Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Sjokolade er jo egentlig ganske så sunt. Er vel noe ala dette pr 100 gram: 550 kcal, 10g protein (høyvverdig melkeprotein), 55g karbohydrat og 30g fett - ikke dumt å spise på bulk ;)

 

Edit: så litt på L-sit, du bare holder den posisjonen i x antall sekunder? Bruker du noe for å støtte deg opp, fant denne øvelsen meget utfordrende - men ikke umulig. Så du nevnte bilde her på forrige side, bare å laste opp det :thumbup:

 

Edit 2: Hvor mye for 2-3 kg sjokolade? Utgått på dato elns?

 

 

 

Endret av storken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stefaren har kontakter innenfor noen butikker her jeg bor. 3 uker til sjokoladene gikk ut på dato, så han hamstret et par sekker full inn i bilen og tok det mæ seg hjem.

 

Og btw, kommer nok til å ta noen månder før jeg klarer 5 sekunder på l sit iallefall (nå klarer jeg ikke en sekund engang haha :p) Jeg tar en beginner verisjon av øvelsen, altså ikke beina ut, men heller krøllet sammen hvis du skjønner.

 

Matsemannen. Jeg bor i Bergen, du skulle gjerne ha fått en pose eler to..

 

Edit:

 

Det er denne jeg tar;

 

35chezo.png

 

Som egentlig er brutal tung når den kommer til 30-60 sekunder, med små pauser. I turn er det slik om du skal bli stærk går det på tid og forskjellig verisjon av øvelse som gjelder, jeg i den andre enden skal prøve noe helt annet. Jeg skal ta 5 set med 20-30 sekunder, men legge vekt på lårene. Så øker jeg vekten etter hver trening.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Utrolig bra at du velger å integrere noen turnøvelser Pjus! Men hvorfor ikke ta alle de 6 statiske øvelsene? Ville også gjort dette som oppvarming.

 

Har ikke akkurat tenkt så langt egentlig. L-Sit var førstenevnte øvelse for de sikkelige nybbegynere, og derfor tenkte jeg at jeg skulle først bli god på en øvelse før jeg går videre til den andre. Men skal se hvordan det videre blir :)

 

Pijus...

 

Er det Stronglifts 5x5 du kjører?

 

Et egent makket program, ganske så likt stronglifts ja (men det er jo også fordi de bruker de beste øvelsene dooh :p) men ellers er tempelen på programmet hentet fra MadCow, som eksisterte lenge før Stronglifts 5x5. Er noen par regler, 2kg på mark og bøy, mens 1kg på dips og milltær press. Mens bøy 2x i uken, dips i stenden for benk og toppsett på fredag med 3 repitisjoner.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Kan ikke se sammenhengen mellom 55g sukrose per 100 gram og sunnhet.

Nå er det ikke 55g sukrose per 100 gram sjokolade heller. Det er vel en god del laktose i melkesjokolade om jeg ikke tar feil. 

 

 

Jeg, derimot, kan ikke se sammenhengen mellom nøtter med skyhøyt fettinnhold og noen usle gram lavverdig protein og sunnhet.

 

For å sette det litt på spissen; Hvis jeg har 15 kroner og har valget mellom et salathode og en medium 100grams melkesjokolade, hva er sunnest for meg? Salaten inneholder sikkert noen bra sporstoffer, men jeg kan garantere deg at jeg får i meg sprøytemidler og det som værre er. Senere samme uke spiser jeg laks fra et vassdrag som er påvirka av en bonde som driver salatdyrking, denne laksen er påvirka av sprøytemidler. What goes around comes around.

 

Holder meg til melkesjokoladen jeg.

 

Sorry for at jeg heelt kupper tråden din pijus, skal ikke skje igjen  :blush: Hvis noen vil ta denne debatten videre er det bare å opprette ny tråd.

 

 

Lenke til kommentar

Uke4 - 5x5 - Mandag

 

Knebøy:

53kg - 5 reps L

66kg - 5 reps L

79kg - 5 reps L/M

92kg - 5 reps L/M

105kg - 5 reps M

 

Dips:

10kg - 5 reps

20kg - 5 reps

25kg - 5 reps

25kg - 5 reps

25kg - 5 reps

 

----------------------------------

Uke4 - 5x5 - Onsdag

 

Press:

31kg - 5 reps L

38kg - 5 reps L

44kg - 5 reps L

50kg - 5 reps L/M

 

Markløft:

72kg - 5 reps L

86kg - 5 reps L

101kg - 5 reps L

115kg - 5 reps L/M

 

Komentar:

 

Dette var bra, dårlig logging så jeg lå sammen to treninger. Markløften føltes ekstrem tung, men det viste seg t 115kg ikke var noe mer enn luft. Knall bra :)

Lenke til kommentar

Uke4 - 5x5 - Fredag

 

Knebøy:

53kg - 5 reps L

66kg - 5 reps L

79kg - 5 reps L/M

92kg - 5 reps L/M

107kg - 3 reps L/M

79kg - 8 reps M

 

Dips:

25kg - 5 reps

25kg - 5 reps

25kg - 5 reps

25kg - 5 reps

 

Komentar:

Ganske grei økt, hadde dårlig tid da, så fikk ikke tatt chin ups eller l-sit

Lenke til kommentar
Kjempe gode løft for en 95 modell. Veldig inspirerende. Hvor detaljert er du med kostholdet, og hvilke supplementer tar du?

 

Spiser alt jeg finner, ikke alt for detaljert akkurat nå, men skal bli :)

 

Jeg tar ingen supplemnter. Når min mor kjøper all maten min, flere liter melk om dagen, 2-3 varme måltider om dagen - da trenger man ikke supplemnter :)

 

Pfff, sjekk profilen han er født 1980 ;)

 

Vi har en liten stalker blant oss :love: Gi nå bare opp å irreter alle på forumet, det er nå du som plutselig har blitt den lille råtasen ingen orker å bry seg om. Chill'in maaan! Ta livet med ro :cool:

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Pfff, sjekk profilen han er født 1980 ;)

 

Vi har en liten stalker blant oss :love: Gi nå bare opp å irreter alle på forumet, det er nå du som plutselig har blitt den lille råtasen ingen orker å bry seg om. Chill'in maaan! Ta livet med ro :cool:

 

Føl deg priviligert, vi har en intern spøk, vi er venner :fun:

 

Og henger meg på at du har veldig gode løft for alderen din ;)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Joda klart det.

 

Uansett. Når vi først er inne på supplimenter, så hadde det jo det vært digg med en proteinshake etter trening. Men akkurat nå holder jeg meg til en liter helmeilk og 100g melkesjokolade (1/2 svær sjokolade) som gir rundt om 12000kcal og 40g protein.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...