Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så begynner han å blande inn at når han var like gammel som meg så hadde han dobbel så store muskler osv. Og jeg bare satt der og prøvde å få i meg maten. Sjalusi?

 

Den går igjen hos alle fedre :p

 

Men egg er ikke farlig for kroppen. hvertfall ikke på den vekta du er. Kroppen regulerer kolestrolopptaket selv. Så bruk de 100kr på egg og melk! :thumbup:

 

 

EDIT: eller som sebbe sier, ta en alvorsprat med foreldra dine. Finn fram noen holdbare artikkler på nett og vis de dem. Foreldrene våre går med så vanvittig mange fordommer om trening og kosthold så jeg tror det er bra at du tar en prat med de.

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Hvis jeg blander det med vann så smaker det dritt. Finnes det ikke whey pulver uten smak?

Proteinfabrikken sitt Proteinpulver med sjokoladesmak er ikke så værst, To fulle scoops i et 3dl glass, of fyll helt opp med varmt vann(varmt løser bedre enn kalt) så er det bare røre rundt, holder for nesa og svelge unna :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg blander det med vann så smaker det dritt. Finnes det ikke whey pulver uten smak?

Proteinfabrikken sitt Proteinpulver med sjokoladesmak er ikke så værst, To fulle scoops i et 3dl glass, of fyll helt opp med varmt vann(varmt løser bedre enn kalt) så er det bare røre rundt, holder for nesa og svelge unna :)

Den smaker jo som vanlig sjokolademelk spør du meg.

Lenke til kommentar
Hvis jeg blander det med vann så smaker det dritt. Finnes det ikke whey pulver uten smak?

Proteinfabrikken sitt Proteinpulver med sjokoladesmak er ikke så værst, To fulle scoops i et 3dl glass, of fyll helt opp med varmt vann(varmt løser bedre enn kalt) så er det bare røre rundt, holder for nesa og svelge unna :)

Den smaker jo som vanlig sjokolademelk spør du meg.

JO det smaker helt greit når du blander det med melk. Men da må jeg jo drikke halvannen liter melk for å få ned den daglige dosen (gidder ikke spre det over flere xD )

Så alt på styrten funker. Smaker ikke dårlig nei, men egentlig ikke godt heller når man abre blander emd vann.

Lenke til kommentar
Hvis jeg blander det med vann så smaker det dritt. Finnes det ikke whey pulver uten smak?

Proteinfabrikken sitt Proteinpulver med sjokoladesmak er ikke så værst, To fulle scoops i et 3dl glass, of fyll helt opp med varmt vann(varmt løser bedre enn kalt) så er det bare røre rundt, holder for nesa og svelge unna :)

Den smaker jo som vanlig sjokolademelk spør du meg.

JO det smaker helt greit når du blander det med melk. Men da må jeg jo drikke halvannen liter melk for å få ned den daglige dosen (gidder ikke spre det over flere xD )

Så alt på styrten funker. Smaker ikke dårlig nei, men egentlig ikke godt heller når man abre blander emd vann.

 

¨Fyller du i deg 50gram+ protein i en slurk? Kroppen klarer bare å ta opp 30gram per måltid ca, og kroppen kan heller ikke lagre protein. så det beste er å spe shakene gjennom dagen, slik at kroppen alltid har protein.

Lenke til kommentar

Første treningsøkt Uke 2 - 3 August 2009

 

Trening:

5x5 Knebøy - 62kg

1x10 Dips - 5KG

2x10 Dips - 2KG

Pull ups - 7reps, 6reps, 6reps, 5reps, 4reps = 31 reps total

1x10 Barbell Row - 31,5kg

2x10 Barbell Row - 27,5kg

3x10 Shoulder Press - 8kg

2x10 Rygghev

------------------------------------------------------------

Komentar:

Helt grei økt, brukte litt mye tid på å se på jentene men kom meg gjennom øktene. Dipsen gikk utrolig fort idag.

------------------------------------------------------------

Kosthold:

Frokost 11:30

Havregryn + 4dl melk

Middagsrester

En spiseskje olivenolje

 

Lunsj 14:00

Protein smoothie (bær, 3 egg, appelsinjus og yogurt)

En håndfull mandler

En spiseskje olivenolje

 

Trening xx (glemte å notere tiden)

En banan

 

Etter trening 17.00

To bananer

Whey 34g protein

 

Middag 18:30

4 skiver med ost

6dl melk

En spiseskje olivenolje

 

Kvelds 21.00

Tunfisk

4dl melk

 

Kommentarer ønskes :)

Lenke til kommentar

Øverste rutene av magen begynner å synes når jeg lener meg bakover :woot:

Noe som aldri har skjedd før, og når jeg står oppreist og strammer inn litt så kan jeg kjenne magemusklene :)

 

Og jeg som har gått på høy karbo/fett diet :p og nå plutselig begynner magen å synes, fortsatt lang tid igjen, men jeg skal klare det :D

 

Vurderer å putte inn benkpress på onsdag og droppe shoulder press, synest egentlig at dips tar mer i triceps enn bryst.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Tipper at kroppen har kvitter seg med fett når jeg spiser umettet fett :p

 

Her er konklusjonen min:

Kroppen lagrer på fettet, men når jeg gafler i meg fett så kvitter kroppen seg med det gamle og erstatter det med det nye :p

 

Jeg bare lure på noe;

Er det bra teknikk å kjøre for eks første settet med 2kg på dips, også andre settet 5kg og tredje settet 2kg. Og neste trening; Første settet 5kg , andre settet 2kg, tredje settet 5kg. Eller skal jeg bare trene med den samme vekten alle settene?

 

btw, gleder meg til jeg skal begynne på skolen :) - Da blir det varm lunsj hverdag + 11 skiver :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

haha :p

 

Har ikke noe bra kamera, så det er ikke noe vits. Men jeg har mål av kroppen, vekt, muskler og fett. Og dette sjekker jeg hver 6 uke :)

Spørsmål:

Er det bra teknikk å kjøre for eks første settet med 2kg på dips, også andre settet 5kg og tredje settet 2kg. Og neste trening; Første settet 5kg , andre settet 2kg, tredje settet 5kg. Eller skal jeg bare trene med den samme vekten alle settene?

Lenke til kommentar

Han stefaren din høyres litt merkelig ut, husker han hvor stor han var når han var 14? :p

Men bra du har begynt å trene som 14 åring, når du går ut av 10. klasse skal du sjå at du er ein av dei sterkaste (viss ikkje den aller sterkaste), karane på skulen, angrer veldig på at eg begynte å seint som i 16 årsalderen

Lenke til kommentar

Takk :)

 

Stefaren min er litt heldig med gener, noe jeg ikke er :p. Men husker at han sa at han tok en skolerekord på one hand push ups, 10 stykker og han var 16 år.

 

Jeg er da 14 år, og tar 4 one hand push ups :grin:

 

Stefaren min er helt OK kar, men vi er litt på krigstien når det gjelder kosthold og trening, han mener alt jeg gjør er feil :p.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...