Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ikke lov til å betale for varen jeg har kjøpt der en gang jeg, måtte kjøpe på faktura fordi jeg handlet mens jeg var i utlandet på jobbreise. Dustin har et system som gjør at du ikke får lov til å betale sålenge du sitter på en PC som befinner seg i utlandet tydligvis.
Fikk aldri noen faktura, ringte de å spurte og fikk beskjed om å ta kontakt med Klarna siden de sender fakturaene. Gjorde så det, men de sa at Dustin måtte sende dem orderen, da fakturaen var "sperret" i systemet deres. Ringte tilbake til Dustin, ba de om å slippe orderen sånn at Klarna kunne lage faktura til meg, noe de sa de skulle gjøre "med en gang". De har fremdeles ikke gjort det, det er 3 uker siden.

Kommer ikke til å bruke Dustin igjen etter dette.

Når det skal sies, har hatt RMA med de før, og det fungerte knirkefritt. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Mhm, denne IP-adressesperren har irritert meg flere ganger.

Har forøvrig sendt to e-poster til salg, en 11 og en 5 dager siden, og ikke fått svar på noen av dem.

 

Hadde ikke det vært for at de fører varer jeg ikke finner hos de store norske, så hadde jeg sluttet å handle der.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ny kjøpserfaring: bestilte 3 varer 29.12.2014, pakken ble sendt 30.12.2014, og hentet på lokal PIB (post i butikk) i dag, 3.1.2015. Ser av sporingsinformasjonen til Posten at jeg kunne hentet pakken i går ettermiddag hvis jeg ville.

 

Kjøpe ting går alltid veldig bra, men å sende tilbake og få penger tilbake er et mareritt i venting :(

Lenke til kommentar

 

 

Kjøpe ting går alltid veldig bra, men å sende tilbake og få penger tilbake er et mareritt i venting :(

 

Joda, å kjøpe ting er det letteste. Men det er greit som en temperaturmåler, litt tidligere hadde Dustin visstnok problemer med å få levert ut ting i tide også (nytt datasystem?).

 

Uansett, nå ser det ut til at jeg kanskje får prøvd den andre delen (retur) også.

Fikk en Samsung Chromebook 2 på lørdag som ikke vil lade batteriet, uansett hva jeg prøver. Har sendt mail til Dustin om dette i kveld, så får vi se hva de svarer (og hvor lang tid det tar å få svar).

Chromebook'en fungerer med strøm i, men det er jo upraktisk.

Lenke til kommentar

Dustinhome (Dustehjemmet) er en drittbutikk!

Har levert en stasjonær PC inn til reklamasjon. Saken starta med at jeg ba om Windows Home operativsystemet på CD-ROM fordi maskinen ikke lot seg resette ut fra partisjonen som ligger på maskinen. Mottok etter uker med masing omsider en ferdigutfylt fraktseddel for retur.

De tok maskinen inn til reparasjon. Vel og bra, jeg lot harddiskene stå i og tok ikke kopi (hvilket jeg nå ser var jævlig dumt). Etter enda flere uker med masing ble jeg tilbudt å få erstattet maskinen i form av kjøpesum eller en tilsvarende PC.

 

Takka for tilbudet om penger, men jeg ville gjerne også ha tilbake harddiskene, sa jeg. Dette opplyste jeg om i mail allerede da jeg godtok tilbudet om retur.

 

Saken er etter hvert blitt fire måneder gammel. Tilbudet om erstatning kom for 1,5 måned siden. Ennå er ikke en rød øre kommet på konto. Etter flere mailer til Dustin med spørsmål om diskene, får jeg inntrykk av at maskinen er skrapa! Det virker som om kundesupport og reparasjonsverksted ikke står i kontakt med hverandre. Og support tilbyr seg ikke å gjøre noe med retur av harddiskene.

 

Der står saken. Så styr unna Dustinhome, for det er EN MØKKABUTIKK!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

fordi maskinen ikke lot seg resette ut fra partisjonen som ligger på maskinen.

Det kan bety at HDD er ødelagt som igjen kan bety at de ville ha byttet den som igjen betyr at filene ville bli fortapt.

 

Liker dem ikke, rma på gpu tar 3 mnd og det er hvis man ringer de ofte..

Lenke til kommentar

Villfaren: kanskje jeg hadde stått juridisk sterkere med egne harddisker i maskinen, men det hadde jeg ikke. SSD med OS og HDD for lagring kom begge med da maskinen var ny. Uansett bittert å ha mistet bilder og dokumenter. Akkurat det kan jeg takke meg sjøl for fordi jeg ikke sikkerhetskopierte.

 

Men mangel på service og at support ikke er mer behjelpelig, er det som gjør meg mest forbanna.

Lenke til kommentar

Villfaren: kanskje jeg hadde stått juridisk sterkere med egne harddisker i maskinen, men det hadde jeg ikke. SSD med OS og HDD for lagring kom begge med da maskinen var ny. Uansett bittert å ha mistet bilder og dokumenter. Akkurat det kan jeg takke meg sjøl for fordi jeg ikke sikkerhetskopierte.

 

Men mangel på service og at support ikke er mer behjelpelig, er det som gjør meg mest forbanna.

 

Så diskene var ikkje dine i utgangspunktet ?

Hvordan kan du forvente da at de deler opp ordren din ?

Hvordan vet du hva ordning Dustin selv har når det kommer til retur med sine egen leverandører?

 

De aller fleste butikker/bedrifter tjener på å ta hele ordren tilbake pga kostnader f.eks med faktura.

Hvis de skal sitte å dele opp flere tusen fakturaer pga folk vil ha enkelte komponenter så tar dette tid, og tid =penger.

 

Så eg tipper på at du ikkje vet så veeeeldig mye om hvor mye penger det egentlig koster for en bedrift å sende ut fakturaer ?

 

så det kan jo hende at det er en god grunn til at Dustin ikkje ga deg tilbake harddiskene.

 

Vi nordmenn er noen sytete drittunger av og til altså, blir aldri fornøyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er bare lei all denne sytingen.

Normalt sett så har vi ett av verdens beste garanti/retur system i verden!

Og om det av og til går skeis så får det heller være. Alle kan ikkje bli fornøyd.

Og i dette tilfellet var jo ikkje harddiskene hannes i utgangspunktet

Aha, da så :)

 

Men Dustin er jævlig treige på returer fordeom ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...