Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg kopiert sim kontakter til telefon minnet?

 

Når jeg skal skrive sms el ringe så ligger det ingen personer i mine kontakter. Men jeg har jo plenty på simkortet. Uansett hva jeg skriver i det søkefeltet så får jeg ikke treff. Søkeren blir ikke aktivert for bruk (tenker da spes inne på sms i feltet "til".

Har du prøvd å importere kontaktene? Det skjer nemlig ikke av seg selv.

Forresten. Hvilken mobil hadde du sist? Det kan nemlig hende at kontaktlisten blir seende helt feil ut visst du f.eks. hadde en Nokia. Da ville jeg synkronisert gamletelefonen med Goosync.com, deretter eksportere kontaktfil og importere den i google contacts. Resten ordner seg selv. :)

 

Og ja, kjenner til den grenseløse frustrasjonen når ting ikke funker. Helten min har også av og til ligget tynt an. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal selv prøve å fikse Tele2-innstillinger for internett nå. Kan komme tilbake når jeg har fikset det.

 

EDIT: Du kan bruke disse instillingene for internett og MMS. Bare slett de innstillingene som allerede ligger der og lag to nye.

 

Name: Tele2 Internet
APN:internet.tele2.no
Proxy: 130.244.196.90
Port: 8080
Username: not set
Password: not set
Server: not set
MMSC: not set
MMS Proxy: not set
MMS Port: not set
MMS protocol: Wap 2.0
MCC: 240
MNC: 07
APN Type: default


Name: Tele2 MMS
APN:internet.tele2.no
Proxy: Not set
Port: Not set
Username: Not set
Password: Not set
Server: Not set
MMSC: http://mmsc.tele2.no
MMS Proxy: 193.12.40.14
MMS Port: 8080
MMS protocol: Wap 2.0
MCC: 240
MNC: 07
APN type: mms

 

Jeg må ha på roaming for at det skal fungere, men det er vel fordi Tele2 bruker NetCom sitt nett? Regner med at det ikke skal koste meg noe mer enn vanlig?

 

 

EDIT2: Du skriver at du har noen svenske Tele2-innstillinger så jeg regner med at du har Tele2? Hvis ikke vil innstillingene over selvfølgelig ikke fungere.

 

Ja de lagrede innstillingene var med .se istedet for .no.

 

Men nå fikk jeg lagret innstillinger for mms tror jeg. Fikk hvertfall lastet ned en mld jeg visste om jeg ikke hadde fått.

 

Om internet er oppe går vet jeg ikke. Bruker wifi hjemme.

 

Hva betyr "roaming" ? At man velger å koble seg opp på wap for å si det litt banalt.

 

Går det automatisk og koster det mye penger - du som også er tele2 kunde?

 

Hvis det er slik at det koster penger så tror jeg at det er ikke er verdt å hele tiden være på nett - bare for å få siste email el værmelding. På wifi er det jo noe annet.

 

Jeg tror bare jeg får fortsette å spørre - før telefonen fyker ut gjennom vinduet.

 

Jeg anbefaler at du kaster den først som sist.

 

:thumbdown:

 

Hvordan får jeg kopiert sim kontakter til telefon minnet?

 

Når jeg skal skrive sms el ringe så ligger det ingen personer i mine kontakter. Men jeg har jo plenty på simkortet. Uansett hva jeg skriver i det søkefeltet så får jeg ikke treff. Søkeren blir ikke aktivert for bruk (tenker da spes inne på sms i feltet "til".

Har du prøvd å importere kontaktene? Det skjer nemlig ikke av seg selv.

Forresten. Hvilken mobil hadde du sist? Det kan nemlig hende at kontaktlisten blir seende helt feil ut visst du f.eks. hadde en Nokia. Da ville jeg synkronisert gamletelefonen med Goosync.com, deretter eksportere kontaktfil og importere den i google contacts. Resten ordner seg selv. :)

 

Og ja, kjenner til den grenseløse frustrasjonen når ting ikke funker. Helten min har også av og til ligget tynt an. :p

 

Takk for svar til en grønnskolling.

 

Fikk det til nå. Og fikk til og med slettet noe gamle sim meldinger. Herlig. Det går bedre. Nå - takket være at dere hjelper:=)

Lenke til kommentar

Jeg tror roaming betyr at man tillater å sende trafikk i en annen operatørs nett (f.eks. i utlandet), men i dette tilfellet tror jeg det må være på fordi Tele2 ikke har eget nett.

 

Jeg har widgets på homescreen'en hvor jeg kan skru av/på bl.a. wifi og mobilt internett. På denne måten er det ikke noe problem å ha kontroll på bruken av trafikk over telenettet.

 

Og ja, det koster jo penger hvis du ikke har MB inkludert, men skru det på når du trenger det og så av etterpå.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Jeg tror roaming betyr at man tillater å sende trafikk i en annen operatørs nett (f.eks. i utlandet), men i dette tilfellet tror jeg det må være på fordi Tele2 ikke har eget nett.

 

Jeg har widgets på homescreen'en hvor jeg kan skru av/på bl.a. wifi og mobilt internett. På denne måten er det ikke noe problem å ha kontroll på bruken av trafikk over telenettet.

 

Og ja, det koster jo penger hvis du ikke har MB inkludert, men skru det på når du trenger det og så av etterpå.

 

Veldig lurt.

 

Jeg er ikke kommet der enda at jeg har lært meg å lage startsider. Ikke har jeg prøvd heller.

 

Det letter litt, men det var en fryktelig tung start for en som er vandt med Nokia...

 

Jeg må også ha det slik at jeg har kontroll med datatrafikk.

Lenke til kommentar

Når det er lite batteri på heroen så står dette på lock-screenen (der jeg må slide ned før jeg tar pattern-unlock). Dette er bra og alt det der, men når jeg samtidig hører på musikk så kommer denne "du må lade batteriet/du har lite batteri" meldingen istedenfor mp3 funksjonene. Finnes det noen måte jeg kan velge at mp3 kontrollen vises istedenfor batteri-meldingen?

Lenke til kommentar
Regner med at man ikke uttaler seg om lydkvaliteten på en kilde med medfølgende propper. Veldig greit å få litt klar i dette, at du bruker Nokia som referanse var veldig fint siden jeg har Nokia i dag, og ikke er fornøyd med hva den leverer. Ikke det at alle Nokiaer nødvendigvis er like.

 

De medfølgende øreproppene har jeg ikke prøvd.. ;) Jeg er faktisk ganske fornøyd med lyden i N95 8GB sammenlignet med Hero. Men har bare en førstegenerasjons Ipod Nano å sammenligne disse med igjen, så det blir kanskje et noe tynt grunnlag.

 

Rangerer likevel N95 og Ipod Nanoen foran Hero. Det jeg som sagt savner mest på Heroen, er en equalizer av noe slag. Den har ikke en gang den håpløse "pop/rock/klassisk/hiphop"-greia som Ipoden blir levert med.

 

 

 

Hero har efter min beskedne mening uovertruffen lyd, og jeg har ret mange afspillere at sammenligne med, herunder også Bang Olufsen mp3 afspillere som virkelig lyder godt. Derudover har jeg beskæftiget mig med Hi-Fi i en menneskealder og og ved om nogen hvordan det kan og bør lyde.

 

Ipod og Iphone har iøvrigt en virkelig ringe lyd og kun Ipod Classic med indbygget harddisk har en lyd som kan karakteriseres som god.

 

Problemet er nok snarere at lyden fra Heroen er rimelig neutral, og det kan for mange brugere være svært at forholde sig til, særligt når mange er blevet vant til overdreven bas og diskant og elendige hovedtelefoner.

 

Når det er sagt, er det klart en stor fejl at der ikke findes en mulighed for at regulere lyden - som minimum bas og diskant, i en Android enhed. Heller ikke Android ROM 2.0 (Motorola Droid) har en sådan funktion!

 

klipschimages2s4inearhe.jpg

Lyden fra Klipsch Image S4 til 800 Nkr. er så god at man ikke savner en equalizer..

 

http://reviews.cnet.com/headphones/klipsch...ml?tag=untagged

 

 

Et sæt rigtig gode (og relativt billige; 800 norske kr.) hovedtelefoner som f.eks Klipsch Image S4 http://alatest.no/anmeldelser/hodetelefone...o3-74022169,74/ supplere Heroen rigtig godt (Klipsch Image s4 har jeg har udvalgt som de bedste rent lydmæssigt til Heroen, blandt ca. 10 andre rigtig gode kvalitets hovedtelefoner i prislejet under 800 kr. (Over den pris får du ikke meget ekstra lyd for dine penge..)

 

 

Følg med i min Android tråd her.

http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&t=...c&start=180

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

Vil påstå at lydkvalitet ikke er Hero sin sterkeste side. GSMArena får sagt det bra:

 

The HTC Hero has tolerable audio quality but if most certainly won't be able to blow your mind away. Much like with the HTC Magic, the noise level, dynamic range and stereo crosstalk are the strong points of its performance but the rest of the readings are somewhat below-par.

The shaky frequency response suggests that the hardware still has much room for improvement. The distortion levels which are several times higher than those of the Apple iPhone 3GS also come to confirm that.

To summarize, if you aren't too demanding the HTC Hero might do the trick for you. In all other cases feel free to join the Apple bandwagon. And here go the results so you can see for yourselves.

post-29220-1259417015_thumb.png

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Vil påstå at lydkvalitet ikke er Hero sin sterkeste side. GSMArena får sagt det bra:

 

En frekvenskurve siger intet om hvordan Hero lyder.. så var der ikke noget som hed rørforstærkere og så var billige stereoforstærkere i referenceklassen. Det nemmeste og bedste er altså at bruge sine øre...

 

Hvis du ønsker en nærmere udredning omkring dette, forslår jeg at spørgsmålet tages op i de mange hifi forums. ;)

 

PS. Et link til siden hvor du har indlægget fra ville være på sin plads, så man selv kan læse videre omkring emnet, og selv vurdere kvaliteten af artiklen.. Jeg kan dog allerede se at det er Iphone som skal fremhæves, og når man ved hvordan de lyder i praksis :confused:

 

 

PPS. Og mens vi er ved det : MP3 format > 192 kbps lyder faktisk rigtigt godt!

 

Mange som er optaget af lyd, mener at tabsløse(ikke komprimeret) formater som FLAC og Apple Lossless lyder meget bedre end MP3 og AAC-filer. Det har en seriøs test vist ikke er tilfældet, i bedste fald er der kun en marginal forskel.

 

Læs mere her:

http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&mo...eply&t=5035

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar
Vil påstå at lydkvalitet ikke er Hero sin sterkeste side. GSMArena får sagt det bra:

 

En frekvenskurve siger intet om hvordan Hero lyder.. så var der ikke noget som hed rørforstærkere og så var billige stereoforstærkere i referenceklassen. Det nemmeste og bedste er altså at bruge sine øre...

 

Hvis du ønsker en nærmere udredning omkring dette, forslår jeg at spørgsmålet tages op i de mange hifi forums. ;)

 

PS. Et link til siden hvor du har indlægget fra ville være på sin plads, så man selv kan læse videre omkring emnet, og selv vurdere kvaliteten af artiklen.. Jeg kan dog allerede se at det er Iphone som skal fremhæves, og når man ved hvordan de lyder i praksis :confused:

 

 

PPS. Og mens vi er ved det : MP3 format > 192 kbps lyder faktisk rigtigt godt!

 

Mange som er optaget af lyd, mener at tabsløse(ikke komprimeret) formater som FLAC og Apple Lossless lyder meget bedre end MP3 og AAC-filer. Det har en seriøs test vist ikke er tilfældet, i bedste fald er der kun en marginal forskel.

 

Læs mere her:

http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&mo...eply&t=5035

De avvik Hero har i frekvenskurven er veldig små i forhold til det hodetelefonene vil gjenngi uansett. Problemet virker ifølge gsmarena å være en ganske tidlig avrulling i både bass og diskantområdet. Hvis Klipschpluggene du nevner er som Klipsch er i HIFI-sammenheng, har de kanskje litt boost i både diskant og bass og det kan virke heldig.

 

Det du sier om MP3 er jeg enig i, har små problemer med kvaliteten så lenge det er MP3 av høyere bitrate enn 192kb/s, men under det mener jeg bestemt at jeg kan detektere.

Lenke til kommentar

Lokii brugte en flot diagram for at underbygge sin påstand; "Vil påstå at lydkvalitet ikke er Hero sin sterkeste side", men havde i farten desværre overset alt det der står skrevet med små bogstaver, i forbindelse med testen:

 

Good frequency response does not guarantee a specific fidelity, but only indicates that a piece of equipment meets the basic frequency response requirements.

 

Link til siden.

 

http://www.gsmarena.com/latest_features-review-171p2.php

 

Læs den 10 siders(!) test af HTC Hero på samme websted

 

http://www.gsmarena.com/htc_hero-review-382p6.php

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar
Hero har efter min beskedne mening uovertruffen lyd, og jeg har ret mange afspillere at sammenligne med, herunder også Bang Olufsen mp3 afspillere som virkelig lyder godt. Derudover har jeg beskæftiget mig med Hi-Fi i en menneskealder og og ved om nogen hvordan det kan og bør lyde.

 

Men ditt engasjement omkring Hero er jo så sterkt at man kunne brukt halvparten av det til å lage nord koreanske propagandafilmer. Så dine ører og trumfing kunnskaper om hifi tar jeg ikke særlig notis av.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Hero har efter min beskedne mening uovertruffen lyd, og jeg har ret mange afspillere at sammenligne med, herunder også Bang Olufsen mp3 afspillere som virkelig lyder godt. Derudover har jeg beskæftiget mig med Hi-Fi i en menneskealder og og ved om nogen hvordan det kan og bør lyde.

 

Men ditt engasjement omkring Hero er jo så sterkt at man kunne brukt halvparten av det til å lage nord koreanske propagandafilmer. Så dine ører og trumfing kunnskaper om hifi tar jeg ikke særlig notis av.

 

Hehe. Jeg sitter med samme oppfatning som deg, har ikke Hero selv, men har prøvd den ved flere anledninger og jeg synes N95 har en gjennomgående bedre lyd enn Helten som blir hyllet opp i skyene av "alle" på forumet her.

Lenke til kommentar

Ville bare kommentere på det med lyden. Hvis noen har hørt om "iRiver H320", så er dette en spiller med over høy kvalitet på lyden. 10/10 på mange tester. Jeg har nå sittet og hørt litt fram og tilbake mellom Hero og min iRiver, og konklusjonen er følgende.

 

iRiver vinner, men ikke med ekstreme marginer. Hero har veldig god lyd, men ligger litt etter på klarhet og åpenhet, men det er ikke noen man vil føle trekker ned helheten. Bassen er klar og presis og diskanten god. Hero hadde ingen problemer med å spille høyt og godt i mitt SteelSeries Siberia. Testet uten bruk av equalizer på verken eller, så hvis man endrer litt der kan man få et knallgodt lydbilde av Hero.

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar
Hero har efter min beskedne mening uovertruffen lyd, og jeg har ret mange afspillere at sammenligne med, herunder også Bang Olufsen mp3 afspillere som virkelig lyder godt. Derudover har jeg beskæftiget mig med Hi-Fi i en menneskealder og og ved om nogen hvordan det kan og bør lyde.

 

Men ditt engasjement omkring Hero er jo så sterkt at man kunne brukt halvparten av det til å lage nord koreanske propagandafilmer. Så dine ører og trumfing kunnskaper om hifi tar jeg ikke særlig notis av.

Jeg må trekke frem at dette faktisk er HTC Hero-tråden så noe særlig annet kan du vel neppe forvente ;)

Lenke til kommentar
Hero har efter min beskedne mening uovertruffen lyd, og jeg har ret mange afspillere at sammenligne med, herunder også Bang Olufsen mp3 afspillere som virkelig lyder godt. Derudover har jeg beskæftiget mig med Hi-Fi i en menneskealder og og ved om nogen hvordan det kan og bør lyde.

 

Men ditt engasjement omkring Hero er jo så sterkt at man kunne brukt halvparten av det til å lage nord koreanske propagandafilmer. Så dine ører og trumfing kunnskaper om hifi tar jeg ikke særlig notis av.

Kendsgerningerne taler for sig selv; HTC Hero lyder fremragende og hvis du har en anden mening, så fred være med det :innocent:

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar
Skal kanskje få denne telefonen litt etter jul.. Men fant ut at den ikke har FM radio... Noe som fikk meg til å revurdere kraftig.. Noen andre store "overraskelser" som dette jeg bør være klar over når det gjelder HTC Hero?

 

Ikke som jeg kan komme på. Synes du virkelig radio er så viktig? Tro HTC Tattoo har radio...

 

Er det noen her som har prøvd noen gode bluetooth-fjernkontroller til Hero?

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...