Gå til innhold

EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Men Snekker'n, har du fått deg 7D? Testbilder?
det lurer jeg også på :D

Hvis du har så ville det vært kjempeflott om du delte noen erfaringer med oss, 7D versius 50D

Han står vel på en eller annen venteliste som flere andre utålmodige sjeler der ute. (Nei, ikke meg).

 

Tom

 

Stemmer det, jeg var bare inne i signaturen og slatta 50D siden jeg har solgt dem,så la jeg like godt inn nykameraet med det samme

 

Men jeg ser en del annonserer 7D m 15-85 til 25999.- samtidig som kamerahuset annonseres til 16989 og objektivet til 8290.- - Trodde det skylle være billigere å kjøpe pakke :hmm:

Jeg trodde også at det skulle være billigere å kjøpe pakke.

Ser frem til å høre erfaringene til de som tar hoppet fra 50D til 7D

 

var da pokker til pris på objektivet også, kan jo bli interesant å se bildekvaliteten sammenlignet med 17-55 IS. Har ikke fulgt så mye med i det siste på priser, men det kan jo ikke være store spranget opp......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men Snekker'n, har du fått deg 7D? Testbilder?
det lurer jeg også på :D

Hvis du har så ville det vært kjempeflott om du delte noen erfaringer med oss, 7D versius 50D

Han står vel på en eller annen venteliste som flere andre utålmodige sjeler der ute. (Nei, ikke meg).

 

Tom

 

Stemmer det, jeg var bare inne i signaturen og slatta 50D siden jeg har solgt dem,så la jeg like godt inn nykameraet med det samme

 

Men jeg ser en del annonserer 7D m 15-85 til 25999.- samtidig som kamerahuset annonseres til 16989 og objektivet til 8290.- - Trodde det skylle være billigere å kjøpe pakke :hmm:

Jeg trodde også at det skulle være billigere å kjøpe pakke.

Ser frem til å høre erfaringene til de som tar hoppet fra 50D til 7D

 

var da pokker til pris på objektivet også, kan jo bli interesant å se bildekvaliteten sammenlignet med 17-55 IS. Har ikke fulgt så mye med i det siste på priser, men det kan jo ikke være store spranget opp......

 

Prisene vil nok synke på både kamera og optikken når det kommer i salg,men jeg reagerte på at pakkeprisen var satt høyere.

Jeg har 17-55 IS og bytter ikke den i den 15-85 mm, men jeg kommer nok til å kjøpe et L objektiv,sannsyneligvis 24-105 mm for å bruke når jeg har behov for støv/vantett objektiv .

Lenke til kommentar
Men Snekker'n, har du fått deg 7D? Testbilder?
det lurer jeg også på :D

Hvis du har så ville det vært kjempeflott om du delte noen erfaringer med oss, 7D versius 50D

Han står vel på en eller annen venteliste som flere andre utålmodige sjeler der ute. (Nei, ikke meg).

 

Tom

 

Stemmer det, jeg var bare inne i signaturen og slatta 50D siden jeg har solgt dem,så la jeg like godt inn nykameraet med det samme

 

Men jeg ser en del annonserer 7D m 15-85 til 25999.- samtidig som kamerahuset annonseres til 16989 og objektivet til 8290.- - Trodde det skylle være billigere å kjøpe pakke :hmm:

Jeg trodde også at det skulle være billigere å kjøpe pakke.

Ser frem til å høre erfaringene til de som tar hoppet fra 50D til 7D

 

var da pokker til pris på objektivet også, kan jo bli interesant å se bildekvaliteten sammenlignet med 17-55 IS. Har ikke fulgt så mye med i det siste på priser, men det kan jo ikke være store spranget opp......

 

Prisene vil nok synke på både kamera og optikken når det kommer i salg,men jeg reagerte på at pakkeprisen var satt høyere.

Jeg har 17-55 IS og bytter ikke den i den 15-85 mm, men jeg kommer nok til å kjøpe et L objektiv,sannsyneligvis 24-105 mm for å bruke når jeg har behov for støv/vantett objektiv .

 

Tror det svarer seg å ha litt is i magen og vente til alle har sakene på lager, først da vil vel prisene stabilisere seg nedover et sted. Foreløpig er det vel ingen som har noe på lager.

 

Edit: Går det an å spørre hva du fikk for det brukte 50D? Med/uten objektiv?

 

Tor

Endret av TorVidle
Lenke til kommentar
Video tatt med 7D.

 

http://www.vimeo.com/6487566

 

Ble imponert av denne, og ikke minst den lenger bak i tråden, dette var noe helt annet enn de videoene jeg har sett før fra speilrefleks.

 

Er det bare meg som føler høy iso-egenskaper kan se ut til å være topp? Er rimelig mørke scener, særlig den første fra irland..

 

Edit: Denne http://vimeo.com/6475938

 

Tor

Endret av TorVidle
Lenke til kommentar
Hvor har du dette fra Hr. Ryeng? Slik jeg har forstått det, så har 7D en værtetting på nivå med EOS 1N, som forøvrig var bygget i plast (polykarbonat).
Canons representant sa i videoen til Akam at det var "laget etter samme lest som EOS 1N", det gjelder nok især værtettingen, men EOS 1N var også bygget som et profesjonelt kamera. Det skal med andre ord ikke være stor forskjell på EOS 1N og 1D, selv om 1D er bygget i metall afaik...

 

Mulig jeg tar feil - for all del (det skjer jo fra tid til annen dét), men slik jeg tolker opplysningene fra Canon og Aetius, er byggekvaliteten på dette kameraet bedre enn Nikon D300/700. Jeg vil gjette på, og merk, det er en gjetning, at 7D er bygget veldig likt som Olympus E-3...

Lenke til kommentar

Lioddens felttest av Canon 7D

 

 

Som omtalt ovenfor imponerte AF-systemet meg, og jeg kan allerede her avsløre at skarpheten også sitter som ei kule. Hvis man er opptatt av å ta skarpe bilder gir Canon 7D dette, i tillegg til at skarpheten er svært presis i forhold til valgte punkt.

 

 

 

 

Oppsummering

 

Med Canon 7D sine gode egenskaper i forhold til AF og hastighet er dette et kamera mange kommer til å skaffe seg, spesielt de av oss som fotograferer my action. Kameraet er på mange måter nærmere opp mot 1D MarkIII enn 5D MarkII, og et godt trinn over Canon 50D. Jeg tror mange fotoentusiaster og proffesjonelle kommer til å anskaffe seg dette kameraet. I hvert fall kommer jeg å ta med meg 7D-kameraet, som det først 1,6 crop-faktor kameraet, i fotosekken min.

 

Bildekvaliteten fra 7D-kameraet gledet og overrasket meg, og både amatører og proffesjonelle fotogarfer kan nå skaffe seg et skikkelig action-kamera til en fornuftig pris. Jeg har i hvert fall ingen betenkeligheter med å bytte ut 1D MarkIII med 7D (+batterigrepet under), i hvert fall hvis det er så værbestandig og robust som Canon har annonsert det som.

 

 

http://naturfokus.info/wordpress/

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Bildekvaliteten fra 7D-kameraet gledet og overrasket meg, og både amatører og proffesjonelle fotogarfer kan nå skaffe seg et skikkelig action-kamera til en fornuftig pris. Jeg har i hvert fall ingen betenkeligheter med å bytte ut 1D MarkIII med 7D (+batterigrepet under), i hvert fall hvis det er så værbestandig og robust som Canon har annonsert det som.

 

 

http://naturfokus.info/wordpress/

Takk for den interessant tipsen, Snekker'n!! :-)

Lenke til kommentar
Bildekvaliteten fra 7D-kameraet gledet og overrasket meg, og både amatører og proffesjonelle fotogarfer kan nå skaffe seg et skikkelig action-kamera til en fornuftig pris. Jeg har i hvert fall ingen betenkeligheter med å bytte ut 1D MarkIII med 7D (+batterigrepet under), i hvert fall hvis det er så værbestandig og robust som Canon har annonsert det som.

 

 

http://naturfokus.info/wordpress/

Takk for den interessant tipsen, Snekker'n!! :-)

 

 

Bare hyggelig,venter i spenning på dette kameraet og håper det kommer snart.

Sitter nå med en 350D siden 50Den er solgt .

Lenke til kommentar

Har fått tafset på det og må si jeg fikk bekreftet det jeg trodde. Tilsynelatende virket det som noe mellom 50D og 5D2. Men når du får det i hånden merker man med en gang at det er noe nytt. Huset virker veldig tight og solid. Fikk faktisk litt D300 følelse av å holde det. Må være noe de har gjort annerledes ift valg av materiale og utforming.

Det jeg digger med det foreløpig er et autofokus-system som er midt i blinken for meg. Man vil jo være nødt til å bruke det over en viss tid før det sitter men sånn umiddelbart virker dette svært svært bra. Jeg er glad.

De har flyttet på on/off knappen og avrundet huset litt mer sammenlignet med 5d og 50d. Det sitter perfekt i hånden og menyene mulighetene er tatt et skritt videre. Søkeren er svært bra, og muligheter for vater og rutenett i søkeren er digg. Hvor on/off knappen sitter bryr meg midt i ryggen men jeg klarer å skru det på nå også. Ser egentlig ikke noen grunn til å flytte det.

Positivt at det bruker samme batteri som 5d2, da kan jeg bruke dem om hverandre.

Tror Canon har gjort noe veldig bra her.

Lenke til kommentar
Har fått tafset på det og må si jeg fikk bekreftet det jeg trodde. Tilsynelatende virket det som noe mellom 50D og 5D2. Men når du får det i hånden merker man med en gang at det er noe nytt. Huset virker veldig tight og solid. Fikk faktisk litt D300 følelse av å holde det. Må være noe de har gjort annerledes ift valg av materiale og utforming.

Det jeg digger med det foreløpig er et autofokus-system som er midt i blinken for meg. Man vil jo være nødt til å bruke det over en viss tid før det sitter men sånn umiddelbart virker dette svært svært bra. Jeg er glad.

De har flyttet på on/off knappen og avrundet huset litt mer sammenlignet med 5d og 50d. Det sitter perfekt i hånden og menyene mulighetene er tatt et skritt videre. Søkeren er svært bra, og muligheter for vater og rutenett i søkeren er digg. Hvor on/off knappen sitter bryr meg midt i ryggen men jeg klarer å skru det på nå også. Ser egentlig ikke noen grunn til å flytte det.

Positivt at det bruker samme batteri som 5d2, da kan jeg bruke dem om hverandre.

Tror Canon har gjort noe veldig bra her.

 

Har du kjøpt et??

I tilfelle hvor??

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...