen helt jevne. Og siden Andy hadde dratt de begge opp hele veien, ga Contador seieren til Andy uten spurt. Du kan se at de gir opp å kjøre fra hverandre helt på slutten, og begynner å snakke med hverandre i steden.

 

Å si at Andy er den moralske vinneren av touren, er bare latterlig, fordi Contador har uten tvil vist seg å være den beste syklisten gjennom touren.

 

Å spekulere i hva som hadde skjedd om de hadde ventet på Andy da han mistet kjedet sitt, synes jeg ikke er så veldig interessant. Men jeg tror det hadde stått uendret til dagens tempo (Andy 31 sek. foran med andre ord), og da er det ikke lett å si hva som hadde skjedd (Contador slo Andy med 31 sek idag). Spennende hadde det blitt i alle fall.

 

Velten hvor Fränk var innblandet var sannsynligvis svært uheldig for Andy. Ikke at de imponerte med taktikken i fjor, men det er ikke usannsynlig at de hadde klart å riste av seg Contador i år. Men hadde ikke den velten skjedd, hadde ikke feltet blitt totalt splittet -- noe som satt Andy i en drømmeposisjon. Hadde ikke Cancellara sittet helt i front på den andre etappen, kunne Andy og Fränk havnet langt bak allerede der. Andy har vært minst like heldig som Contador i denne touren, men tydligvis ikke heldig nok for noen.

 

Til slutt må jeg si at jeg synes det Contador gjorde var uheldig, men jeg forstår han godt. Og jeg lurer veldig på om Schleck hadde gjort det samme hvis rollene var byttet om. Hvis man ligger bak med 31 sek, og man mister en av de aller siste sjansene til å vinne touren fordi motstanderen ikke klarer å gire skikkelig -- Da hadde kanskje Schleck gjort det samme. Det er i utgangspunktet ikke spesielt interessant å fundere i, men det er kanskje et tankekors for dere som lar hatet styre all tankegang i denne tråden. Takk for meg.

 

Gratulerer Contador, og bra forsøk Schleck. Gleder meg allerede til neste års duel, selv om jeg håper det er enda flere som kjemper i toppen i den tid.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Må også si at Radioshack var den absolutt største skuffelsen i år. Vet ikke de alle bare bommet helt med formen, men de var virkelig helt ute av det i år.

 

Synes de minnet litt om Italia i årets fotball-VM: Gamle mestere som beviste at ved et punkt blir man ikke bare eldst, men for gammel også.

 

Spørs om Radioshack i det hele tatt overlever til neste år.

Lenke til kommentar

Enig i at Radioshack skuffet. De ga liksom helt opp etter den ene etappen hvor Armstrong tryna. Hadde også litt tro på Sky, men de endte opp med å skuffe meg kanskje mest... Håper de får til et skikkelig opptrekk i morgen!

Når det jeg sagt så kan vi håpe å se enda flere norske fjes i neste års tour. Jeg for min del har et håp om å se Kristoff snart. 3 nordmenn som kjemper om poengtrøyen hadde vært tøft!

Lenke til kommentar

Henger meg på Juℓenissen, ikke bare er du helt bortpå jordet Bolanos, men dypt gravd ned også. Alt det du skriver er så gjennomsyra hatsk overfor Contador og så elskbart ovenfor Schlekck. Vanvittig lite objektivt.

 

Føler jeg ikke trenger å dra frem mitt tidligere innlegg angående diskusjonen rundt moralens ener ifølge visse her inne.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...