Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

ey hey ;) som noen kanskje vet så har jeg påført en skade i ryggen min, like vond idag som den var for 1 uke siden. Og nå er det ferie, så jeg får ta meg en hel uke hvile. Men jeg tenker litt på å skifte treningsform - kanskje legge til gymnastikk/turn i treningen?

 

Uansett så snakket jeg litt med en treningskamerat av meg og han synes det var en god ide å skifte litt på treningsmethodene og selv han begynte å gå litt lei av å hele tiden gjøre ting med stangen, han ville gjøre ting med kroppen!

 

Så ja, nå skal vi opp på fjellet i vinterferien og jeg har ikke internetttilgang (som oppsluker mye av tiden min :p) så da har jeg god tid til å lese bøker, masse bøker! Sist gang jeg var oppe på fjellet i en uke, fikk jeg lest 2 bøker og også den velkjente "Education of a bodybuilder" av Arnold og gjort mye matte som gjor at jeg lå på en god 5 i snitt :)

 

Nå blir jo spørsmålet, vet dere om noen bøker om turn/gymnastikk? Plannen blir å analysere innholdet i boken Building a Gymmnastic body av christoffer storm og lese ferdig Naked Warrior av Pavel Tsatsouline..

 

Dere får ha en god ferie :D

Endret av Knife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes du skal lese Fluenes Herre, ikke at den er relevant med trening, men du har interesse for lederskap, psykologi og "alfagreiene".

 

Kult :D og det er ikke "alfagreiene", det er alfagreiene.. Ikke kødd med tro-system mitt nå :p

 

Uansett, den er lagt til handlelisten, venter selv på tre andre bøker skal komme i posten (amazon er treig :() og har en annen bok jeg må først lese ferdig "Sams Teach Yourself Visual Basic .NET 2010 in 24 Hours". Og toppen av alt, så må jeg også bli ferdig med analyseringen av "How to Win Friends and Influence People" :whistle: (sånn analysering gjør jeg på hver bok jeg finner nyttig i livet)

Lenke til kommentar

Er det mye virkelighetsrelatert brukbart stoff som blir nevnt i boka, mtp at det er en skjønnlitterær bok?

 

Det er jo helt klart bra virkelighetsrelatert stoff i skjønnlitterer bøker. En skjønnlitteratur bok som er helt mind-blowing er boken Fight Club av Chuck Palahniuk. Boken skildrer så ekstremt bra hvordan de fleste av oss går gjennom livet og tenker om samfunnet. Så det handler om en fyr, en helt vanlig fyr som oss alle på et samfunnsrealit nivå.

Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need

 

Uten å gå så veldig in deep i boken, så handler boken om denne fyren, fyren hater livet sitt og lager et alter-ego på et ubevsit nivå (altså han vet ikke at han gjør det), kan ses på samme måte som når vi dagdrømmer/ altså eller ser oss selv gjøre ting vi drømmer om å gjøre. Alter-egoet er alt han hadde ønsket, den robuse selvsikkre ladies-man alle er ute etter, en prakfull alpha male som en dag endrer verdens historien. Denne boken burde alle lese!

 

It used to be enough that when I came home angry and knowing that my life wasn't toeing my five-year plan, I could clean my condominium or detail my car. Someday I'd be dead without a scar and there would be a really nice condo and car.
Lenke til kommentar

Nå er ryggen min og hoftene mine et total vrak, jeg skjønner det ikke.. Jeg slutter med vekttrening for en stund og fokuserer mye på kropps og rehabiliterings øvelser.. uansett så har jeg også fått en ny pers :D

 

Igår tok jeg 15 høyre en-arms armhevinger :new_woot: på venstre hånd derimot gikk det ikke så velykket :p

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...