Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Samsung 850 er på vei, men om den er sååå mye bedre enn 840 vet jeg ikke. Har selv erfaring med 250GiB evo og den er meget bra. Kjøp deg en?

 

Evoen er helt topp ssd til 1000kr :)

 

Samsung 845DC EVO SSD enteprise er testet her:

 

http://www.tomshardware.com/reviews/samsung-845dc-evo-ssd-performance,3838.html

og her

 

http://www.thessdreview.com/our-reviews/samsung-845dc-evo-960gb-review/

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hmm, noen vet om den nye versjonen av RAPID fra Seagate gjør noen nye triks?
Har nettopp installert en 840 EVO 500gb. Med forrige versjon av samsung magician fikk jeg respektfulle 1170MB/s sequential read og 1056 MB/s sequential write i deres performance benchmark, mens med den nye versjonen (4.4?) får jeg lettere sinnsyke 5483MB/s sequential read og 5310 MB/s sequential write. Dette kan da ikke være riktig? IOPS random read har også gått opp over 100% fra mellom 100.000 og 70.000 til 180-190.000.

 

Edit: testet i ATTO. Peaker på 535 MB/s write og 4000 MB/s read

Endret av Kane85
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

For å teste ekte ytelse med rapid må man gjøre manuelle tester. Leses en fil mere enn èn gang, så er den inni i cachen, og man leser fra cachen. I løpet av kvelden skal jeg teste 2x 850pro 256 i raid på x99. Raid støtter ikkje rapid.

 

Har lekt litt med RAPID slått på. Så langt så cacher den veldig riktig i forhold til hva jeg gjør. Har en ekte case (som jeg faktisk kjøpte SSD-en for) som jeg skal teste nå.

 

Men 850-en er utrolig stabil selv uten Rapid. Neste disk blir uansett NVMe, for denne disken makser det som er av Sata6 :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...