Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hvordan ser dette ut for en Intel 750 400GB?  :hmm:

 

Flott :)

 

Jeg har testet litt minnehastighet på den ene x99 riggen min nå. 

 

crucial 2133mhz cl15 gir 32MB/s på 4k Random read i ASSSD

G.skill 3000mhz @ 2750 cl15 gir 42MB/s Random read i ASSSD. 

 

Har testet dette på 2 forskjellige maskiner nå. Ca samme økning hver gang! Så 

 

5960x kjører på 4500mhz i begge testene.

 

Dermed kan jeg si med sikkerhet at ddr4 hastighet over 2133mhz med sikkerhet har noe for seg med pci-e ssd iallefall. Dog har bare testet med P3700 :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har testet litt minnehastighet på den ene x99 riggen min nå. 

 

crucial 2133mhz cl15 gir 32MB/s på 4k Random read i ASSSD

G.skill 3000mhz @ 2750 cl15 gir 42MB/s Random read i ASSSD. 

 

Har testet dette på 2 forskjellige maskiner nå. Ca samme økning hver gang! Så 

 

5960x kjører på 4500mhz i begge testene.

 

Dermed kan jeg si med sikkerhet at ddr4 hastighet over 2133mhz med sikkerhet har noe for seg med pci-e ssd iallefall. Dog har bare testet med P3700 :p

 

 

Supert Nizzen! Slike tilbakemeldinger liker vi :yes:  Bra å se at RAM hastighet betyr såpass for SSD ytelse. Det som jeg lurer på nå da (før jeg selv kjøper nye brikker), er hvor sweetspot'n ligger. Kommer helt sikkert raskere DDR4 fremover som er produsert på 14nm prosessen. Kanskje ser vi 4000 Mhz brikker innen ett år?

Lenke til kommentar

 

Jeg har testet litt minnehastighet på den ene x99 riggen min nå. 

 

crucial 2133mhz cl15 gir 32MB/s på 4k Random read i ASSSD

G.skill 3000mhz @ 2750 cl15 gir 42MB/s Random read i ASSSD. 

 

Har testet dette på 2 forskjellige maskiner nå. Ca samme økning hver gang! Så 

 

5960x kjører på 4500mhz i begge testene.

 

Dermed kan jeg si med sikkerhet at ddr4 hastighet over 2133mhz med sikkerhet har noe for seg med pci-e ssd iallefall. Dog har bare testet med P3700 :p

 

 

Supert Nizzen! Slike tilbakemeldinger liker vi :yes:  Bra å se at RAM hastighet betyr såpass for SSD ytelse. Det som jeg lurer på nå da (før jeg selv kjøper nye brikker), er hvor sweetspot'n ligger. Kommer helt sikkert raskere DDR4 fremover som er produsert på 14nm prosessen. Kanskje ser vi 4000 Mhz brikker innen ett år?

 

 

Sweetspot nå er 3000mhz. Fikk akkurat 16GB g.skill blue 3000 cl 15-16-16-35 for 2200kr inkludert frakt fra proshop :D. De fleste x99 cpuer klarer nok 3333mhz, men over dette, så begynner det å skrante. Mye over dette, så kjører folk med færre kjerner og/eller veldig høy spenning og veldig god kjøling.

 

Jeg klarer greitt 3200 cl 14, men over dette blir det vanskelig for benchmarks. Han jeg kjøpte 3200 brikkene av i USA hadde visst klart 3200mhz cl12, men han driver med LN2 og er en av de store gutta på OCN, 

CL3P20

. Han sa bare kjør på med 1.5v+ :p

 

4000mhz xmp kan vi nok bare glemme i år. Sikker ikkje neste år engang.

 

Nå har iallefall g.skill 3400mhz cl 16, og de koster mere enn 1 krone per mhz for å si det slik  :green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Nå ble jeg giret på å oppgradere mine Crucial 2133MHz brikker :D

Har samme selv. Tror jeg venter til 3200 Mhz CL15 brikker kommer (som da har potensiale for litt mer).

3200 cl 15 finnes, fordi jeg har det selv :p problemet er jo at de ikkje koster 2000kr...
Lenke til kommentar

 

 

Nå ble jeg giret på å oppgradere mine Crucial 2133MHz brikker :D

Har samme selv. Tror jeg venter til 3200 Mhz CL15 brikker kommer (som da har potensiale for litt mer).

3200 cl 15 finnes, fordi jeg har det selv :p problemet er jo at de ikkje koster 2000kr...

 

 

Okay. Ikke at jeg trenger det, men så ønsker jeg å ha 32GB også. Så da må jeg nok vente litt mer før jeg kjøper nye da. Tror det blir nye skjermkort, SSD og sånt før den tid :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...