Gå til innhold

Dells bærbare lader trådløst


Anbefalte innlegg

Trådløs strøm høres jo veldig greit ut, men....

 

Hvis teknologien kan benyttes til våpen, som Crowd Control eller lignende, så er det kanskje heller ikke sunt i små doser over lengre tid.

Det er jo lite andre forskjeller enn frekvens, bølgetype og effekt.

 

Og påvirkning fra ekko, og forsterkning fra objekter i nærområdet, gjør det jo ikke lettere å forutsi noe som helst sikkert om skadevirkninger.

 

Plasserer jeg min egen normale laptop foran strålen til en slik militær sak, kan den sikkert få en hurtiglading selv med bare noen ledningstumper vilkårlig stappet inn i

cd-skuffen.

 

Syns det er nok med mobil, mikromat og WLAN overalt. Ser for meg at dette vil øke på i framtiden? Trådløst nett og trådløs lading av mobiler, PCer og mp3 spillere og andre gadgets på offetlige transportmidler, flyplasser, butikker, kontorer, universiteter og skoler og bysentrum. Dvs. det blir noe man _ikke_ kan velge å si nei til.

 

Selv om en skulle være så heldig å bli diagnostisert med strålesyke, må behandlingen bestå i reaksjons/symptomsdempende, eller å flytte på fjellet.

 

Å lese om Tesla i en artikkel om tannbørster er jo nesten trist.

Han kunne nok bidratt til debatten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trådløs strøm høres jo veldig greit ut, men....

Hvis teknologien kan benyttes til våpen, som Crowd Control eller lignende, så er det kanskje heller ikke sunt i små doser over lengre tid.

Det er jo lite andre forskjeller enn frekvens, bølgetype og effekt.

Og påvirkning fra ekko, og forsterkning fra objekter i nærområdet, gjør det jo ikke lettere å forutsi noe som helst sikkert om skadevirkninger.

Plasserer jeg min egen normale laptop foran strålen til en slik militær sak, kan den sikkert få en hurtiglading selv med bare noen ledningstumper vilkårlig stappet inn i

cd-skuffen.

Syns det er nok med mobil, mikromat og WLAN overalt. Ser for meg at dette vil øke på i framtiden? Trådløst nett og trådløs lading av mobiler, PCer og mp3 spillere og andre gadgets på offetlige transportmidler, flyplasser, butikker, kontorer, universiteter og skoler og bysentrum. Dvs. det blir noe man _ikke_ kan velge å si nei til.

Selv om en skulle være så heldig å bli diagnostisert med strålesyke, må behandlingen bestå i reaksjons/symptomsdempende, eller å flytte på fjellet.

Å lese om Tesla i en artikkel om tannbørster er jo nesten trist.

Han kunne nok bidratt til debatten.

Crowd control, WLAN, radar, radio og mikrobølgeovn og andre fæle ting bruker elektromagnetiske felt/stråling. Trådløs strøm og induksjonsovner bruker magnetiske felt. Elektromagnetisk stråling er energibærende i form av fotoner som har en evne til å bli ioniserende når de kommer over en viss energimengde (ultrafiolett). Magnetiske felt er det samme som du finner rundt magneter og elektriske ledere. Magnetiske felt utfører arbeid på ladde partikler i bevegelse, men bortsett fra det kan de ikke gjøre stort annet.

 

 

Så nå kan du stå og lage mat og lade PC'en samtidig på den samme komfyren. :D

Lenke til kommentar
Det er jo lite andre forskjeller enn frekvens, bølgetype og effekt.

Ehe, og jeg er en hund, bortsett fra at jeg står oppreist, ikke bjeffer og helst spiser med kniv og gaffel.

 

 

Jeg syns det er større forskjell fra phfjeld til en hund, enn fra en trådløs lader til et radiosignal. Men det kan jo være jeg tar feil.

Det jeg prøvde å si var at 2+2=4 ikke behøver å gjelde for radiobølger. Resultatet kan like gjerne bli -2, 0 eller 20. Med mindre alle mennesker har forutsigbare elektriske egenskaper, som en spole fra Dell China, kan jeg ikke se at sammenlikningen hund/menneske er relevant.

Lenke til kommentar
Det er jo lite andre forskjeller enn frekvens, bølgetype og effekt.

Ehe, og jeg er en hund, bortsett fra at jeg står oppreist, ikke bjeffer og helst spiser med kniv og gaffel.

 

 

Jeg syns det er større forskjell fra phfjeld til en hund, enn fra en trådløs lader til et radiosignal. Men det kan jo være jeg tar feil.

Det jeg prøvde å si var at 2+2=4 ikke behøver å gjelde for radiobølger. Resultatet kan like gjerne bli -2, 0 eller 20. Med mindre alle mennesker har forutsigbare elektriske egenskaper, som en spole fra Dell China, kan jeg ikke se at sammenlikningen hund/menneske er relevant.

 

Tror det han prøver å påpeke her, som jeg også fikk meg en god latter av, er at du skriver "Det er jo lite andre forskjeller enn frekvens, bølgetype og effekt". Betyr dette at du er redd for lys også? eller hva med varme? Det er jo lite andre forskjeller en frekvens, bølgetype og effekt...

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
Det er jo lite andre forskjeller enn frekvens, bølgetype og effekt.

Ehe, og jeg er en hund, bortsett fra at jeg står oppreist, ikke bjeffer og helst spiser med kniv og gaffel.

 

 

Jeg syns det er større forskjell fra phfjeld til en hund, enn fra en trådløs lader til et radiosignal. Men det kan jo være jeg tar feil.

Det jeg prøvde å si var at 2+2=4 ikke behøver å gjelde for radiobølger. Resultatet kan like gjerne bli -2, 0 eller 20. Med mindre alle mennesker har forutsigbare elektriske egenskaper, som en spole fra Dell China, kan jeg ikke se at sammenlikningen hund/menneske er relevant.

 

Hund og mennesker ligger nærmere hverandre enn de to teknologiene vi snakker om her ;)

 

Lys, lyd, radio, mikro, røntgen skilles alle kun av bølgelengder.

 

Likevel så er de færreste redde å bli stråleskadet når de snakker med noen.

 

EDIT: Det går ingen ledninger inn i maskinen, og du kan legge noe mellom platen og pcen, ergo den er trådløs, at det er kort rekekvidde gjør den ikke mindre trådløse.

 

Tendilenz: Du har kanskje glemt denne kontakten med noen hundre kontaktpunkter på mellom dockingstasjonen og pcen. Du kan heller ikke legge en bok eller en bunke papirer mellom den og dockingen.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Jeg ser for meg en standard for denne overføringen, og at man bygger inn slike plater på undersiden av alle bordplater over alt, slik at man bare setter laptopen på bordet, og så kobler bordet til veggen. Og så lader den gjennom bordplaten.

 

Man kan jo drømme.

vel inntil nylig så måtte spolen i enheten som skulle lades være justert i forhold til spolen som leverte ut strømmen, men mener å ha sett produkter siste tiden hvor dette var "løst".

 

i det store og hele så mangler det noen som helst form for standard, noe som fører til at hver produsent lager sine egne, ukompatible, løsninger...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Så nå kan du stå og lage mat og lade PC'en samtidig på den samme komfyren. :D

Saus i tastaturet... yummy!

 

Artikkelforfatter har en noe snodig oppfatning av begrepet "trådløst". Det vel egentlig heller snakk om "pluggløst". Det er tilkoblingen som gjøres enklere, mens krav til fysisk plassering fortsatt er tilstede. Så det blir mer likt en "docking station", ja.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Vitsen eigentleg? Ein slepp kabel i maskina, men må likevel ha kabel til den plata den står på. Der forsvinn heile poenget, spør du meg... :ermm: Men det går i riktig retning i alle fall! :)

har sett en løsning hvor en kunne dekke hele rommet via noe som kunne henges opp sammen med taklampa...

 

men disse var seriøst på forskning-stadiet...

 

Så nå kan du stå og lage mat og lade PC'en samtidig på den samme komfyren. :D

Saus i tastaturet... yummy!

vafler med tastatur-design ;)

Lenke til kommentar

Det blir utrolig kult når de lager en standard for dette. Noen kommenterte tidligere om en "matte i bordet" men tenk om du slipper å ha den i bordet, enn å ha noe innebygget i veggen, taket eller gulvet i huset ditt?

 

Men frem til dette er realiteten vil selvfølgelig det meste være bakover kompatibelt med strømkabel i veggen (og det antar jeg jo at denne laptopen også er?)

 

 

Er litt spent på hvor god utnyttelsesgraden vil bli i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
har sett en løsning hvor en kunne dekke hele rommet via noe som kunne henges opp sammen med taklampa...

 

men disse var seriøst på forskning-stadiet...

Induksjons rom.... høres ikke altfor trygt ut, alt av jern kan jo gi litt artige "side effects".

vafler med tastatur-design ;)

knis... Escape-vaffel, forbudt på Ila.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Laptopen lader jo uten å ha noen ledning koblet til seg, så det er jo trådløst ;)

Blir vel heller "pluggløst" siden krav til fysisk plassering fortsatt er gjeldende. Begrepet "trådløst" indikerer en friere fysisk plassering enn hva som er tilfellet her.

Lenke til kommentar
har sett en løsning hvor en kunne dekke hele rommet via noe som kunne henges opp sammen med taklampa...

 

men disse var seriøst på forskning-stadiet...

Induksjons rom.... høres ikke altfor trygt ut, alt av jern kan jo gi litt artige "side effects".

tror konseptet gikk mer på magnetisk resonans i noen spoler den klassisk induksjon...

 

De første mobiltelefonene veide 40kg, de var fortsatt mobile ;)

og vi har laptoper i dag som er "slepbare"...

(20"+ skjerm, og en cpu som selv på idle vil føre til at du har max 5 min på å finne neste støpsel)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...