Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Dersom BSOD er utfallet om du kjører AS SSD, så kan den se RMA mulig ut denne SSD'en..

 

Ville kjørt backup av OS og data og flyttet til en annen disk/SSD, testet med clean/secure erased 840 Evo SSD, og latt resultatene der avgjøre RMA eller ei..

Du mener bare å formatert den igjen og lagt ting tilbake igjen etterpå nå ikke sant ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test den helt tom, formater den i windows og test den, post resultater her etterpå..

Ville bare droppe innom og si at jeg har akkurat 'clonet' OS disken til and annen disk, så jeg er akkurat rede til og sette igang og gjøre det. Testet også AS Benchmark på min eldre Intel X-25M og det gikk helt fint.

Men så bare for og skjekke så testet jeg Anvil's test igjen og må si jeg syntes det virker som om resultatet bare har blitt enda dårligere. Så jeg tenket jeg bare skulle slenge opp siste test resultat før jeg booter opp fra Klone disken og formaterer.

8Rm4K7i.pngGanske miserabelt eller hva...

 

Kommer tilbake igjen med resultatet.

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Test den helt tom, formater den i windows og test den, post resultater her etterpå..

 

Her er resulatet, clonet disken til en annen disk, bootet opp fra den, slettet hele disken i diskbehandleren (begge partisjonene som var på den) og kjørte så anvils program igjen.

RLEdERQ.png

Nå har skrive ytelsen hentet seg opp, samtiding som lese ytelsen har gått ned, nesten som om de har bare utlignet hverandre. Men skal ligge på over 500 både på skriv og les etter hva jeg har forstått av spesifikasjonene så dette er jo fortsatt dårlig. RMA time nå, enig?

 

 

Den der testen var til å gråte av, selv madamen sin 840 "knuser" den testen. Har du installert Samsung Magician og kjørt det programmet? Kan muligens hjelpe.

Nei har ikke gjort det du, kan jo alltids prøve. Hva er det egentlig det er for noe, var ikke det noe for og hjelpe med partisjonering og liknende ? Finner fram pakka for og se etter cd jeg.

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Vel vel, Nå har jeg funnet ut av noe, Var ikke så mye og gjøre i magician appen uten det at den skrev noe om sata 6\gb så da ble jeg litt mistenksom. jeg hadde jo koblet den til hovedkortets Sata-III port tross alt. Men ved og følge en intuisjon\random tanke så fant jeg tilfeldigvis ut av det at hotswap bayene i mitt Corsair 800D kabinett støtter bare Sata 3\gb...Og det fant jeg ut av etter litt søking at corsair selger et oppgraderings kit. Nye test resultater etter og a omgått kabinettets koblinger:

21UayBb.pngMye bedre, og nå kan jeg kjøre AS Benchmark også uten at det fryser eller krasjer !

IStoYkX.png

 

Men jeg finner hele erfaringen fortsatt veldig merkelig, for hvorfor skulle AS benchmark ikke en gang kunne kjøre, og anvils test gi så utrolig dårlige resulater for det om den kun kjørte over Sata 3\gb. Jeg kjønner det skulle hindre maksimal ytelse, men ikke kjøre den helt ned i grøfta.

 

Derfor er jeg forstsatt litt "usikker" på denne disken.

 

Det gjenstår også fortsatt og overføre tilbake system som jeg clonet over til en annen disk og se hvordan den farer da.

 

P.s. Vet du, eller noen av dere her litt om hvordan man leser SMART, i.e. tolker resultatene ?? Får jeg kikket nemelig på SMART, men vet ikke betydningen av det:

fslUOau.jpg

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Corsairs hotswap løsning ser ut til å knele TRIM og evnt. skrivecache, uansett, test rett til hovedkortet med alle data på, så ser du hvordan det går..

 

Tvilte på at det var SSD'en, nærmer meg 100% sikker på at den er som den skal være nå, ignorer SMART values så lenge de er "OK".,... :p

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe værre enn annen cache, det er ikke ramdisk... Den setter av 1gb av minne som extended cache, så den skriver rimelig umiddelbart... Ville ikke vært mer urolig for denne enn WBC i Raid0, og den er jo alltid påslått, og sjeldent noe går galt selv ved strømbrudd.....

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Behöver verkligen hjälp här.

Har en rätt så gammal maskin, i7 920 med ett Asus P6T som har 4 portar på ICH 10.

Helt nyinstallerad Windows 8.1 med sista skrik av Inteldrivare (tror jag). Inga optimaliseringar gjorda annars. Det känns som om Inteldiskarna inte helt har den farten de borde ha, och kanske inte heller Samsungdiskarna som för övrigt är helt nya. Den ena (D) är helt tom, medans OS ligger på den andra ©

 

ICH driver 9.1.9.1005

 

ACHI i bios.

 

Däremot har alla diskarna Microsoft originaldrivare, men det är väl som det skall tänker jag?

post-13520-0-66059700-1382626263_thumb.jpg

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Det er mye lettere å si om de yter riktig dersom du legger ved et bilde av Anvil Storage Utilities (ASU) for det samme oppsettet. Ut fra ATTO ser det ikke ut som det er noe alvorlig galt. Med 1. gen x25-M har du ikke TRIM, og heller ikke nødvendigvis med 2. gen i RAID. Det kunne forklart noe lav skrivehastighet, men den ser ikke ille ut.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...