Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Ikke si meg at jeg skal begynne på 20kg når jeg tar 120kg på knebøy, det blir bare helt feil. 20KG er bare et eksempel hva man skal begynne med, for å klare å øke med 2kg for hver trening de neste mnd. På eks øvelse som Overheadpress (Noe jeg ikke har helt konge teknikk i) der vurdere jeg å begynne på 20kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre treningsøkt Uke 1 (2.termin) - 14 Oktober 2009

 

Trening:

5x5 Knebøy - 94kg

1x2 Markløft - 100kg

5x5 Overhead Press - 20kg

10x1 Pullups, 7x1 og 5x1

3x12 Reserve mage øvelse

------------------------------------------------------------

Komentar:

Begynt å slite noe jævlig med markløft. Tror jeg skal gå tilbake til 40kg fordi når jeg begynte med markløft gjor jeg en stor feil, jeg trente 5x1 (1 reps, 5 sett)

 

Jeg tror egentlig ikke at Stronglift 5x5 er noe for meg, klarer liksom ikke markløft og knebøy samme dag.

 

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Tror ikke det stemmer Juriloo. Har lest om flere styrkeløftere som løfter mer i knebøy enn markløft. Har ikke noen konkrete eksempler, men skal finne fortløpende :)

Edit

(

russeren Andrey som vant med tallene 415 kg i knebøy, 310 kg i benkpress og 340 kg i markløft

Benkpress 260 kg, 390 kg i knebøy og 330 kg i markløft gav Carl Yngvar 980 kg

 

 

 

Skulle forøvrig likt å sett en film av bøyen.

Endret av Kenneth199
Lenke til kommentar

Jeg er et eksempel på en som har sterkere bøy. Kanskje det har noe med armene mine vs bein (lange bein korte armer, ikke noe merkbart mye dog.) Eller det at jeg har en slags mental sperre som har bygd seg opp hver gang jeg skal løfte mark.

 

Ser ut som du har talent for dette pijus. Men ta tiden til hjelp, Roma ble ikke bygd på en dag ;)

Og du bygges heller ikke på en dag. Og unngå skader og overbelastning.

 

Hehe ;) Neida, men pass på at du har rett teknikk. Men det virker som du har kontroll.

Lenke til kommentar

Takk folkens. Knebøyen sliter jeg ikke med nei, så der skal jeg nok kunne øke noen par uker til. Ang treningsprogram, jeg har faktisk tenkt å prøve ut 3split program, som da blir, rygg dag1, overkropp (bryst,tricp,skul) dag 2 og bein dag3. Skal mest fokusere på baseøvelser, de store blir dog på 5x5. Mens små blir litt heller mot 2-3x8-10. Jeg har surftet litt rundt på om nettet og prøvd å finne et treningsprogram. Men får allitd opp "Finn det beste for kroppen din, fail og prøv". Og det er akkurat det jeg skal gjøre nå :)

Skal sette opp treningsprogram til helgen og poster det her ute på diskusjon.

Herlig at folk sier at jeg har talent for dette, det for meg til å stå på :)

 

Btw, har vært stiv i "calf" og bakside lår, en herlig følelse. Lenge siden sist må jeg si, tror det skyldes på grunn av gymen på tirsdag der vi hadde spurt. Kan så godt si at jeg knuste alle :p

 

Og en annen ting, fikk gainer i posten. Så nå blir det opp i vekt, får jeg håpe.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Veier meg 6 uker, gidder ikke å veie meg hver uke. Veier nok noe med 68-70kg. Tror nok at jeg gikk ned 1kg i høstferie da, fordi jeg ikke spiste så mye.

Nå prøver jeg dog å holde meg til 6 måltider, 2,5 liter melk om dagen, 4-6ss olje og 100g mandler om dagen. Eller 0,5kg i uken.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Første treningsøkt Uke 1 (2.termin) - 19 Oktober 2009

 

Trening:

5x5 Knebøy - 96kg

5x5 Benkpress - 24kg

3x10 skråbenk - 40kg

2x10 Flyes - 5kg (hver hånd)

3x10 Dips - egenvekt + 10kg

------------------------------------------------------------

Komentar:

Som dere ser, så har jeg fått inn nytt program. Bilde kommer snart. Legger bare inn bilde av ryggen.

 

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Her har vi ryggen min :)

287g614.jpg

 

Legger ikke ut bilde av brystet, png det ble litt dårlig, og er ikke så fornøyd med brystet. Kommer helt sikkert mer!

 

Jeg kan si at jeg har vært ganske SKINNY før.. Folk fra gamleklassen min pleier å si, "før var jo den lille knøtten, men nå er du stor". Veide knapt 50kg, var undervektig, ekstremt dårlig helse, lubben, klarte knapt 10 push ups, spiste helt elendig, alle slo meg i håndbak . Så resultatene er jeg fornøyd med.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

FIn fremgang på deg pijus :)

 

Ift diskusjonen rundt knebøy\markløft. Om du trener begge endel så skal det godt gjøres å ikke ta mer i mark enn i bøy, men de fleste trener mark for lite sammenligna med knebøy. Ift styrkeløftere så lyver tallene litt da du bruker drakter, knebind etc som gir deg endel ekstra kg, i knebøy hender det at de beste løfterne tar 100 kg ekstra i knebøy med fullt ekstrautstyr, mens det er svært uvanlig å ta mer enn 40 kg ekstra i mark med fullt løfteustyr. På utstyrsfrie løft vil de fleste være fra litt til vesenltig bedre i mark.

 

Om du har lange armer og korte lårbein har du som regel en fordel i mark (dog ei ulempe i benkpress).

Lenke til kommentar

Tredje treningsøkt Uke 1 (2.termin) - 23 Oktober 2009

 

Trening:

Knebøy - 130kg

knebøy -140kg

knebøy - 150kg

og noen bein øvelser

------------------------------------------------------------

Komentar:

Prøvde meg på maks på knebøy, og ble sykt overraska. 150kg!!, det er 2x av vekten min (veier 70). Satser mot 200kg mot sommer. Føler at jeg virkelig har talent for dette, med tanke på at når jeg starta så klarte jeg noe med 25kg. og nå er jeg oppe i 150kg. Ellers en elending økt, prøvde meg litt på noen bein øvelser. Kommer med på program til helgen (KOMMER MED VIDEO)

 

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Du har nokre sjuke løft i forhold til alderen, så det er berre å stå på framover. Det er likevel viktig no at du passar på å løfte skikkelig så du ikkje får skader eller lignande. Forstår at det er gøy å prøve å makse dei forskjellige øvelsane, men då må du også vere spesielt forsiktig i forhold til å ha best mulig teknikk.

 

Er veldig imponert over det du har fått til, og kjem til å følge loggen din framover. På knebøy så løftar du nok nesten så mykje som eg gjorde når eg var 18, men då var eg sikkert 20 kg tyngre enn deg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...