Gå til innhold

Dells bærbare lader trådløst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja, sett den på et latterlig stativ som gjør det ubehagelig å skrive på den, eller bruke musa...

fantastisk idé - NOT.

Hvis du ikke allerede har lagt merke til det, så er den oppreiste boksen til høyre for stativet en trådløs docking for tastatur, mus og andre småting. Dette er en løsning laget for bedrifter, der du kommer inn på kontoret og slenger PCen fra deg på stativet en eller annen plass og umiddelbart begynner å jobbe på et godt tastatur, en god mus og en god skjerm.
Lenke til kommentar
[...]

Det jeg prøvde å si var at 2+2=4 ikke behøver å gjelde for radiobølger. Resultatet kan like gjerne bli -2, 0 eller 20.

Yeah right. Forstår hva du mener, men du er ikke akkurat heldig med metaforene dine. Vi kan i dag beskrive radiobølger svært godt, les en bok om dem! Det skjer heller ikke noe magisk vi ikke kan forutsi om man putter et menneske med i regnestykket.

Lenke til kommentar
har sett en løsning hvor en kunne dekke hele rommet via noe som kunne henges opp sammen med taklampa...

 

men disse var seriøst på forskning-stadiet...

Induksjons rom.... høres ikke altfor trygt ut, alt av jern kan jo gi litt artige "side effects".

tror konseptet gikk mer på magnetisk resonans i noen spoler den klassisk induksjon...

 

De første mobiltelefonene veide 40kg, de var fortsatt mobile ;)

og vi har laptoper i dag som er "slepbare"...

(20"+ skjerm, og en cpu som selv på idle vil føre til at du har max 5 min på å finne neste støpsel)

Poenget var at de første mobilene veide 40kg, men de var fortsatt mobile

 

Det er fortsatt trådløst selv om rekkevidden bare er noen cm.

 

Diskusjonen om kreft pga magnetfelt og andre paranormale hendelser trenger vi vel strengt tatt ikke ta her.

Lenke til kommentar
eller plugger i en usb-dongle for trådløst tastatur og mus, siden stativet løfter skjermen opp i en høyde som nok skal være mer komfortabelt for nakke osv i lengden...
Hvorfor bruke ekstra dongler når den lille dockingboksen gjør det samme uten en tråd?

fordi en kanskje har slikt liggende fra før?

 

om jeg har forstått ting rett så koster trådløs-dockingen ekstra, og nei, den kommer ikke som pakkeløsning sammen med ladestativet...

Lenke til kommentar

Arsæll slår til igjen...

Den lades ikke "trådløst". Jeg er ikke helt 100% sikker på hva teknologien bak er, men jeg vet at det er en helt vanlig strømforsyning koblet til ladestasjonen.

Phax, 2B'1: Trodde dere virkelig at dette blir ladet via "trådløs" strøm? "trådløs" strøm, har vært april-spøk rundtomkring i flere år. Simen1 eller andre mer opplyste mennesker kan nok forklare teknologien bak, men det er ikke det hokuspokuset Arsæll vi ha dere til å tro det er.

 

Think again!!

http://electronics.howstuffworks.com/wireless-power.htm

Sånn bortsett fra å bevise mitt poeng, hva ville du der?

Lenke til kommentar
ja, sett den på et latterlig stativ som gjør det ubehagelig å skrive på den, eller bruke musa...

fantastisk idé - NOT.

Det er lettere å bruke en forb* kabel vel ? - og så slipper man kreft i samme slengen av det høyfrekvente magnetfeltet.

:)

 

Vi lever jo allerede i en verden som blir teppebombet av stråling og signaler. Skjønner ikke hvorfor det først nå skal reageres ?

Lenke til kommentar
Vi lever jo allerede i en verden som blir teppebombet av stråling og signaler. Skjønner ikke hvorfor det først nå skal reageres ?

 

Vel, den "teppebombingen" du snakker om skjer ved veldig små effekter. Bluetooth f.eks har en 2,5mW sender.

For å lade en laptop innen rimelighetens grenser, er det snakk om effekter på 25W+, altså 10 000 ganger så høy effekt.

 

Men trådløs strøm finnes.

Det har bare et annet navn; lyn ;)

Lenke til kommentar
Vi lever jo allerede i en verden som blir teppebombet av stråling og signaler. Skjønner ikke hvorfor det først nå skal reageres ?

 

Vel, den "teppebombingen" du snakker om skjer ved veldig små effekter. Bluetooth f.eks har en 2,5mW sender.

For å lade en laptop innen rimelighetens grenser, er det snakk om effekter på 25W+, altså 10 000 ganger så høy effekt.

 

Men trådløs strøm finnes.

Det har bare et annet navn; lyn ;)

 

Batteri også, men de går fort tomme ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...