Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Har lagt inn oppstarts sekvensen til modaco på min hero, for å få inn Android 1.6 m/sense.

 

Men hvis jeg ønsker å gå tilbake til fabrikk instillinger og original oppstart, hva gjør jeg da?

Jeg har ikke tatt noen backup. Er dette mulig å få til?

 

Det blir vel vanskelig hvis ikke du tok en nandroid backup før du la inn MoDaCo. Du kan jo evt prøve å finne ut om noen har lagt ut en original backup et sted som du kan bruke. En annen mulighet er jo om det går an å laste ned en original oppdatering fra hjemmesidene til HTC og så legge inn den, om dette går er jeg ikke sikker på. Jeg veit heller ikke hvordan det da stiller seg med mulighetene til å legge inn root eller andre ROMs seinere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:realmad:

Telefonen kræsjet, eller rettere sagt Sms klienten kræsjet!

Resultat:

Alle meldinger er borte, selv de jeg hadde lagret. Alle bilder på kontakter er borte (ikke noen krise men).

 

Har kjørt telefonen uten å installere nye apps i snart 30 dager. Telefonen hadde en oppe tid på snart 40 dager!

 

F*** i helvetet :realmad:

 

Kjedelig. Jeg har også opplevd litt problemer med sms-klienten og at telefonen kræsjer eller restarter, men aldri at den sletter meldinger av seg selv.

Etter litt prøving og feiling fant jeg ut at det var fordi jeg hadde for mange meldinger liggende, hadde vel godt over 1500 meldinger på det tidspunktet og en tråd på ca 900 meldinger alene. Har lest på andre fora i ettertid at andre har hatt samme problemet. Nå tror jeg at det er mange som har hatt flere meldinger inne enn det jeg hadde så det kan jo være at det går på internminnet og hvor mye man har ledig der. Jeg vet ikke om full betyr at man får for mange meldinger i èn tråd eller totalt, er også usikker på om dette er et Hero- eller Android-problem.

Eneste jeg vet er at jeg nå passer på å slette gamle meldinger og store tråder og har ikke hatt problemer siden.

Lenke til kommentar
Har lagt inn oppstarts sekvensen til modaco på min hero, for å få inn Android 1.6 m/sense.

 

Men hvis jeg ønsker å gå tilbake til fabrikk instillinger og original oppstart, hva gjør jeg da?

Jeg har ikke tatt noen backup. Er dette mulig å få til?

 

Det blir vel vanskelig hvis ikke du tok en nandroid backup før du la inn MoDaCo. Du kan jo evt prøve å finne ut om noen har lagt ut en original backup et sted som du kan bruke. En annen mulighet er jo om det går an å laste ned en original oppdatering fra hjemmesidene til HTC og så legge inn den, om dette går er jeg ikke sikker på. Jeg veit heller ikke hvordan det da stiller seg med mulighetene til å legge inn root eller andre ROMs seinere.

 

Modaco har også lagt ut stock ROM på http://android.modaco.com/content/htc-hero...ate-zip-format/

 

Så det er bare å kjøre en wipe og deretter flashe til en umodifisert ROM.

Lenke til kommentar
Regner med at man ikke uttaler seg om lydkvaliteten på en kilde med medfølgende propper. Veldig greit å få litt klar i dette, at du bruker Nokia som referanse var veldig fint siden jeg har Nokia i dag, og ikke er fornøyd med hva den leverer. Ikke det at alle Nokiaer nødvendigvis er like.

 

De medfølgende øreproppene har jeg ikke prøvd.. ;) Jeg er faktisk ganske fornøyd med lyden i N95 8GB sammenlignet med Hero. Men har bare en førstegenerasjons Ipod Nano å sammenligne disse med igjen, så det blir kanskje et noe tynt grunnlag.

 

Rangerer likevel N95 og Ipod Nanoen foran Hero. Det jeg som sagt savner mest på Heroen, er en equalizer av noe slag. Den har ikke en gang den håpløse "pop/rock/klassisk/hiphop"-greia som Ipoden blir levert med.

 

Jeg gjorde en sammenligning i går med forskjellige telefoner og spillere jeg har og jeg syns Heroen er marginalt bedre enn både N95 og iPod Touch med mine Bose In-ear plugger. N95 var vel såvidt jeg husker ganske mye bedre på lyd enn andre Nokiaer når den kom. Jeg kjørte med standard innstillinger på alle enhetene for å få et best mulig sammenligningsgrunnlag. Det som trekker ned for Heroen er en vel markant bass jeg gjerne skulle ha justert med en eq. Nå er Bose In-ear kjent for å ha veldig god bassgjengivelse så det kan jo påvirke i forhold til andre plugger.

Potensialet nok for øyeblikket bedre hos N95 og iPod fordi man har tilgang til EQ, men dette vil helt sikkert komme til Android og Hero også. Nå er ikke iPod kjent for å ha spesielt god lyd og avslutningsvis kan jeg nevne at ingen av dem kunne måle seg med min eldgamle iRiver H320 som nå har ca 10 min batteritid.

Som noen har nevnt så er vel lyd som smak ellers, ganske forskjellig fra propper til propper og person til person.

Bra jobba! Har to Sony mp3er som har svært god lyd, men ingen av dem fungerer noe særlig lenger, og min Nokia N79 har dødskramper atm. Tror jeg kommer til å ta sjansen på at det kommer en EQ, føler meg ganske sikker på at det er noe som burde være mulig å lage til Android.

Lenke til kommentar

Takk til trygveaa og jkjk for svar:

Rings extended sier selv at den skal starte ved å gå inn i innstillinger og ringetoner, men det skjer ikke. Jeg regner med at det er jeg som ikke skjønner, men nå bare ligger den der...

 

Media-audio har jeg ikke som katalog på minnekortet; er det noe som lå på det opprinnelige 2Gb-kortet som fulgte med? Burde jeg i så fall kopiert det før jeg satte inn et 16Gb-kort, eller kan jeg bare opprette mappestruktur som du foreslår?

 

Et nytt spørsmål: Kona klager over stadig vondt i hodet (det er om morgenen - ikke om kvelden, så det så), og det startet da hun fikk ny Hero! Er det noen som aner en sammenheng her? Noen kjente strålingsverdier eller annet som kan forklare dette?

 

NilsJ

Lenke til kommentar

>>>Et nytt spørsmål: Kona klager over stadig vondt i hodet (det er om morgenen - ikke om >>>kvelden, så det så), og det startet da hun fikk ny Hero! Er det noen som aner en >>>sammenheng her? Noen kjente strålingsverdier eller annet som kan forklare dette?

 

Ehh, mye kos m Hero og Rødvin ?? :love:

Lenke til kommentar
Takk til trygveaa og jkjk for svar:

Rings extended sier selv at den skal starte ved å gå inn i innstillinger og ringetoner, men det skjer ikke. Jeg regner med at det er jeg som ikke skjønner, men nå bare ligger den der...

Når du går til dit hvor du velger ringetoner skal du få opp valg om å bruke "Android System" eller "Rings Extended". For vanlige ringetoner er det Settings -> Sound & Display -> Phone ringtone. For meldinger er det Messaging -> Menu -> Settings -> Select ringtone.

Hvis den går rett inn i den vanlige velgeren istedenfor at du får dette valget kan du prøve å gå til Settings -> Applications -> Manage Applications -> Android System -> Clear defaults.

 

Media-audio har jeg ikke som katalog på minnekortet; er det noe som lå på det opprinnelige 2Gb-kortet som fulgte med? Burde jeg i så fall kopiert det før jeg satte inn et 16Gb-kort, eller kan jeg bare opprette mappestruktur som du foreslår?

Mappen trenger ikke være der fra før av. Bare opprett media/audio på sd kortet. Under audio oppretter du alarms, notifications og ringtones. Legg musikken du vil bruke i en av disse mappene (i alarms hvis du vil bruke den til alarm osv.)

 

Du trenger selvfølgelig ikke bruke begge disse metodene, det holder med en av de.

 

Noen med Tele2 som kan gi meg APN-innstillinger for internett?

Her er en måte å få apn for de fleste/alle operatørene i Norge. Hvis du heller vil legge de inn manuelt er verdiene:

Name: Tele2 Internet, MCC: 242, MNC: 03, APN: internet.tele2.no, APN type: default

Name: Tele2 MMS, MCC: 242 MNC: 03, APN: mms.tele2.no, Username: wap, Password: wap, MMS proxy: 192.12.40.14:8080, MMSC: mmsc.tele2.no, APN type: mms

De feltene jeg ikke har skrevet skal stå tomme.

Lenke til kommentar
Takk til trygveaa og jkjk for svar:

Rings extended sier selv at den skal starte ved å gå inn i innstillinger og ringetoner, men det skjer ikke. Jeg regner med at det er jeg som ikke skjønner, men nå bare ligger den der...

Når du går til dit hvor du velger ringetoner skal du få opp valg om å bruke "Android System" eller "Rings Extended". For vanlige ringetoner er det Settings -> Sound & Display -> Phone ringtone. For meldinger er det Messaging -> Menu -> Settings -> Select ringtone.

Hvis den går rett inn i den vanlige velgeren istedenfor at du får dette valget kan du prøve å gå til Settings -> Applications -> Manage Applications -> Android System -> Clear defaults.

 

Media-audio har jeg ikke som katalog på minnekortet; er det noe som lå på det opprinnelige 2Gb-kortet som fulgte med? Burde jeg i så fall kopiert det før jeg satte inn et 16Gb-kort, eller kan jeg bare opprette mappestruktur som du foreslår?

Mappen trenger ikke være der fra før av. Bare opprett media/audio på sd kortet. Under audio oppretter du alarms, notifications og ringtones. Legg musikken du vil bruke i en av disse mappene (i alarms hvis du vil bruke den til alarm osv.)

 

Du trenger selvfølgelig ikke bruke begge disse metodene, det holder med en av de.

 

Noen med Tele2 som kan gi meg APN-innstillinger for internett?

Her er en måte å få apn for de fleste/alle operatørene i Norge. Hvis du heller vil legge de inn manuelt er verdiene:

Name: Tele2 Internet, MCC: 242, MNC: 03, APN: internet.tele2.no, APN type: default

Name: Tele2 MMS, MCC: 242 MNC: 03, APN: mms.tele2.no, Username: wap, Password: wap, MMS proxy: 192.12.40.14:8080, MMSC: mmsc.tele2.no, APN type: mms

De feltene jeg ikke har skrevet skal stå tomme.

 

 

Jeg prøver å legge inn i disse apn kodene manuelt. Men de lagrer seg ikke. Og når jeg da går ut etter å ha plottet disse verdier, går den bare automatisk tilbake til internet.tele2.se.

 

Det er herlig:)

 

Kan man komme på nett via PC`en? Og finnes det et program alla Nokia PC suite som man må ha i bunn for at telefon og data skal finne hverandre. Nå funker HTC`en bare som en ekstern disk som er koblet til. Kommer liksom ikke inn i telefonen.

Lenke til kommentar
Et nytt spørsmål: Kona klager over stadig vondt i hodet (det er om morgenen - ikke om kvelden, så det så), og det startet da hun fikk ny Hero! Er det noen som aner en sammenheng her? Noen kjente strålingsverdier eller annet som kan forklare dette?

 

Mener og huske at Hero og iPhone er blandt de telefoner som stråler mest. Uten at jeg skal påstå at det er en klar sammenheng.

Lenke til kommentar
Et nytt spørsmål: Kona klager over stadig vondt i hodet (det er om morgenen - ikke om kvelden, så det så), og det startet da hun fikk ny Hero! Er det noen som aner en sammenheng her? Noen kjente strålingsverdier eller annet som kan forklare dette?

 

Mener og huske at Hero og iPhone er blandt de telefoner som stråler mest. Uten at jeg skal påstå at det er en klar sammenheng.

 

Har litt samme problem selv. Etter å ha snakket en del med Hero'en så begynner jeg å få en "ubehaglig" følelse i øreregionen. Har ikke hatt problemer med dette med tidligere telefoner.

En enkel løsning kan jo være å ikke snakke så lenge i telefonen om gangen ;-)

 

swank

Lenke til kommentar
Har litt samme problem selv. Etter å ha snakket en del med Hero'en så begynner jeg å få en "ubehaglig" følelse i øreregionen. Har ikke hatt problemer med dette med tidligere telefoner.

 

Hero har alle antennene sine nederst i "flippen" på telefonen så da burde det i såfall ha vært munnen som ble "kokt".

Dette er nok et vanlig tilfelle av "strålingsfrykt", skapt av media og kvakksalvere :-)

Lenke til kommentar
Et nytt spørsmål: Kona klager over stadig vondt i hodet (det er om morgenen - ikke om kvelden, så det så), og det startet da hun fikk ny Hero! Er det noen som aner en sammenheng her? Noen kjente strålingsverdier eller annet som kan forklare dette?

 

Mener og huske at Hero og iPhone er blandt de telefoner som stråler mest. Uten at jeg skal påstå at det er en klar sammenheng.

 

Har litt samme problem selv. Etter å ha snakket en del med Hero'en så begynner jeg å få en "ubehaglig" følelse i øreregionen. Har ikke hatt problemer med dette med tidligere telefoner.

En enkel løsning kan jo være å ikke snakke så lenge i telefonen om gangen ;-)

 

swank

 

Jeg har ikke merket noe spesielt i forhold til Hero, men etter at jeg kjøpte N95 for 2,5 år siden syns jeg å merke at jeg stadig hadde litt vondt i hodet når jeg våknet, noe som aldri hadde vært noe problem tidligere. Da la jeg til meg vanen å legge telfonen så langt unna hodet som mulig mens jeg sover, men samtidig nært nok til å kunne nå den når alarmen ringer. Problemet forsvant, men om det virkelig var telefonen eller noe annet vet jeg ikke. Det beste og tryggeste er vel kanskje å la telefonen ligge i et annet rom mens man sover og heller skaffe seg en vekkeklokke...

Lenke til kommentar
Et nytt spørsmål: Kona klager over stadig vondt i hodet (det er om morgenen - ikke om kvelden, så det så), og det startet da hun fikk ny Hero! Er det noen som aner en sammenheng her? Noen kjente strålingsverdier eller annet som kan forklare dette?

 

Mener og huske at Hero og iPhone er blandt de telefoner som stråler mest. Uten at jeg skal påstå at det er en klar sammenheng.

 

Har litt samme problem selv. Etter å ha snakket en del med Hero'en så begynner jeg å få en "ubehaglig" følelse i øreregionen. Har ikke hatt problemer med dette med tidligere telefoner.

En enkel løsning kan jo være å ikke snakke så lenge i telefonen om gangen ;-)

 

swank

 

Jeg har ikke merket noe spesielt i forhold til Hero, men etter at jeg kjøpte N95 for 2,5 år siden syns jeg å merke at jeg stadig hadde litt vondt i hodet når jeg våknet, noe som aldri hadde vært noe problem tidligere. Da la jeg til meg vanen å legge telfonen så langt unna hodet som mulig mens jeg sover, men samtidig nært nok til å kunne nå den når alarmen ringer. Problemet forsvant, men om det virkelig var telefonen eller noe annet vet jeg ikke. Det beste og tryggeste er vel kanskje å la telefonen ligge i et annet rom mens man sover og heller skaffe seg en vekkeklokke...

 

Uten at jeg har tenkt noe over det før no. Jeg har vært plaget med hodepine i over 15 år. Men etter jeg kjøpte heroen i juli så har jeg aldri hatt så sjelden hodepine. Jeg sover med tlf ca 30cm fra hodet, om det har noen sammenheng vet jeg ikke.

Endret av ironman666
Lenke til kommentar

Har nå sendt en kjapp epost til HTC om når alle disse oppdateringene faktisk kommer til våre helter. Gir rapport når/hvis de svarer :)

 

edit: Og der fikk jeg "svar"

Dear valued HTC customer,

 

Thank you for contacting our Customer Support Center. We are dedicated to providing you with the best quality service and answering all of your questions and concerns.

 

 

HTC will release the new rom update very soon and its not officil yet but there is a possibility to be the Eclair OS.WE recommend to the customer to keep checking the web site for future updates.

 

 

If these steps have not helped, please let me know by responding using the link provided and I will be happy to check again for you.

 

Best regards,

 

HTC customer support team

HTC Corp. Global Service Division

http://www.htc.com/europe/CA_Hotline.aspx

Call Center at: 44-120-271-4530 if you have further questions

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg kopiert sim kontakter til telefon minnet?

 

Når jeg skal skrive sms el ringe så ligger det ingen personer i mine kontakter. Men jeg har jo plenty på simkortet. Uansett hva jeg skriver i det søkefeltet så får jeg ikke treff. Søkeren blir ikke aktivert for bruk (tenker da spes inne på sms i feltet "til".

 

JEg får ikke lagt favorittpersoner for det er jo ingen i kontaktene - jeg skjønner ikke hvorfor.

 

Det er heller ingen slettefunksjon av kontakter (hvertfall ikke som jeg ikke finner).

 

Det ligger en del steingamle mld i simkortet og jeg får beskjed om at kortet er fullt. Men får hverken slettet kontakter el gamle meldinger.

Lenke til kommentar

Jeg tror bare jeg får fortsette å spørre - før telefonen fyker ut gjennom vinduet.

 

Jeg har lastet ned HTC sync. Men telefon kobles ikke til sync. Den fungerer bare som en ekstern harddisk. Det kommer ikke opp i verktøylinjen at Hero kobles til.

 

Vil det at jeg evt får koblet den til HTC sync hjelpe meg å få på plass instillinger for wap og MMS? Det funker heller ikke her - har noen svenske tele2 instillinger.

Lenke til kommentar

Jeg skal selv prøve å fikse Tele2-innstillinger for internett nå. Kan komme tilbake når jeg har fikset det.

 

EDIT: Du kan bruke disse instillingene for internett og MMS. Bare slett de innstillingene som allerede ligger der og lag to nye.

 

Name: Tele2 Internet
APN:internet.tele2.no
Proxy: 130.244.196.90
Port: 8080
Username: not set
Password: not set
Server: not set
MMSC: not set
MMS Proxy: not set
MMS Port: not set
MMS protocol: Wap 2.0
MCC: 240
MNC: 07
APN Type: default


Name: Tele2 MMS
APN:internet.tele2.no
Proxy: Not set
Port: Not set
Username: Not set
Password: Not set
Server: Not set
MMSC: http://mmsc.tele2.no
MMS Proxy: 193.12.40.14
MMS Port: 8080
MMS protocol: Wap 2.0
MCC: 240
MNC: 07
APN type: mms

 

Jeg må ha på roaming for at det skal fungere, men det er vel fordi Tele2 bruker NetCom sitt nett? Regner med at det ikke skal koste meg noe mer enn vanlig?

 

 

EDIT2: Du skriver at du har noen svenske Tele2-innstillinger så jeg regner med at du har Tele2? Hvis ikke vil innstillingene over selvfølgelig ikke fungere.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...