Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Hvis jeg blander det med vann så smaker det dritt. Finnes det ikke whey pulver uten smak?

Proteinfabrikken sitt Proteinpulver med sjokoladesmak er ikke så værst, To fulle scoops i et 3dl glass, of fyll helt opp med varmt vann(varmt løser bedre enn kalt) så er det bare røre rundt, holder for nesa og svelge unna :)

Den smaker jo som vanlig sjokolademelk spør du meg.

JO det smaker helt greit når du blander det med melk. Men da må jeg jo drikke halvannen liter melk for å få ned den daglige dosen (gidder ikke spre det over flere xD )

Så alt på styrten funker. Smaker ikke dårlig nei, men egentlig ikke godt heller når man abre blander emd vann.

 

¨Fyller du i deg 50gram+ protein i en slurk? Kroppen klarer bare å ta opp 30gram per måltid ca, og kroppen kan heller ikke lagre protein. så det beste er å spe shakene gjennom dagen, slik at kroppen alltid har protein.

Kroppen kan da fint ta opp mer en 30 gram fra vært måltid og kasein kan ligge i magen i flere timer for å forsyne kroppen med protein.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mye bedre og fordele protein tilskuddene slik at du alltid tilförer kroppen protein jevnlig.

Kroppen kan ha nok tilgang til protein med to måltider om dagen det er det totale proteininntaket som er viktig, må en person på 100 kg ha over 10 måltider hver dag hvis han deffer?(3g protein pr kg)

 

 

90+ sjokolade smaker godt blandet med melk, forferdelig blandet med vann. Det har vært flere diskusjoner om det er for godt til å være sant (innholdsfortegnelsen+pris)

Ifølge WAR er har det også ett høyt innhold av laktose og dermed ikke å anbefale hvis du er laktoseinntolerant

Lenke til kommentar
Det er mye bedre og fordele protein tilskuddene slik at du alltid tilförer kroppen protein jevnlig.

Kroppen kan ha nok tilgang til protein med to måltider om dagen det er det totale proteininntaket som er viktig, må en person på 100 kg ha over 10 måltider hver dag hvis han deffer?(3g protein pr kg)

 

 

90+ sjokolade smaker godt blandet med melk, forferdelig blandet med vann. Det har vært flere diskusjoner om det er for godt til å være sant (innholdsfortegnelsen+pris)

Ifølge WAR er har det også ett høyt innhold av laktose og dermed ikke å anbefale hvis du er laktoseinntolerant

 

5 måltid og 5 shaker?

Lenke til kommentar

Andre treningsøkt Uke 2 - 5 August 2009

 

Trening:

5x5 Markløft - 74kg

3x10 Benkpress - 54kg

1x10 Dips - 5KG

2x10 Dips - 2KG

Chin ups - 7reps, 6reps, 5reps, 5reps, 4reps = 30 reps total

1x10 Barbell Row - 32kg

2x10 Barbell Row - 36kg

1x10 Rygghev

------------------------------------------------------------

Komentar:

Har forandret programmet litt, puttet inn benkpress på onsdag. Vel, synest egentlig at benkpressen ødelagte dips økten. Hadde planer med å ta 2x10 5kg på dips idag men det gikk ikke. Hadde klart det på mandag. Ellers helt grei økt :)

------------------------------------------------------------

Kosthold:

vanlig

 

 

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Veide meg idag; Gått opp 3-4kg på 3 uker (Er da ikke helt sikker om dette er korrekt, ble litt stuss med vekten fordi jeg har sånn advance helsevekt :S)

Kan så å si at fettmassen har gått ganske mye opp, men det som er rart er at 4packen begynner å synes mer for hver uke. En ting som er negativt er at jeg har lagt på med ganske mye fett på nedre mage, så når du ser på meg på siden så vil det se ganske rart ut, brystet ut, magen ut, før var det brystet ut, magen inn.

 

Har kjøpt kokosnøtter og mandler,og har tenkt å putte imeg minst 100g nøtter hverdag.

 

Det som er morsomt er at det er to kjønn å velge mellom på helsevekten, som er da man og kvinne. Og jeg har da ingen peiling på kas som er kas. Hvis jeg velger nr1 er fett massen min på %9 og hvis jeg velger nr2 er fettmassen min på %16 :S

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Muskler er kult, men ikke til enhver pris.

 

Ang kalvegodt, er det bra for kroppen? Pris? bivirkninger?

Har lest at kalvegodt inneholder en god del fett som ikke kroppen liker så godt, etter det jeg har fått med meg høres kalvegodt en god "gainer", ikke at jeg akkuratt slitter med å gå opp, har da gått opp 3kg på 3 uker hvis ikke vekten lyver da :S.

 

Egentlig høres kalvegodt feil ut for meg, dette er noe for kalver som skal bli store tykke kuer

 

Jeg er egentlig ganske fornøyd med kroppen min, spesielt ryggen. Flere har sagt at jeg har begynt å V-Form.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Muskler er kult, men ikke til enhver pris.

 

Ang kalvegodt, er det bra for kroppen? Pris? bivirkninger?

Har lest at kalvegodt inneholder en god del fett som ikke kroppen liker så godt, etter det jeg har fått med meg høres kalvegodt en god "gainer", ikke at jeg akkuratt slitter med å gå opp, har da gått opp 3kg på 3 uker hvis ikke vekten lyver da :S.

 

Egentlig høres kalvegodt feil ut for meg, dette er noe for kalver som skal bli store tykke kuer

 

Jeg er egentlig ganske fornøyd med kroppen min, spesielt ryggen. Flere har sagt at jeg har begynt å V-Form.

Ja, det inneholder mye animalsk fett, om det er sunt eller usunt vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ja, faktisk.

Hvis ikke alt hadde vært perfekt så hadde jeg hivet i meg snop og brus, chips og alt det usunne for å legge på meg. Har faktisk lagt på meg 3kg på 3 uker, altså 1kg hver uke.

 

Skjønner ikke helt hvorfor derre bryr dere så mye om vekten min, har sett flere 16-19 åringer som veier det samme som meg. Hvis jeg klarer å legge på meg 1kg hver uke, så skal jeg nok klare å legge på meg minst 20kg til neste sommer.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Første treningsøkt Uke 3 - 10 August 2009

 

Trening:

5x5 Knebøy - 64kg

1x10 Dips - 3kg

2x10 Dips - 5KG

Pull ups - 8reps, 7reps, 6reps, 5reps, 5reps, 4reps = 35 reps total

1x10 Barbell Row - 32kg

2x10 Barbell Row - 30kg

------------------------------------------------------------

Komentar:

Helt elendig økt, var ganske sliten idag. Matlysten hadde forsvunnet helt, men tok igjen mot kvelden, ble kvalm av protein smoothie også :S

Jeg har noen postivite ting å komme med, en treningskompis tvinget meg til å ta benk, og fikk en ny maksløft i dag 64kg - 3 reps, prøvde også å ta litt mer vekt på dips. Og det ble 10kg, 5 reps (var helt død idag, så orket ikke å slite meg helt ut)

------------------------------------------------------------

 

Berre fortsett slik som du gjer Pijus, så skal du sjå at veksten fortsetter, men 20 kilo på eit år kan bli litt for mykje, men viss du ikkje har noke imot fett så gjer det nok ingenting :)

 

Og det at du repper 10 på 54kg i benkpress som 14 åring er konge :thumbup:

Joa , takk takk. Egentlig var 54kg way to easy for meg, fikk faktisk en ny maksløft idag 64kg , 3 reps. Hadde helt sikkert klart mer, men var ganske sliten, på onsdag skal jeg prøve å ta 5x5 rekord på benk. Egentlig er jeg mer fornøyd med maksløft i dips enn benkpress, det er 20kg i dips, 5 reps :)

 

Den største forskjellen på disse 3 ukene må være ryggen. Det jeg har merket er at når jeg ser meg selv i speilet så kan jeg se ryggen stikker ut på sidene, og hvis jeg presser inn og tar armene ut så kan jeg klart se ryggen.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...