Gå til innhold

Tour de France 2010


Latias

TdF  

104 stemmer

  1. 1. Hvem håper du vinner TdF?



Anbefalte innlegg

Dette er tråden for Tour de France 2010!

 

Tour de France 2010 er den 97. utgaven av Tour de France, og arrangeres fra 3. til 25. juli.

 

Rittet starter med en 9 km tempoetappe i Rotterdam, Nederland. Neste etappe starter også i Rotterdam og går videre til Belgia. Det er femte gang Tour de France er i Nederland, forrige gang var i 2006.

 

 

TdF-etappene 2010

 

 

Prolog: Rotterdam - Rotterdam (8 km)

 

1: Rotterdam - Brussel (224)

 

2: Brussel - Spa (192)

 

3: Wanze - Arenberg (207)

 

4: Cambrai - Reims (150)

 

5: Epernay - Montargis (185)

 

6: Montargis - Gueugnon (225)

 

7: Tournus - Station des Rousses (161)

 

8: Station des Rousses - Morzine (189)

 

9: Morzine - Saint-Jean-de-Maurienne (204)

 

10: Chambéry - Gap (179)

 

11: Sisteron - Bourg les Valence (180)

 

12: Bourg de Peage - Mende (210)

 

13: Rodez - Revel (195)

 

14: Revel - Ax-3-Domaines (184)

 

15: Pamiers - Bagneres de Luchon (187)

 

16: Bagneres de Luchon - Pau (196)

 

17: Pau - Col du Tourmalet (174)

 

18: Salies de Bearn - Bordeaux (190)

 

19: Bordeaux - Pauillac (51 km tempo)

 

20: Longjumeau - Paris (105)

 

 

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

PROFIL.gif

 

http://www.youtube.com/watch?v=N4nJwtkS6g0

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Dette året EBH være med. Ble sykt skuffet da han ble utelatt for to år siden, og i fjor kunne jeg nesten ikke tro at han ble utelatt. Men håper at Team Sky er kloke i hodet, og lar denne gutten få prøve seg. Han blir helt syk (om han ikke er det allerede da) om et par år, dersom han fortsetter utviklingen. :)

Lenke til kommentar
Dette året EBH være med. Ble sykt skuffet da han ble utelatt for to år siden, og i fjor kunne jeg nesten ikke tro at han ble utelatt. Men håper at Team Sky er kloke i hodet, og lar denne gutten få prøve seg. Han blir helt syk (om han ikke er det allerede da) om et par år, dersom han fortsetter utviklingen. :)

 

Tror han er lovet plass på laget, var en av betingelsene han hadde for å skrive under på kontrakten.

Lenke til kommentar

Jeg har selv store forventninger til årets Tour de France. Vi har regjernde "poengtrøyeinnehaver", en erfaren mann sugen på revansje etter fjorårets stygge fall, og et av verdens største sykkeltalenter. Derfor vurderer vi å ta turen ned i år.

Vi tenkte å stå på Col d'Aubisque på den 16. etappen og på Col du Tourmalet på den 17. etappen, før vi tar en transportetappe til Paris for å se den siste frekvensen i årets Tour.

Lurte på om jeg kunne få noen tips av andre?

Lenke til kommentar

Blir spennende å følge Team Sky som helt klart stiller med det beste laget i neste års tour!

 

Wiggins-Lövkvist-Arvesen-Boasson Hagen-Fletcha-Augustyn-Carlström-Gerrans-Nordhaug

 

Tror ihvertfall disse er sikret plass i neste års tour, de vil nok sykle for topp plass for Wiggins, og den hvite på B. Hagen regner jeg med :) Klatre og Poeng trøya må de nok se langt etter dessverre ;)

Lenke til kommentar
Boasson Hagen skal se laaaaaaaaangt etter det hvite troeya.

Å? Sykler han godt på de flate etappene, og holder seg godt fremme i hovedfeltet i fjellene så har han mulighet! Selv om jeg vet at Liquigas duoen Nibali og Kreuziger kommer til å ligge der oppe å kjempe om den med Andy Schleck også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om han sykler godt eller ikke på de flate etappene har veldig, veldig lite å si. Det er i fjellene alt avgjøres og minuttene røyner på, og her har ikke EBH sjans (enda?). Han har aldri vunnet en klatreetappe i sitt liv og det skal skje noe sensasjonelt om han i det hele tatt sitter i hovedfeltet når farten skrues opp og det tynnes ut til en gruppe på 30-40 mann i alpene. Det at vinneren av det hvite trøya pleier å være godt innen topp 10 i hele rittet sammenlagt taler ikke akkurat heller i EBHs favør.

 

Forøvrig er Nibali ikke med i konkurransen om den hvite trøya i 2010, han har blitt for gammel mener jeg.

Lenke til kommentar

Ja, så lenge han henger med. Tipper Kurt sitter med enda litt lenger opp i bakken, men når det virkelig begynner å tynnes ut kommer det dessverre ikke til å sitte med noen norske. Likevel skal vi glede oss over at vi har 3 gode brosteinsryttere, 2 verdensklasse sprintere og 2 som sitter godt med i kupert terreng. I tillegg har vi en av verdens aller beste temporyttere, samt at Hushovd kan få opp en enorm fart på prolog-tempoen.

 

Gleder meg. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...