Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Alder: 15 år | Vekt: 75kg | Høyde: 176cm

 

Meldte meg inn på treningsstudio 9.mai.2009. Har nå trent i 1 år, and keep on going strong.

 

Maksløft for øyeblikket (9.juni)

Knebøy: ..

Markløft: 140kg

Benkpress: ...

Overhode press: ...

Lenge siden jeg har testet ut..

 

Mål til Januar 2011

150kg Knebøy | 200kg Markløft | 120kg Benkpress | 80-90kg Overhode press

Endret av Knife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første treningsøkt - 27 Juli 2009

 

Trening:

5x5 Knebøy - 60kg

1x10 Dips - 0KG

2x10 Dips - 2KG

Chin ups - 6reps, 5reps, 5reps, 4reps, 3reps = 23 reps total

3x10 Barbell Row - 20kg

Kommer en til øvelse her, må bare velge en.

Gerija kardio (denne slet jeg med)

------------------------------------------------------------

Komentar:

Grei styrkeøkt, begynte med knebøy og han trener sa at jeg var ganske sterk for å være 14 år, ganske kjekt å høre :)

Dips gikk også fint, første settet var 2kg, så andre settet 0kg, og tredje 2kg. Gikk fint.

Prøvde også 5kg på dips 10 reps (kunne ha klart mer), gikk kjempe bra men jeg tror jeg begynner smått. Gerijo kardio var ganske hard, klarte bare 6 min :blush: .

------------------------------------------------------------

Kosthold:

Frokost 11:30

2 brune skiver med ost

6dl skummet melk

 

Lunsj 14:00

Protein smoothie (bær, 3 egg, eplejus og yogurt)

 

Trening 15:15

Rosiner

 

Etter trening 17:15

Rosiner

Protein Drikk (Whey Isolate 34g)

 

Middag 18:04

Nathos

Diplom is, fy fy :cry:

 

Kvelds 21.00

4dl skummet melk

 

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Hva i all verden smaker det?

Smaker egentlig ganske bra :p, kjøpte en sånn stor pakke med frosnebær (2,5 kg). Tok frosnebær, 2 ss yogurt, noe flyttende (vann,appelsinjus whatever) og 3 råe egg.

 

Hva slags program skal du kjøre?

Noe tull jeg har laget selv :p, skal prøve det tullet i 6 uker å se om jeg får fremgang. Hvis ikke så finner jeg noe annet. Meste av treningen er bodyweight øvelser som pull ups, dips og chin ups

 

Jeg tar dype bøy

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Vi får se hvordan det går, funker det så fortsetter jeg med det. Hvis ikke så, finner jeg et ferdig laget.

 

Mandag:

Knebøy 5x5

Weighted Dips 10x3

Pull ups

Barbell Row

'kommer noe her

 

Onsdag:

Markløft 5x5

Weighted Dips 10x3

Chin ups

Barbell Row

'kommer noe her

 

Fredag:

Benkpress

Knebøy (pyramide, enkel)

Weighted Dips 10x3

Pull ups

Barbell Row

'kommer noe her

 

Så uke2 , bytter jeg om Mandag til Markløft, Ons til knebøy,benk og Fredag til Markløft.

Og uke 3, omvendt.

 

Hadde vært fint om noen av dere kunne funnet en til øvelse, en øvelse som passer med de andre. * Jeg vet at programmet er litt vel dårlig tenkt om, og tenker at noen av dere komer til å komentere at jeg ikke har mange nok ro øvelser, eller push eller dra osv. Jeg har bare lyst på et enkelt program :p (i sommerferien trener jeg bare 2 dager :( , men etter sommerferie så blir det 3 igjen :) )

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Hva i all verden skal du med det?

Eksprimentere litt, med take på at japan har brukt dette stoffet i 30 år og ingen bivirkninger. Noen min far kjenner har brukt Stevia i 4 år nå, og når han begynte med Stevia var han ganske avhengi av sukker, og Stevia var for sterkt for han. Etter en mnd med Stevia sluttet han både med brus,røyk og all godsaker man kan finne i butikken.

Mystisk hva?

 

Stevia er en naturlig søt urt som kan erstatte sukker eller kunstige søtningsstoffer i en rekke mat- og drikkevarer

Denne grønne urten demper søthungeren, virker blodsukkersenkende, styrkende, antibakterielt og vanndrivende.

For de som lider av diabetes, for lavt blodsukker, høyt blodtrykk, overvekt eller kronisk soppinfeksjon vil stevia være det ideelle søtningsmidlet. Det har alle de gode egenskapene til de andre søtningsmidlene, men ingen av de negative.

 

Sukker er usunt, mens Stevia er sunt.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Nei..

Bmi min er 19,3 og undervektig er under 18,5. Doh..

 

Er ikke helt sikker om jeg er 175, noe med 172-173 kanskje.. For å si det selv, når jeg tenker på undervektig så tenker jeg på en skinny jævel som ikke har noe. Mens folk helle tiden gir meg komplimenter på hvor store lår jeg har, eller biceps, bryst osv. Orker ikke å bekyrme meg :p (skjelletet mitt veier ganske lite)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Ja, jeg har vel det :/

 

Kjøp heller gainer du.

Er det så lurt å kjøpe gainer når jeg prøver å kvite meg med litt fett?

 

Egentlig bryr jeg meg ikke så veldig mye om vekten, eller bmi. Så lenge jeg er fornøyd med kroppen så går vel det fint :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Til å være et egenlaget program var det faktisk noe av det beste jeg har sett her inne. Du har jo faktisk flere trekkøvelser enn pressøvelser, du har ikke isolasjonsøvelser, du kjører de fleste viktige baseøvelsene, en positiv overraskelse å lese dette oppsettet i motsetning til 99% av de andre "egenmekka" programmene her ;) Om du vil vurdere andre gode programmer så er stronglifts eller myorevolutions 5x5 gode programmer som ikke er så ulike det du nå kjører.

 

Synes det er positivt at du går for stevia, skulle ønske det kunne kjøpes som pulver på butikken, skulle gladelig brukt det mye selv.

 

Ikke tenk så mye på å miste fett nå, mitt råd er å trene hardt, spise mye og sunt og du vil se at det meste du legger på deg nå i starten er muskler og ikke fett. Deffe kan du gjøre når du har fått opp kroppsvekta di en 20-30 kg ;) Bare pass på å ikke legge på deg for fort. Prøv å få i deg ca 2 gram proteiner (høyverdige) pr kg kroppsvekt, få i deg mye sunt fett som selolje, tran, feit fisk, extra virgin olivenolje, kokosolje etc.

Lenke til kommentar

Tusen takk, det var faktisk en annen fyr på bodybuilding.com som sa det samme :), blir gira av å få sånne fine komentarer :)

 

Hadde vært greit om noen kunne gi meg en til øvelse, jeg hadde først tenkt å kjøre negative pull ups på de dagene jeg kjørte chin ups, og negativ chin ups på de dagene jeg kjørte pull ups. Kanskje jeg skal legge til en skulder øvelse? Clean and press er jo en genial flerledd øvelse :)

 

Jeg har tro på at baseøvelser, og flerledd øvelser er bedre enn iso øvelser

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Ei fin og undervurdert øvelse er enarms skulderpress med manual, den utfordrer balansen din og gir bra med stabilitetstrening i skuldrene, samtidig som du får trent de bra. De olympiske øvelsene er svært vanskelige teknisk, jeg har trent styrke med vekter i 12 år nå og terpa mye på støt bl.a, men teknikken sitter ikke helt ennå. Det du kan prøve er å kjøre frivending fra heng og trene push-press, begge disse kan være skumle øvelser om ikke teknikken sitter så start svært lett og film deg når du kjører øvelsene, legg gjerne ut video her så kan jeg prøve å gi deg innspill.

 

Det er gjort flere forskningsstudier som viser at du overhodet ikke trenger isolasjonsøvelser om du har med gode baseøvelser. Om du har med knebøy, mark, skulderpress, benk, stangroing og chins så får du faktisk trent hele kroppen og vell så det ;) For min del har jeg ikke trent biceps på over et år nå, men trent mye chins og stangroing, merkelig nok kunne jeg nå curle med manualer som hver er 5 kg tyngre enn da jeg trente biceps som isolasjonsøvelse flere ganger i uka.

 

Om jeg skal gi deg ei god anbefaling som meld deg inn her: http://sandvikstraining.com/ Jeg har fått mye hjelp der og hatt flott fremgang etter at jeg begynte, prinsippene går mye i det samme du allerede gjør med baseøvelser og funksjonell trening, men du får mye innspill ift teknikk, hjelp til å fikse skader, tilbakemeldinger på oppleggene dine av folk som virkelig kan det etc :) De fleste her inne gidder jeg ikke veilede eller tipse om slike sider da de vet best selv og kjører på med elendige opplegg uten å trene beina, 5 forskjellige bicepsøvelser hver økt etc, men det ser ut som om du er overraskende fornuftig til å være så ung. Skulle ønske jeg hadde tenkt så fornuftig på din alder selv, da hadde jeg trolig sluppet flere år med ryggplager, kneplager, elendig fremgang i treninga osv. Jeg har vell gjort alt som kunne gjøres feil, så godt å se at noen ikke går i den samme fella ;)

Lenke til kommentar

Lurer på noe, hva er best for å bygge store muskler; Kjøre mange reps med litt lett vekt, eller kjøre få reps (5rep) med tung vekt?

 

Har alltid hørt at man får større muskler (mer muskelmasse) av å kjøre lett med mange reps Men så tenker jeg på russiske strongmen/bodybuildere kjører tyngst mulig og få reps for å bygge mest muskler.

Blir altså fovirra..

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...