Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Lader du telefonen med nettspenningsadapteren eller i USB? Telefonen holder lenger om du bruker nettstrøm.

Hæ? Og hva begrunner du dette med? Meg bekjent så har batteriet en maks ladegrense uansett om det lades med usb eller nettspenning. (1350 mAh på Hero)

Jeg har ingen begrunnelse, men basert på erfaring synes jeg det virker sånn. Det kan naturligvis bare være psykisk, men både med Heroen og Cowon D2'en (PMP) min virker det som om dette stemmer. Jeg har ikke som hensikt å forfekte denne påstanden da jeg ikke kan backe den opp med fakta, men det er som sagt bare min oppfattelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående det med å lade telefonen på nettstrøm eller USB, så holder det like lenge. Eneste forskjellen er at det tar lengre tid å lade opp med USB fordi USB-portene i PC-en har begrensning på hvor mye strøm den kan levere. I stikkontakten har man som regel 16A kurs (evt. 10A på ofte eldre installasjoner med 1,5 kvadrat kabel). Altså man kan trekke mer strøm (telefonen vil selvfølgelig ikke trekke 16A da :p)

 

 

Men har lest litt om det å roote telefonen. Dette må gjøres for å kunne få Market med kjøpsmuligheter, eller? Kan roote telefonen på en måte sammenliknes med å skifte ROM (noe jeg gjorde med min Windows-telefon noen ganger). Eller er det noen andre måter å kunne få Market med programmer som koster penger? Synes jeg leste en som nevnte at han fikset det på en enklere måte. Men kan noen gi en rask og god forklaring på fordelene ved å roote telefonen? Leser så mye forskjellig, og en del eldre innlegg.. Kommer jo nye ROM på xda hele tiden. Er det MoDaCo som er å anbefale?

Lenke til kommentar
Jeg har lastet ned en .apk-fil på PCen. Hvordan installerer jeg den på Heroen?

På mobilen: Settings --> Applications --> Huk av "Unknown sources.

 

Så flytter du fila til et sted på minnekortet og trykker på den i en filutforsker på mobilen

Takk, men jeg fant en annen måte. Lastet ned App Installer->flyttet filen til sd-kortet->installerte fra App Installer.

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe meg en Hero, men leser mye varierende om lydkvaliteten på musikkavspilling. Skal brukes sammen med Shure SE210 så det er viktig for meg at den har mer enn ok lyd. Noen som har noen tanker om lydkvaliteten?

 

Lyden er bedre på min Hero enn hva den er på dataen (uten lydkort), ihvertfall.

Ok, takker. Har bestemt meg for en Hero nå:)

Netcom sender kun til folkeregistrert adresse, så må eventuelt vente til jul. Noen som vet om Telebutikken har samme pris som Netcom Webshop?

Lenke til kommentar

Jeg var innom Telebutikk på Bergen Storsenter for ca. en uke for å sjekke Heroen. Da skulle de ha 5000 blanke for Hero uten binding. Ca. 3500 med Netcom Active Talk 199 tror jeg (men ikke siter meg på det siste der). Jeg fortalte om prisen på netcom.no (3600 uten abo.). Da kunne han tyne prisen til 4500, men det var maks :/ Bestilte på netcom.no jeg.. og apropos, den kommer på posten i morgen!! glede seg :D

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe meg en Hero, men leser mye varierende om lydkvaliteten på musikkavspilling. Skal brukes sammen med Shure SE210 så det er viktig for meg at den har mer enn ok lyd. Noen som har noen tanker om lydkvaliteten?

 

Lyden er bedre på min Hero enn hva den er på dataen (uten lydkort), ihvertfall.

 

Jeg oppfatter ikke lyden på Hero som spesielt god. Har brukt den med Sony MDR-EX71SL ørepropper og Sennheiser PXC250, og syns det meste av musikk fremstår som relativt flatt og dødt. Med verken noe særlig bass eller diskant å skryte av. Nå bruker jeg den ikke aktivt som mp3-spiller, så det plager meg ikke nevneverdig, men syns f.eks. min gamle Nokia N95 8GB var langt bedre.

 

Finnes det forresten en mp3-spiller til Hero med equalizer?

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Lader du telefonen med nettspenningsadapteren eller i USB? Telefonen holder lenger om du bruker nettstrøm.

Hæ? Og hva begrunner du dette med? Meg bekjent så har batteriet en maks ladegrense uansett om det lades med usb eller nettspenning. (1350 mAh på Hero)

Jeg har ingen begrunnelse, men basert på erfaring synes jeg det virker sånn. Det kan naturligvis bare være psykisk, men både med Heroen og Cowon D2'en (PMP) min virker det som om dette stemmer. Jeg har ikke som hensikt å forfekte denne påstanden da jeg ikke kan backe den opp med fakta, men det er som sagt bare min oppfattelse.

Er som spruddel sier her. Det vil gå raskere å lade via stikk kontakt, men max lading er nok den samme.

Lenke til kommentar
Men har lest litt om det å roote telefonen. Dette må gjøres for å kunne få Market med kjøpsmuligheter, eller? Kan roote telefonen på en måte sammenliknes med å skifte ROM (noe jeg gjorde med min Windows-telefon noen ganger). Eller er det noen andre måter å kunne få Market med programmer som koster penger? Synes jeg leste en som nevnte at han fikset det på en enklere måte. Men kan noen gi en rask og god forklaring på fordelene ved å roote telefonen? Leser så mye forskjellig, og en del eldre innlegg.. Kommer jo nye ROM på xda hele tiden. Er det MoDaCo som er å anbefale?

 

For å kunne bruke Market Enabler som gir tilgang til kjøp på Market ved å fake en utenlands operatør (f.eks O2 i Tyskland) så må du har root ja. Jeg lurer på om ikke det var EJensen fortalte om et program i denne tråden som kunne gi tilgang til betalingsapps uten root, men husker ikke når det var eller om dette fortsatt fungerer.

 

Du trenger ikke å legge inn ny ROM for å få root, men noen av dem, som f.eks MoDaCo har root innebygget. Det eneste root gjør er at den gir deg SuperUser tilgang som innebærer at du kan gjøre en del endringer som du vanligvis ikke har tilgang til.

MoDaCo sin ROM er vel foreløpig den eneste stabile og fullt fungerende ROMen der ute, de har jo stort sett bare tatt HTC sin originale Hero fw og gjort noen små endringer, som f.eks å gi root tilgang. Jeg bruker denne selv og er veldig fornøyd :yes:

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt min! :D

 

Jeg fant noen, men vet dere om gode musikkaps?

Da mener jeg ikke musikkavspillere, men feks metronom, tuner, gehørtrening osv.. Anbefalninger?

Jeg bruker Musical Lite som metronome ihvertfall. Det har noen andre features også som jeg ikke har sjekket ut.

 

Er det noen som vet om det er mulig å ta opp samtaler på denne telefonen?

Tror jeg brukte et program som heter vRecord, men det er kun mulig å ta opp din egen stemme med mindre du har på høytaler så mic-en får med seg det personen i andre enden sier også.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Tror det var SMSPopup som gjorde at jeg fikk den feilmeldingen. Slo av det, og virker som det ga seg :)

Du kan bruke popup-funksjonen i ChompSMS. :)

De gangene jeg har installert ChompSMS, har meldingene jeg skal motta sluttet å komme frem. Samme med de jeg sender. Er det bare jeg som har gjort meg den erfaringen?

Lenke til kommentar
Jeg var innom Telebutikk på Bergen Storsenter for ca. en uke for å sjekke Heroen. Da skulle de ha 5000 blanke for Hero uten binding. Ca. 3500 med Netcom Active Talk 199 tror jeg (men ikke siter meg på det siste der). Jeg fortalte om prisen på netcom.no (3600 uten abo.). Da kunne han tyne prisen til 4500, men det var maks :/ Bestilte på netcom.no jeg.. og apropos, den kommer på posten i morgen!! glede seg :D

Nettopp det jeg fikk høre her i Trondheim og, Netcom.no har en veldig god pris.

 

@Magnum: Det er det jeg har oppfattet som den generelle meningen om lydkvaliteten på Hero. Rart det skal være så store sprang i hva folk mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...