Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg få GPS til å virke uten å måtte koble mobilen til noen type nett som koster penger.?

 

Jeg antar at du her egentlig mener hvilket navigasjonsprogram du kan bruke sammen med GPS?

Svaret er Co-piolot.

 

GPS brukes av en rekke programmer for å utføre tjenester utfra hvor du befinner deg.

Vær vidgeter, Locale footprint++++ bruker GPSn uten at du er må være koblet til andre nett.

Jeg er egentlig bare ute etter et program eller en mulighet til å skrive inn en adresse hvor jeg skal, også får jeg et kart som viser hvor jeg er og hvordan jeg kommer dit jeg skal. Akkurat som en vanlig GPS :) Men at kartene og slikt er lagret på mobilen og at jeg ikke må betale 1 rødt øre.

Leter også etter noe slikt og appen mapdroyd ser ut som den kan få slike funksjoner etterhvert, men akkurat nå har den desverre bare muligheten til å laste ned kart på telefonen og se på dem og hvor du er, uten å være koblet til noe nett.

Som Babelfisken sa: Svaret er CoPiolot.

Dette er et turn-by-turn gps-program der kartene er lagret på telefonen. Ingen behov for nedlastning underveis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå sliter jeg med mobilt nettverk. WiFi fungerer fint, men får ikke koblet meg på nettet når jeg ikke har det.

Det fungerte fint den første dagen da jeg prøvde, men så skrudde jeg det av for å ikke koble meg opp i hytt og pine. Nå får jeg det altså ikke til å fungere. Hvis jeg f.eks. går i nettleseren får jeg bare beskjed om at jeg må aktivere mobilt nettverk og kan trykke meg til innstillinger, men det er altså aktivert.

 

Noen som kjenner til problemet?

Lenke til kommentar
Nå sliter jeg med mobilt nettverk. WiFi fungerer fint, men får ikke koblet meg på nettet når jeg ikke har det.

Det fungerte fint den første dagen da jeg prøvde, men så skrudde jeg det av for å ikke koble meg opp i hytt og pine. Nå får jeg det altså ikke til å fungere. Hvis jeg f.eks. går i nettleseren får jeg bare beskjed om at jeg må aktivere mobilt nettverk og kan trykke meg til innstillinger, men det er altså aktivert.

 

Noen som kjenner til problemet?

 

Jeg vet ikke om det hjelper deg, men selv har jeg noen ganger problemer med at den ikke klarer å koble seg til mobilt nett etter at jeg har vært koblet til WiFi her hjemme. Det jeg må gjøre da er enten å starte telefonen på nytt eller aktivere og deaktivere flymodus, da kobler den seg til.

Lenke til kommentar

For å beskytte telefonen, bør man legge på slik skjermbeskytter? Har det noen hensikt og går det evt ut over kvaliteten touchen i skjermen.

 

Finnes det det noen grei beskyttelses lomme til denne telefonen, et futeral e.l. som man kan legge den i, uten at det blir særlig større, men for beskyttelse. Noe lignende det som fulgte med Nokia E66 for de som evt kjenner til det?

 

Har kjøpt meg Hero og venter på den og tenkte å forberede meg litt på hvordan jeg kan få tatt litt vare på den. Mine tlf. går fort i stykker, men E66 holdt faktisk lenge og så lenge fin ut takket være nevnte futeral.

Lenke til kommentar

Hei. Er kjempefornøyd med min Hero, men finner ikke ut hvordan jeg legger til varslingstoner i tillegg til de som allerede ligger inne. Klarer fint å legge til ringetoner, men altså ikke varslinger (SMS ol). Har spurt andre steder, men ikke fått svar. Anyone, pls.

 

NilsJ

Lenke til kommentar
For å beskytte telefonen, bør man legge på slik skjermbeskytter? Har det noen hensikt og går det evt ut over kvaliteten touchen i skjermen.

 

Finnes det det noen grei beskyttelses lomme til denne telefonen, et futeral e.l. som man kan legge den i, uten at det blir særlig større, men for beskyttelse. Noe lignende det som fulgte med Nokia E66 for de som evt kjenner til det?

 

Har kjøpt meg Hero og venter på den og tenkte å forberede meg litt på hvordan jeg kan få tatt litt vare på den. Mine tlf. går fort i stykker, men E66 holdt faktisk lenge og så lenge fin ut takket være nevnte futeral.

 

Tillykke med dit indkøb :)

 

Da da jo venter på din Hero, burde du måske bruge ventetiden med at læse denne tråd, for der er alle svarene på dine spørgsmål :thumbup:

 

Google kan sikkert også søge på dette websted. Skriv fek.s "skjermbeskytter" i dit Google søgefelt og tryk "Søg på dette websted", eller også brug forummet egen søgemaskine... :whistle:

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar
For å beskytte telefonen, bør man legge på slik skjermbeskytter? Har det noen hensikt og går det evt ut over kvaliteten touchen i skjermen.

 

Finnes det det noen grei beskyttelses lomme til denne telefonen, et futeral e.l. som man kan legge den i, uten at det blir særlig større, men for beskyttelse. Noe lignende det som fulgte med Nokia E66 for de som evt kjenner til det?

 

Har kjøpt meg Hero og venter på den og tenkte å forberede meg litt på hvordan jeg kan få tatt litt vare på den. Mine tlf. går fort i stykker, men E66 holdt faktisk lenge og så lenge fin ut takket være nevnte futeral.

 

Tillykke med dit indkøb :)

 

Da da jo venter på din Hero, burde du måske bruge ventetiden med at læse denne tråd, for der er alle svarene på dine spørgsmål :thumbup:

 

Google kan sikkert også søge på dette websted. Skriv fek.s "skjermbeskytter" i dit Google søgefelt og tryk "Søg på dette websted", eller også brug forummet egen søgemaskine... :whistle:

 

Takk for svar.

 

Jeg er kjent med google og forumet. Men forumet er 195 sider og vel mye og sette seg inn i.

 

Jeg spurte for å få et tips - hvis andre hadde gode erfaringer med hvordan de beskyttet sin telefon. Jeg har funnet vesker og sånn sett futeral i webshoper, men ingen som virket som noen innertier, derfor var det jo greit å få et tips fra noen andre om hva som evt funket.

 

I mellomtiden skal jeg prøve å lese meg opp i forumet, men det kan godt hende at jeg spør opp igjen om ting som allerede har vært debattert. Beklager - det er litt for mye info her til å full oversikt. Men det er vel derfor vi har forumet?

Lenke til kommentar
Nå sliter jeg med mobilt nettverk. WiFi fungerer fint, men får ikke koblet meg på nettet når jeg ikke har det.

Det fungerte fint den første dagen da jeg prøvde, men så skrudde jeg det av for å ikke koble meg opp i hytt og pine. Nå får jeg det altså ikke til å fungere. Hvis jeg f.eks. går i nettleseren får jeg bare beskjed om at jeg må aktivere mobilt nettverk og kan trykke meg til innstillinger, men det er altså aktivert.

 

Noen som kjenner til problemet?

 

Jeg vet ikke om det hjelper deg, men selv har jeg noen ganger problemer med at den ikke klarer å koble seg til mobilt nett etter at jeg har vært koblet til WiFi her hjemme. Det jeg må gjøre da er enten å starte telefonen på nytt eller aktivere og deaktivere flymodus, da kobler den seg til.

 

Jeg har løst problemet. Måtte legge inn nye APN-instillinger, noe jeg synes var veldig merkelig. Den første dagen jeg hadde mobilen fungerte jo mobilt internett og da hadde jeg ikke de innstillingene jeg har nå.

Jeg må uansett endre det igjen på torsdag da jeg går over til Tele2.

 

Name: telenor
APN: telenor
Proxy: 10.10.10.10
Port: 8080
Username: dj
Password: dj
Server: <Not set>
MMSC: http://mmsc/
MMS Proxy: 10.10.10.11
MMS Port: 8080
MCC: 242
MNC: 01
APN type: <Not set>

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Yes.

Då er HTC Heroen bestilt!

 

Er ikkje komt lenger enn på side 33 i denne tråden, so tenkte eg skulle spør her sånn at eg får alt ca samtidig.

 

Kva screen protection er best? leste av insivishield er veldig lite glatt, og øydelegger opplevelsen ein heil del?

Finnes det eit betre alternativ?

Kva minnekort vil dokke anbefale? Er det nokre merker som er betre enn andre. Rekner med at det er framleis class 6 som er det beste der ute?

 

Takk Takk :)

 

Edit:

Lest litt om å Root'e telefonen.

Leste då at du ikkje får OTA updates? men kva er OTA updates

 

Er på side 47 no :p

Endret av Cho-san
Lenke til kommentar

Det burde nesten vært en egen tråd om screen protectors til Hero... :p

Min oppfatning etter å ha vært med i denne tråden siden starten er at dette med screen protectors er helt individuelt. Jeg hadde invisishield en stund, men tok den av da jeg syns skjermen ble merkbart mindre responsiv, mens andre syns det er helt greit. Om det finnes alternativer som er bedre får nesten noen andre svare på, eventuelt må du lese eller søke deg gjennom tråden, jeg vet det har vært snakket om flere ganger tidligere.

 

Class 6 minnekort er fortsatt det beste ja og jeg vil anbefale det.

 

OTA står for Over-The-Air og vil si at du kan oppdatere telefonen "på farten", altså at den ikke trenger å legges inn via en pc f.eks. For min del vil jeg heller ha root.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på det som så mange andre gjør. Hvilken skjermbeskytter/mobilbeskytter er best? Jeg hadde før HTC Touch, den første av dem, og da fulgte det med en liten veske som mobilen var oppi. Helt genialt! Hadde den telefonen i 2 år før jeg kjøpte ny fredag. Jobber som håndverker, derfor trenger jeg beskyttelse til den. Men jeg har også hatt problemer med at det kommer opp en melding med ca. følgene: "Sorry! TouchFlo må legges ned fordi noe galt har skjedd". Også starter den liksom hele menyen igjen :p Kjent problem?

Lenke til kommentar
Jeg lurer også på det som så mange andre gjør. Hvilken skjermbeskytter/mobilbeskytter er best? Jeg hadde før HTC Touch, den første av dem, og da fulgte det med en liten veske som mobilen var oppi. Helt genialt! Hadde den telefonen i 2 år før jeg kjøpte ny fredag. Jobber som håndverker, derfor trenger jeg beskyttelse til den. Men jeg har også hatt problemer med at det kommer opp en melding med ca. følgene: "Sorry! TouchFlo må legges ned fordi noe galt har skjedd". Også starter den liksom hele menyen igjen :p Kjent problem?

 

 

oppdatert? muligens du bruker ett program som ikke helt funker med heroen? Kjent sånt kanskje en gang i uken.

 

Hei. Er kjempefornøyd med min Hero, men finner ikke ut hvordan jeg legger til varslingstoner i tillegg til de som allerede ligger inne. Klarer fint å legge til ringetoner, men altså ikke varslinger (SMS ol). Har spurt andre steder, men ikke fått svar. Anyone, pls.

 

NilsJ

 

Ringdroid ja.. så tror jeg du må trykke meny inne på meldinger..

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Android er det egentlig på Hero? Er det forskjellig? Ser det er noen artikler om Android 1.6 fra oktober, men på min f.eks. så står det Firmware 1.5. Regner med at det er hvilken versjon jeg kjører av Android? Hvorfor har jeg ikke 1.6? Kan jeg få det?

 

Så leser jeg også flere som venter på 2.0. Finnes det noen release date?

Lenke til kommentar
Hvilken versjon av Android er det egentlig på Hero? Er det forskjellig? Ser det er noen artikler om Android 1.6 fra oktober, men på min f.eks. så står det Firmware 1.5. Regner med at det er hvilken versjon jeg kjører av Android? Hvorfor har jeg ikke 1.6? Kan jeg få det?

 

Så leser jeg også flere som venter på 2.0. Finnes det noen release date?

 

HTC har bestemt seg for å droppe å gi ut en 1.6 oppdatering til Hero og heller gå rett på 2.0. Jeg syns det er like greit da endringene fra 1.5 til 1.6 ikke var så veldig store og at det sannsynligvis betyr at vi vil få 2.0 tidligere enn vi ellers ville. Jeg har ikke sett noen release date nei, ser at noen spekulerer i at den kommer i løpet av November, men det siste jeg hørte fra offisielt hold (HTC) så har de ikke noen release date ennå.

Lenke til kommentar
HTC har bestemt seg for å droppe å gi ut en 1.6 oppdatering til Hero og heller gå rett på 2.0. Jeg syns det er like greit da endringene fra 1.5 til 1.6 ikke var så veldig store og at det sannsynligvis betyr at vi vil få 2.0 tidligere enn vi ellers ville. Jeg har ikke sett noen release date nei, ser at noen spekulerer i at den kommer i løpet av November, men det siste jeg hørte fra offisielt hold (HTC) så har de ikke noen release date ennå.

Høres greit ut at de da droppet 1.6.

Ser nå her at det står november, men det er vel mer avhengig av når HTC er klare med versjonen med Sense?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...