Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Må komme med litt skryt til Dustin. Reklamerte på en Razer Imperator mus på mandag. Den var over to år gammel, så jeg hadde egentlig forventet å få avslag (og hadde nok ikke kranglet på det heller). Noen timer etter jeg sendte de mail, fikk jeg svar der de tilbød å sende meg en ny mus, forøvrig en forbedret versjon av samme modell. I dag hentet jeg ny mus på postkontoret, kostnadsfritt. Behøvde ikke å sende inn den gamle en gang.

 

Tommel opp! Dustin blir nok førstevalget når det blir tid for PC-oppgraderinger fremover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte bare en vanlig mail til Dustin, refererte til ordrenummeret, og forklarte hva som var problemet.

I mitt tilfelle er det et 2,5 år gammelt skjermkort som er ødelagt. Det skal sendes inn og jeg må fylle ut et klagebrev for utbedring/reparasjon og legge dette med. Jeg er spent på hvordan denne saken utvikler seg..
Lenke til kommentar

Hver leverandør/produsent kan ha sine egne krav i forhold til reklamasjon/rma ovenfor Dustin, noe som igjen fører til at reklamasjonssaker kan oppleves vidt forskjellig. Det kan også variere mellom produkgrupper innenfor samme leverandør.

Noen (Corsair etter egen erfaring) godtar reklamasjon på PSU uten dilldall så lenge ingenting høres "fishy" ut fra kunden sin side, mens andre krever å få varen inn for testing, som igjen fører til krav om dokumentasjon fra kunde om hva problemet er, aksept for at kunden kan bli belastet gebyr om skade skulle vise seg å ikke dekkes av reklamasjon osv.

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med Dustin! For det første fikk jeg varene mine på 1 dag (no kidding). Jeg bestilte kl 10.00. kl 16.30 stod det at de var på vei fra Stockholm, og dagen etter ca. 14 var de ved postkontoret.

Når jeg har bygd pcen viser det seg at en av varene (en HDD) var defekt, så jeg ringte kundeservice. Fikk svar etter 10 sekunder, og en ny HDD er nå på vei. Ingen betaling eller frakt, og jeg behøvde ikke engang å sende den defekte disken!

Lenke til kommentar

Ikke for å anklage deg, men jeg bare håper det ikke blir utnyttet av folk med lav etikk, og som faktisk ikke har feil på stash.

Er kjempebra av dustin å yte ekstra service, og det er mye av grunnen til at jeg bruker dem.

 

Men vi så hvordan det gikk med gratis frakt for studenter osv, ved missbruk vil ting forandres.

Ligger kanskje i menneskes natur, at om noe kan utnyttes, så er det for fristende for mange å ikke utnytte dette.

Lenke til kommentar

Det med at utstyr ikke trengs å returneres er produsenten/leverandørens valg. Noen ønsker ikke å få det i retur pga de ikke ønsker å bruke tid på mottak/feilsøking/reparasjon/kasting. Det krever ganske mye personell til å gjøre dette når man produserer flere millioner med dingser.. Husker når jeg jobbet på Elkjøp, så ble alt Logitech utstyr meldt defekt og kastet i butikk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

vel dustin fikk nettopp meg som permanent kunde, selvbygg oppsettet mitt som hos komplett kom på 14.900 kostet meg bare 12.400 hos dustin og med en ekstra bonus at de sender pakkene via posten og ikke tollpost og mypack utstederne aka ica som her ikke alltid behandler pakkene så fint.

Lenke til kommentar

Bestilte PC-en min (deler) fra Dustinhome for over en uke siden og noen av delene er de visst tomme for og er "Bestillingsvare". For eksempel står det på ordrehistorikken at CPU-kjølerns "beregnet leveranse er 02.08.2012". Vil dette si at jeg må vente nesten en måned før de leverer PC-en eller kommer de til å sende de delene de har nå og resten senere?

Endret av Kay-M
Lenke til kommentar

Bestilte PC-en min (deler) fra Dustinhome for over en uke siden og noen av delene er de visst tomme for og er "Bestillingsvare". For eksempel står det på ordrehistorikken at CPU-kjølerns "beregnet leveranse er 02.08.2012". Vil dette si at jeg må vente nesten en måned før de leverer PC-en eller kommer de til å sende de delene de har nå og resten senere?

 

Varer kan ikke hentes hos Dustin home AS, og din ordre kan ikke leveres delvis

 

LINK

 

Ser dårlig ut gitt :(

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skulle til å legge inn en bestilling hos Dustin da jeg la merke ti at det blir lagt til 800,- til prisen hvis varen må fraktes på pall. Jeg bestiller en 24" skjerm og et tastatur. Og siden jeg er så paranoid er jeg jeg litt redd for at det havner på pall (har aldri bestilt skjermer før på nett). Blir det sendt på pall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...