Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Joda klart det.

 

Uansett. Når vi først er inne på supplimenter, så hadde det jo det vært digg med en proteinshake etter trening. Men akkurat nå holder jeg meg til en liter helmeilk og 100g melkesjokolade (1/2 svær sjokolade) som gir rundt om 12000kcal og 40g protein.

Er det kanskje fordi foreldrene dine stopper deg? :p

 

Sjokolade er vel noe du har heftig tilgang på ja med tanke på det bildet du posta for en stund siden... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda klart det.

 

Uansett. Når vi først er inne på supplimenter, så hadde det jo det vært digg med en proteinshake etter trening. Men akkurat nå holder jeg meg til en liter helmeilk og 100g melkesjokolade (1/2 svær sjokolade) som gir rundt om 12000kcal og 40g protein.

Er det kanskje fordi foreldrene dine stopper deg? :p

 

Sjokolade er vel noe du har heftig tilgang på ja med tanke på det bildet du posta for en stund siden... :p

 

Sjokolade har jeg,som du vet og mange andre, veldig bra tilgang til. Så hvorfor ikke gripe muligheten mens jeg får det gratis hehe. Må ærlig innrømme at avogtil tenker jeg litt over hva jeg spiser etter trening, det er ikke alltid fint å tenke på at jeg spiser en halv kilo sjookolade i uken. Men jaja..

 

Foreldrene stopper meg ikke nei, hadde faktisk tenkt å kjøpe proteinpulver da sommerferien gikk mot enden, og mora mi skulle betale for det, men så hadde det seg slik at vi glemte det, dårlig tid, travelt osv. Så ble jeg og mora mi enig med å drikke melk etter trening, og et ubegrenset antall egg :) Like fint egentlig :D Btw, hvordan er kostholdsplanen din da?

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Joda klart det.

 

Uansett. Når vi først er inne på supplimenter, så hadde det jo det vært digg med en proteinshake etter trening. Men akkurat nå holder jeg meg til en liter helmeilk og 100g melkesjokolade (1/2 svær sjokolade) som gir rundt om 12000kcal og 40g protein.

Er det kanskje fordi foreldrene dine stopper deg? :p

 

Sjokolade er vel noe du har heftig tilgang på ja med tanke på det bildet du posta for en stund siden... :p

 

Sjokolade har jeg,som du vet og mange andre, veldig bra tilgang til. Så hvorfor ikke gripe muligheten mens jeg får det gratis hehe. Må ærlig innrømme at avogtil tenker jeg litt over hva jeg spiser etter trening, det er ikke alltid fint å tenke på at jeg spiser en halv kilo sjookolade i uken. Men jaja..

 

Foreldrene stopper meg ikke nei, hadde faktisk tenkt å kjøpe proteinpulver da sommerferien gikk mot enden, og mora mi skulle betale for det, men så hadde det seg slik at vi glemte det, dårlig tid, travelt osv. Så ble jeg og mora mi enig med å drikke melk etter trening, og et ubegrenset antall egg :) Like fint egentlig :D Btw, hvordan er kostholdsplanen din da?

Du er heldig som har foreldre å leve av :)

 

Mitt kosthold er basert på karbo helst kun om morgenen og rett etter trening for å tvinge blodsukkeret å være stabilt. Det har funka så langt :)

 

Eksempel:

Frokost: havregryn med melk, rosiner, mandler og valnøtter. 1 shake med wheyproteiner og 1ss tran

Lunch: 1 skyr youghurt og 2 rug knekkebrød. Vann

Mellommåltid: 1 shake med whey protein og 1 frukt

Rett etter trening: 1 shake med 2 scoops proteinisolat og 2 scoops carbofuel

Middag: kyllingfilet, ris, div. saus og så mye brokkoli jeg klarer. Vann.

Kveldsmat: omelett med purreløk, servelatbiter, brokkoli og ostebiter. Drikker et par glass melk til.

 

I tillegg prøver jeg å få drukket mer enn 3,5 liter vann om dagen. Det går som regel greit.

Lenke til kommentar

Uke5 - 5x5 - Onsdag og Fredag

 

Onsdag:

 

Markløft:

74kg - 5 reps L

86kg - 5 reps L

103kg - 5 reps L/M

117kg - 5 reps M

 

Milltær Press:

32kg - 5 reps L

38kg - 5 reps L

44kg - 5 reps L/M

51kg - 5 reps M/T

 

Fredag:

 

Knebøy:

53kg - 5 reps L

66kg - 5 reps L

79kg - 5 reps L/M

92kg - 5 reps M

109kg - 3 reps M

 

 

Dips 5x5 - 27kg

Chin ups 5x5 - 6kg

L-Sit 3x30sec - 7kg

 

Komentar:

Dårlig logging. Husker dårlig fra treningen på onsdag, men husker at kun milltærpressen var tung og markløft var ganske grei, men hadde dårlig tid.

 

Treningen igår var gankse grei, siste settet var ganske allrihg når jeg hadde helt andre tanker når det kom til siste settet.

Filma faktisk knebøyen idag, men den kommer i hvertfall ikke ut her. En kamerat av meg skulle ta hevn for noe småtteri jeg gjor mot han, så han dro ned buksen og filma sin kjære brannmann etter jeg var ferdig med siste reps. Btw, dipsen går ganske bra for tiden, samme gjør chin upsen. Konge :)

 

Og jeg merker at Beginner L-Sittene kommer bra til. Jeg klarte for første gang i hele mitt liv å holde beina ut helt strakt, i 2 sekunder :w00t: Men det var med støtte på ryggen. Tror det blir bedre på en dag jeg er helt uthvilt. Den dag jeg kanskje tar 15-20kg, da blir det andre saker :)

 

og en quote for idag.

 

Most people live and die by their 1-rep max. To me, this is foolish and shortsighted. If your squat goes from 225x6 to 225x9, you’ve gotten stronger. If you keep setting and breaking rep records, you’ll get stronger. Don’t get stuck just trying to increase your one rep max. If you keep breaking your rep records, it’ll go up

 

God lørdag folkens.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Joda klart det.

 

Uansett. Når vi først er inne på supplimenter, så hadde det jo det vært digg med en proteinshake etter trening. Men akkurat nå holder jeg meg til en liter helmeilk og 100g melkesjokolade (1/2 svær sjokolade) som gir rundt om 12000kcal og 40g protein.

 

 

12000kcal ? :ph34r:

Blir en feit liten jævel du då :thumbup:

Lenke til kommentar

Uke6 - 5x5 - Onsdag

 

Markløft:

67kg - 5 reps L

78kg - 5 reps L

103kg - 5 reps L

119kg - 5 reps L/M

 

Milltær Press:

32kg - 5 reps L

39kg - 5 reps L

44kg - 5 reps L

52kg - 5 reps T

 

Komentar:

Var ikke på trening på mandag grunnet noe jobb dritt med skolen. Jeg glemte papirene jeg skulle ha med med på treningen, så jeg viste virkelig ikke hva jeg skulel trene med. Men tallene ble ganske så riktig. Markløften var ganske grei, milltærpressen ganske tung!

Lenke til kommentar

Uke6 - 5x5 - Fredag

 

Knebøy:

60kg - 5 reps L

68kg - 5 reps L

74kg - 5 reps L

94kg - 5 reps L

109kg - 5 reps M/T

 

Dips 5x5 - 28,5kg

Chin ups 5x5 - 8kg

L-Sit 3x30sec - 8kg

 

Komentar:

Denne treningen var knall! Knebøyen gikk veldig fint, er klar for å øke :D

 

Dipsen overraskende lett, chin upsen - gleder meg allerede til 10kg.

L-Sit 30sec var ganske så tung, men kjenner at l-siten har forbedret seg ganske bra i det siste :)

 

Dette var btw mandags økten, samme økt jeg kommer tll å ta på mandag igjen.

Lenke til kommentar

Uke7 - 5x5 - Mandag

 

Knebøy:

60kg - 5 reps L

68kg - 5 reps L

74kg - 5 reps L

94kg - 5 reps L

109kg - 5 reps M/T

 

Dips 5x5 - 28kg

Chin ups 5x5 - 7kg

L-Sit 3x30sec - 8kg

 

Komentar:

Samme vektene som på fredag, men dette her var tungt! Knebøyen var sånn passe masse, men chin upsen og dipsen er ikke noe å kødde med. Jeg tror jeg har funnet et problem med L-Sit, og det er at jeg fakitsk ikke er myk nok til å føre begge beina ut fra kroppen, litt vanskelig å forklare, men her må det til mye tøying ^^

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg forklare det. Foreksempel klarer jeg å holde beina ut 1 sekund kanskje, før de braser ned igjen. Men det var en kamerat av meg som merket noe, at hvis jeg skulle klare en L-Sit, så burde jeg også klare å holde en fot ute strak ut, mens jeg står på den andre. Noe jeg ikke klarte.

 

Derfor kan jeg tro at fleksbiliten er en stor faktor. Tenk på det, jeg klarer å ha 8kg på beina mens jeg har beina samlet og kanskje holde den posisjonen i 1 minutt. Men jeg klarer ikke å strekke ut beina før de braser ned i baken igjen..

 

Knebøyen går litt lengre enn 90 grader eller akkurat 90 grader. Så der har jeg ikke et problem. Jeg tror også på at jo mer du gjør øvelsen, altså i større og mindre grad "øvelse gjør mester" så vil jeg til slutt bli myk nok. Men jeg skal se om jeg finner noen øvelser å ta for å myke opp kroppen.

 

En annen ting å ta til bektrakting er at jeg heler ikke klarer Pistol Squats, altså en fot strak ut mens jeg går ned med den andre. Styrke problem? Neppe.. Men et fleksbilitet problem? Ja :)

 

Fikk 700kr tilsent på kontoen min pga godt arbeid på skolen, nå blir det bøker for alle penga! (elller alle og alle, men mye av det). Strong Enough?, The Naked Warrior og andre diverse bøker av Mark Rippeteo står på lista, mens en god del selvutviklgsbøker som Fight Club og 48 laws of Power :)

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Tror heller det er kjernen som må styrkes ytterligere. Har prøvd meg på disse øvelsene jeg også, selv om jeg er stiv, det er ikke fleksibilliteten det går på. Hjelper noen meg holde foten dit den skal går det fint - det er rett og slett styrken for å få den dit selv som mangler :p Om du forsto noe av det

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du sier. Men blir jo det samme om du har styrken, men bare jævla stiv og noen holder deg.

 

Men vi får se, jeg går i hvertfall riktig vei. Som en visdomsfull person sa på forumet - "Trening skal ikke være en sprint, men heller ikke et maraton." Så lenge man går mot målet, uansett hvor kjapt, så når man det til slutt. Til slutt..

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Uke7 - 5x5 - Onsdag

 

Markløft:

78kg - 5 reps L

90kg - 5 reps L

106kg - 5 reps L/M

121kg - 5 reps M

 

Militær Press:

33kg - 5 reps L

39kg - 5 reps L

45kg - 5 reps L

53kg - 5 reps T+++

 

Komentar:

Dette var en fin økt synes jeg. Milltærpressen begynner seriøst å bli tung nå av en merkelig grunn - jeg har da klart mer før!

 

Markløften gikk ganske pent, siste settet var grei tung men det var fordi jeg brukte stander grip på alle settene (altså holde rundt stangen med begge hendene). Prøvde så på nytt 2 reps med alternative grip (altså du holder forskjellig med begge hendene) og vekten føltes MYE enklere :) Har faktisk aldri tatt så mye vekt med stander grip, så gratulerer til meg.. :D

 

Litt visdom.. Av selveste Will Smith!

http://www.youtube.com/watch?v=OLN2k0b3g70&feature=player_embedded#at=413

Endret av Knife
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uke7 - 5x5 - Fredag

 

Knebøy:

60kg - 5 reps L

68kg - 5 reps L

80kg - 5 reps L

94kg - 5 reps L/M

111kg - 3 reps M

80kg - 15 reps L

 

Dips 5x5 - 29kg

Chin Ups 5x5 - 7,5kg

L-Sit 3x30 - 9kg

 

Komentar:

Veldig fin treningsøkt. Knebøyen gikk fint, og jeg gleder meg til imorgen :) Dipsen gikk også gankse greit, og der vil jeg tro at jeg kan øke med 1-2kg hver uke . Chin upsen i den andre enden var GANSKE tung, og tror jeg kun øker med en halv kilo ukene som kommer. L-siten er grei den også:)

 

Kroppsvekten min ligger på rundt om 75-76kg vil jeg tenke meg. Tror jeg har gått ned i vekt eller noe, packen på magen begynner å vise deg mye bedre. Men så lenge jeg klarer å bevege mer vekt for hver trening så spiller det ingen rolle :p

Lenke til kommentar

Fikk 700kr tilsent på kontoen min pga godt arbeid på skolen, nå blir det bøker for alle penga! (elller alle og alle, men mye av det). Strong Enough?, The Naked Warrior og andre diverse bøker av Mark Rippeteo står på lista, mens en god del selvutviklgsbøker som Fight Club og 48 laws of Power :)

 

Betaler foreldra dine deg for godt arbeid på skulen?

Og mektig knebøy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...