Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

 

Er bare lei all denne sytingen.

Normalt sett så har vi ett av verdens beste garanti/retur system i verden!

Og om det av og til går skeis så får det heller være. Alle kan ikkje bli fornøyd.

Og i dette tilfellet var jo ikkje harddiskene hannes i utgangspunktet

Aha, da så :)

Men Dustin er jævlig treige på returer fordeom ;)

For all del. Min erfaring med Dustin er god, men at det finnes misfornøyde kunder der ute tar eg som en selvfølge.

 

Poenget var bare det vi har det generelt veldig bra med tanke på returordning, garanti og reklamasjon.

 

Og når en person begynner å sutre fordi vedkommende ikkje får plukke deler ut av en pc som blir returnert, da synst eg det blir på kanten til for gale å begynne å klage. Og at kanskje vedkommende burde sette seg litt inn i hva det koster i kr med å jobbe med returog fakturering når volumet vokser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare lei all denne sytingen.

Normalt sett så har vi ett av verdens beste garanti/retur system i verden!

Og om det av og til går skeis så får det heller være. Alle kan ikkje bli fornøyd.

Og i dette tilfellet var jo ikkje harddiskene hannes i utgangspunktet

Det kan du umulig påstå. Verdens beste? Hat du ikke lest alle klagetrådene som florerer? Har du ikke sett facebooksida deres? Haha!

 

Da jeg skulle få refundert måtte jeg ringe daglig leder som var hyggelig og lovende. Etter en telefonsamtale og 3 mailer til daglig leder tok det likevel enda en måned og mye krangling før pengene stod på konto (helt standard retur under 14 dager etter kjøp). Til sammen brukte dustin over 3 måneder på å behandle saken og refundere pengene.

 

Dustin har den absolutt dårligste servicen på norsk hardware marked.

Lenke til kommentar

 

Er bare lei all denne sytingen.

Normalt sett så har vi ett av verdens beste garanti/retur system i verden!

Og om det av og til går skeis så får det heller være. Alle kan ikkje bli fornøyd.

Og i dette tilfellet var jo ikkje harddiskene hannes i utgangspunktet

Det kan du umulig påstå. Verdens beste? Hat du ikke lest alle klagetrådene som florerer? Har du ikke sett facebooksida deres? Haha!

Da jeg skulle få refundert måtte jeg ringe daglig leder som var hyggelig og lovende. Etter en telefonsamtale og 3 mailer til daglig leder tok det likevel enda en måned og mye krangling før pengene stod på konto (helt standard retur under 14 dager etter kjøp). Til sammen brukte dustin over 3 måneder på å behandle saken og refundere pengene.

Dustin har den absolutt dårligste servicen på norsk hardware marked.

Hehe, mistenker at du ikkje helt har lest de få kommentarene mine før du svarte.

Les innleggene mine en gang til!

 

Har vi kun retur, garanti eller reklamasjon ovenfor Dustin?

Eg snakker om det generelle garanti/reklamasjon systemet vi har.

 

Om Dustin er bra eller ikkje bryr eg meg fint lite om.

 

Eg kommenterte han som ville returnere en pc, men bare det at først så ville han ta ut komponenter som f.eks hardisken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Legg ned rettferdighetssverdet ditt, Villfaren. Har du ikke andre steder å utøve hverdagsjussen din på, så la vær'. Jeg er ingen sutrepeis som du generaliserer meg til å være, jeg er fly FORBANNA.

Å destruere maskina og diskene, som det later til har skjedd, er å forgripe seg på kundens personlige eiendom ettersom kunden når er blitt informert/rådspurt.

Når Dustin i tillegg gir skriftlig beskjed om å sende diskene i retur dersom vraking skjer, er ikke det hovmodighet og dårlig service å ikke bli hørt?

Nei, jeg venter ikke at du er enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legg ned rettferdighetssverdet ditt, Villfaren. Har du ikke andre steder å utøve hverdagsjussen din på, så la vær'. Jeg er ingen sutrepeis som du generaliserer meg til å være, jeg er fly FORBANNA.

Å destruere maskina og diskene, som det later til har skjedd, er å forgripe seg på kundens personlige eiendom ettersom kunden når er blitt informert/rådspurt.

Når Dustin i tillegg gir skriftlig beskjed om å sende diskene i retur dersom vraking skjer, er ikke det hovmodighet og dårlig service å ikke bli hørt?

Nei, jeg venter ikke at du er enig.

Hehe, slik du presenterte ditt første innlegg eg kommenterte på så virket du som en ekte nordmann som ikkje fikk det som han ville!

 

Du var forbanna fordi du ikkje fikk dele opp ordren din!

 

At du kommer no i etterkant med opplysninger om en mulig avtale mellom deg og Dustin angående retunering av diskene kan da ikkje eg/vi lukte oss frem til ?

 

Men for all del, det er elendig service, så eg er helt enig :)

 

Og du sier at de "forgriper" seg på kundens personlige eiendom, men varen var vel ikkje din lengre, var den det da??

Det står jo at du har godtatt tilbudet du fikk angående retur ?

 

Men før eg avslutter så vil eg gjerne vite om du vet hva :

 

1. policyen til dustin er ved retunerte harddisker /varer?

 

2. Om de har noen lovverk de må følge ? Må de f.eks destruere retunerte harddisker eller er det nok å slette de før de blir sendt ut igjen.

 

3. Finnes det noen ordning der de gir retunerte varer til andre butikker, som igjen da kanskje har i avtalen at varen må være komplett ?

 

Eg tror NEPPE Dustin knuser faen i vold alle retunerte deler slik du tror de har gjort med din, de hadde ikkje eksistert lenge da..

Eg tror de wiper driten, og sender den ut på nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt rett. Su har vært uforsiktig og glemt backup. Det kan ingen selger holdes ansvarlig for.

 

Det samme skjer hele tiden når kunden leverer inn pcer på service/garanti i elektrobutikken jeg har jobbet.

De blir fly forbanna når de får tilbake en formatert pc med byttede deler og påstår at det er vårt ansvar å ta backup... Der tar dem feil

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt rett. Su har vært uforsiktig og glemt backup. Det kan ingen selger holdes ansvarlig for.

 

Det samme skjer hele tiden når kunden leverer inn pcer på service/garanti i elektrobutikken jeg har jobbet.

De blir fly forbanna når de får tilbake en formatert pc med byttede deler og påstår at det er vårt ansvar å ta backup... Der tar dem feil

Derfor man alltid sørger for å opplyse kunde om slikt når de leverer inn PC. Må ofte ringe kunder og spørre om de virkelig vil vi skal reinstallere OS uten å ta backup av noenting. De fleste sier ja, men når de får beskjed om at backup koster penger er det som regel ikke så veldig farlig likevel :p

Lenke til kommentar

På Expert vett, ble backup av 755gb helt gratis, byttet kretskort på hardisken også gratis, filstrukturen var skadet og disken "tom" , rekonstruert , også gratis.

(pc ikke kjøpt der + gammel/vista )

 

Sansynligheten for at kunden kommer innom butikken er da større og verdt mer en å komme med kostnader på dette, skuffa kunde og ingen reperasjon uansett.

Endret av War
Lenke til kommentar

På Expert vett, ble backup av 755gb helt gratis, byttet kretskort på hardisken også gratis, filstrukturen var skadet og disken "tom" , rekonstruert , også gratis.

(pc ikke kjøpt der + gammel/vista )

 

Sansynligheten for at kunden kommer innom butikken er da større og verdt mer en å komme med kostnader på dette, skuffa kunde og ingen reperasjon uansett.

Det er sykt bra service da! Bedre enn du har rett på ;)

 

Alltid kjekt når butikkene gjør det lille ekstra. I dette tilfellet var det ikke rent lite heller!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uansett, nå ser det ut til at jeg kanskje får prøvd den andre delen (retur) også.
Fikk en Samsung Chromebook 2 på lørdag som ikke vil lade batteriet, uansett hva jeg prøver. Har sendt mail til Dustin om dette i kveld, så får vi se hva de svarer (og hvor lang tid det tar å få svar).
Chromebook'en fungerer med strøm i, men det er jo upraktisk.

 

Oppdatering: det tok ganske nøyaktig 14 dager og få svar. Forslaget til Dustin er retur av vare og kreditering, eller en annen Chromebook som erstatning, siden den jeg har har gått ut og ikke kan skaffes.

Erstatning er jo greit, hvis de klarer å finne en som passer: 13 tommer, 1920x1080 og en ganske god skjerm.

Vi får se hva som skjer.

Lenke til kommentar

 

 

Har egentlig vært veldig fornøyd med Dustin. Helt til jeg måtte reklamere på en vare. Over en måned siden og jeg venter fremdeles på pengene.

Håper jeg er mere heldig enn deg. Har akkurat sendt inn noe :p

 

Samme her - min første RMA-sak hos dem. Venter i spenning...

 

Jadda, her venter vi fortsatt. Sendte inn to varer, da det var usikkert hvor feilen lå. Ca en mnd etter at jeg sendte dem inn, bad jeg om en status i saken. Hørte ikke noe på et par uker, før jeg plutselig fikk den ene varen i retur, uten noen nærmere forklaring på hvorfor. Skal også nevnes at varen ikke var komplett, slik jeg sende den inn (kabel som manglet). Et par uker senere fikk jeg så svar på statusforespørselen jeg hadde sendt - feilen lå tydeligvis i den andre varen, og denne ville bli kreditert - samt at de spurte om jeg hadde mottatt den andre varen. Jeg svarte bekreftende på dette og informerte samtidig om mangelen. Så gikk det en ny mnd, uten at jeg verken fikk noen mail eller kreditering, før jeg fikk spørsmål om jeg ville ha tilsendt en kabel av den typen som manglet. Bekreftet dette og spurte om når jeg kunne forvente å få pengene tilbake for den andre varen. Nå er vi en ny mnd senere, og jeg har fortsatt ikke hørt noe eller mottatt noen kreditering, dette på tross av at jeg har purret på svar.

 

Kjenner tålmodigheten er rimelig tynnslitt nå, og at Dustin nok må se langt etter nye kjøp fra min side i fremtiden :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...