Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til hva jeg kan lage til telefonen? Noe lite noe, jeg har ikke all verdens tid. Men et lite prosjekt. Har satt opp QtCreator så det blir i C++.

Edit: Eventuelt noe jeg kan forbedre av eksisterende programvare som er blitt discontinued.

 

Liten widget som kan kommunisere med SMS-banken til DnbNor? Du får kontoversikt, saldo etc. ved bruk av SMS, og kan til og med overføre mellom egne konto og andre som er godkjent/lagt inn på forhånd i Nettbank. Alt dette styres av ukrypterte SMS så det burde ikke være problem å kode det enkelt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tommyb: Sjekk ut SeriesFinal. Det er en app som holder styr på alle serier du ser på. Ganske genial hvis du følger med på flere ting samtidig.

 

Anordne: Conversation Inbox dekker vel kanskje behovene dine? En boks på desktoppen som viser siste meldingen så du slipper å trykke på noe. Var en av de første appene jeg la til og klarer meg ikke uten :p

Lenke til kommentar

jepp har den. men synes den er litt for enkel. Den viser bare en melding til du har vært inne å samtaler og lest den, da kommer den neste beskjeden opp, skulle gått ann å bla mellom nye meldinger i widgeten. Vist jeg ikke trenger å svare på meldingen, må jeg jo inn i samtaler for å bli kvitt den fra widgeten.

Lenke til kommentar

Tommyb: Sjekk ut SeriesFinal. Det er en app som holder styr på alle serier du ser på. Ganske genial hvis du følger med på flere ting samtidig.

 

Har vært borti den, men antok den var mer en programguide-greie.

 

Er det forresten noen som ser noe særlig på NRK i WorldTV? Ganske bra kvalitet når de sender, synes jeg...

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=n900+display&_sacat=See-All-Categories

 

her er display. så en på finn.no som selgte deler. delvis fra norge og noe fra england. men finner ikke sia hans nå i fart.

Regner med at det er displayet som er touch-sensitivt, og ikke at jeg må bytte enda en del for å få det til å virke igjen?

 

Det der er jeg litt usikker på, men fant detta:

 

Nokia N900 Display Glass & Touch Screen

 

eller

 

Nokia N900 LCD-Display

 

Ser det ikke er på lager nå, men du kan jo ta kontakt med dem å sjekke da..

 

Hva måtte til for å knuse skjermen forresten?

Litt greit å vite hva ulykker man må passe seg for. hehe. ;)

Lenke til kommentar

Det der er jeg litt usikker på, men fant detta:

 

Nokia N900 Display Glass & Touch Screen

 

eller

 

Nokia N900 LCD-Display

 

Ser det ikke er på lager nå, men du kan jo ta kontakt med dem å sjekke da..

 

Hva måtte til for å knuse skjermen forresten?

Litt greit å vite hva ulykker man må passe seg for. hehe. ;)

Takk for lenkene. Sendte de en mail jeg.

 

Displayet er ikke helt knust, men jeg laget et flott "hull" i midten av displayet. Vet ikke hva som laget det. Telefonen lå i en sekk med to andre telefoner mens vi var å filmet. Da jeg kom tilbake hadde jeg et flott hull i skjermen. Hadde ingen nøkkeler eller penner i sekken, så vet ikke hva som laget det.

 

Kjøpte meg en HTC Desire som erstatting, men savner tastaturet på N900'en.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tjohei folkens, og lenge siden sist :p (Ikke aktivitet på 15 dager?!)

 

La merke til noe nesten genialt når noen lanserte en ny telefon her for en stund siden:

Når man mister telefonen har de som finner den mulighet for å ringe eieren vha en spesiell snarvei på "opplåsinga". Nødvendigvis på et annet predefinert nummer. Det burde vel enkelt for noen å hacke/mod'e N900 til slikt?

 

Også savner jeg mulighet å se hva klokka er på telefonen uten å måtte låse den opp.

 

PS: Går det siiiiinsykt tregt å finne posisjon vha GPS i den flotte Maps-applikasjonen?

Lenke til kommentar

For å blåse ut litt steam: jeg er gjødsel lei av at jeg ikke får svart på telefonen etter følgende brukstilfelle:

 

- Oppdager blinkende notifikasjon om at programvareoppdateringer er oppdaget.

- Tapper på notifikasjonsikonet, går via statusfeltet til default programvbehandler.

- Klikker at jeg skal laste ned oppdateringer, og en bekreftelse på at ingenting er Nokias feil.

- Legger fra meg telefonen fordi jeg ikke får avsluttet prosessen før den er ferdig.

 

- Plukker opp telefonen senere, og stresser til/fra jobb.

 

- Blir oppringt. Opp kommer en fullstendig non-responsive programbehandler. Ikke nubbsjans å få svart telefonen før den ringer ut.

 

Det er tre faktorer som sammen gjør at denne feilen oppstår nær sagt hver gang jeg skal oppdatere en pakke:

- Fullverdig multitasking.

- Usedvanlig ressurskrevende (/dårlig) default programbehandler, hvor man må gjennom flere omganger med brukerfeedback mellom prosesseringsøkter- sånn som på OS-installasjoner i gamledager.

- Single core prosessor og arkitektur hvor ingen ressurser er reserverte til telefonbruk.

 

Dette tilsvarer nøyaktig hvordan verden var før dual core prosessorer på PC'er. Om et program var dårlig og gikk opp til 99% CPU, fikk du ikke gjort så mye der heller.

 

Så, hvis noen lurer på hvordan en N900 er "mer PC enn en Android-telefon er", der er forskjellen. Den første telefonen hvor man er blitt nødt til å sitte og ønske seg multicore arkitektur. X(

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...