Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Uke13 - 5x5 - Mandag

 

Knebøy:

66kg - 5 reps L

78kg - 5 reps L

90kg - 5 reps L

102kg - 5 reps M

121kg - 3 reps M/T

90kg - 8 reps

 

Komentar:

Hei og hå! 13 uke nå :D Progresjert vel og fornøyd fra uke til uke, i 13 uker uten stopp i bøy :)

 

Hadde veldig dårlig tid idag grunnet fordi jeg måtte inn på bibliokteket og skrive en særoppgave om lyrirkeren Andre Bjerke. Så det ble bare tid til bøy og masse sosialt.. Men bøyen gikk fint den, merker at arbeidsettet begynner å bli tungt, men jeg tenkte idag i settet "hvorfor ikke ta 5 reps?". Det værste av dem alle var nok det siste settet på 8 reps.

 

Imorgen skal vi også ha styrketrening på skolen og da vil jeg mest sansynlig tro det står benkpress og knebøy på plannen.

 

Onsdags treningen kommer nok til å bli lang og grå :p

Endret av Knife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke tid. Uansett var det ALT for mye å ta igjen. Og sist og ikke minst fant jeg ut at lagsport egentlig ikke var helt min greie.. Liker best sport som gir alt fra ein selv uten å se bort på andre, som styrkeløft, svømming, boksing og ja. Da er det DU som står for din sukksess og resultater, og du kan ta det i din egen fart..

Lenke til kommentar

Det man derimot ikke får er lagfølelsen ved å ta en for laget, stille opp for andre og få i retur. Samt alle reisene, treningene osv. i fellesskap.

Savner det ærlig talt ganske mye.

 

En del av det har man jo i sportene du nevner, svømming f. eks. Men nå tenkte sammenlignet jeg med det jeg bedriver nå, som er styrketrening med 0-2 andre personer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener. Men du setter ikke trening over for de to andre personene, du trener for deg selv, mot dine egene mål mens du hjelper og får return fra andre treningskamerater. I lagsport er det i hovedsak trening for laget, og ikke særlig spesifikt for akkurat deg selv, men det kommer da an helt på deg selv.

Lenke til kommentar

Ja, det blir en forskjell. Innenfor styrke konkurrerer jeg med meg selv, og ser fort målbare resultater som jeg igjen ønsker å slå. Noe jeg synes er veldig gøy!

 

Jeg drev ganske aktivt med fotball helt til for litt under ett år siden. Var keeper. Der har man ikke samme muligheter for å måle forbedring osv., annet enn laget som helhet.

Men jeg tror aldri jeg vil føle samme "rushet" av å klare XX kg i en styrkeøvelse, som noe innenfor fotballen.

 

Så flyttet jeg jo opp til Trondheim for å studere, og da ble det jo slutt på fotballen som jeg kjenner uansett. Samme med mange venner osv. De jeg har trent med har egentlig bare vært en venninne som også flyttet opp hit, samt noen ganger med kjæresten når hun kommer til byen.

Det er veldig gøy å trene med dem og sånn, men skulle gjerne også hatt noen på ca. mitt nivå og med mine ambisjoner. Tenker å melde meg på sykkelgruppe til våren, så får jeg i hvert fall noe sosial trening der.

 

Det morsomme er jo at du har nevnt litt før hvordan styrketrening (og annet lesestoff du driver med) har påvirket det sosiale, ved at du har blitt tøffere osv. Det å være keeper var ganske tøft sånn sett, som "siste skanse" og alt det der, og kanskje min måte å gå igjennom det samme på?

 

Det hele kommer jo til slutt an på, som du selv sier, hva man selv foretrekker. :)

 

Og beklager usammenhengende personlig rabling i loggen din, men var liksom her det kom opp.

Lenke til kommentar

Uke13 - 5x5 - Onsdag

 

Sittende manual skuldepress:

10kg - 10 reps

15kg - 10 reps

20kg - 10 reps

20kg - 10 reps

20kg - 10 reps

 

Markløft:

88kg - 5 reps L

100kg - 5 reps L

116kg - 5 reps L

132kg - 5 reps M/T

 

Komentar:

Veldig bra treningsøkt :D Må få et system på milltærpressen igjen, men tar det når markløften og knebøyen går ned. Føler at markløft og knebøy bare fortsetter helt ustoppelig. Arbeidssettet var ikke noe særlig tung egentilig, fikk også en treningsveileder/styrkeløfter til å sjekke tekniken min. Han sa den var helt perfekt! :)

Lenke til kommentar

Var hos en kamerat igår etter skolen og vi bestemte oss seint på kveld å stikke bort på treningsstudioet som ligger rett ved. Vi var der 19.30, det stengte 20.00... Så vi fikk ganske kort tid til trening. Jeg fikk ikke gjort noe spesielt - stedet var uvant og nytt og turde ikke ta alle 5 repsene. Jeg tok dog 4 reps med 120kg..

 

Og hvorfor er det noen jævla speil foran knebøyen? Hva er visten med det.. virkelig.. Ganske forstyrrende..

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...