Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å Bygge så må du spise MYE, det "går" ikke å gå ned i fettprosent mens man bygger muskler. Då må spise MER en du trenger, slik at kroppen har rikelig med næring som den kan bruke på å bygge muskelmasse. Kjøp Proteintilskudd og kansje karbo tilskudd, og spis så mye du orker. Og tren.

 

Kostholdet er etter min mening alfa-omega. Når jeg slurver med maten, så har jeg null progresjon.

 

Gå ned i vekt kan du gjøre etter at du er fornøyd med størrelse på muskler evt mål du har satt deg med tanke på reps/maxløft.

 

 

Ang reps, så har jeg blitt fortalt av han som driver senteret jeg trener på, at muskelmasse bygges når du kjører 8-10 reps, med så mye vekt på som du klarer med denne mengden reps selfølgelig.

Lenke til kommentar

hmm, nå spør du vanskelig. Mener ikke at det har så mye å si, selvfølgelig litt individuelt, vi belaster musklene forskjellig fra 6 reps og 8 reps, men vi får muskelvekst av begge. Skal undersøke det litt mere, men personlig så pleier jeg å ligge på 2-6 i baseøvelsene og 8 - 10 i dips osv.

 

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=938

 

slenger på en link.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Ok, takker for svaret ditt.

 

Har et til spørsmål:

Teller protein shake som et måltid? Den inneholder 34g protein, 2,4 karb og 1,6 fett hvis det har noe å si

 

Jeg har egentlig lest et dus tråder og innleg om repsfaser, blir aldri klok på det :p

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Andre treningsøkt - 29 Juli 2009

 

Trening:

1x5 Markløft - 70KG

3x10 Dips - 2KG

Bred grep Pull ups - 6reps, 5reps, 5reps, 4reps, 3reps = 23 reps total

3x10 Barbell Row - 22kg

Dumbell Shoulderpress - 7KG

Gerija kardio - Fra 9 til 18.

------------------------------------------------------------

Komentar:

Veldig bra treningsøkt, tok mage på slutten og det brant som faen. Jeg tok 4 min pause mellom andre set til sist set på dips, skal ikke skje igjen. Prøvde også knebøy pyramide, ble ganske kjedelig i lengden :S. Og jeg fulførte gerija kardio :)

------------------------------------------------------------

Kosthold:

Frokost 11:30

Havregryn

4 dl melk

 

Lunsj 14:00

Havregryn med 1dl melk

Smoothie (1 egg)

 

Før trening:

Banan

 

Etter trening 17:15

2 bananer

Protein Drikk (Whey Isolate 34g)

En tygg lefse, fy fy.

 

Middag 19:00

Mammas mat

 

Kvelds 21.00

Resten av melken (5 dl tror jeg)

Tunfisk

 

Kommentarer ønskes

Lenke til kommentar

Skal prøve å gå opp i kalorioverskudd, noen forslag? Har tenkt å spise 100g mandler hver dag (550 kcal, 55g umettet fett, 20 g protein) og tunfisk annenhverdag.

 

Har lyst på sune billige forslag :)

 

Skal også begynne å skrive ned hvor mye kcal jeg får i meg gjennom dagen.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
En boks med tunfisk inneholder mer proteiner enn en proteinshake, så tunfisk burde du spise mer av. Tunfiskoppskrifter du kan prøve: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=418.

 

En boks med tunfisk fra rimi inneholder bare noe med 30g protein og dette er seine proteiner. Mens etter trening tar jeg Whey Isolate (forte proteiner)

 

Nøtter er bra og helmelk er bra. Men prøv bare å spis mer per måltid. Lag brødskiver du legger kyllingbiter på som mellommåltid f.eks. Carbs i brødet og ekstra protein fra kylling

Takker for svaret ditt, skal begynne å spise mandler. Tror jeg holder meg til skummet melk :p Skal også prøve å spise 6 måltider (mellom måltider) hver dag.

 

Kanskje 250g mandler hverdag hadde vært en god ide? 1375kcal og 40g protein :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Hadde en heftig krangel med kjærringa i huset, får ikke lov å spise mer enn 6 egg i uka. Hva faen, de sier at egg er farlig og kolestrolet osv. Og da bare tenker jeg, hva faen er i veien med de. Min lillebror får lov å kjøpe 2 brus og halv kg med smågodt hver uke, som er ganske usunt og farlig for kroppen, også får jeg ikke lov å kjøpe egg engang? Det irreterer meg helt sykt!

 

Et eks var da idag, jeg hadde laget lunsjen min som bestod av 3 egg og noen par brødskiver. Herlig tenkte jeg da, og begynte å gafle i meg. Så kommer stefaren og lager den diskusjonen bare fordi jeg tar meg 3 egg som vi har hele kjøleskapet fullt av egg, så begynner han å blande inn at når han var like gammel som meg så hadde han dobbel så store muskler osv. Og jeg bare satt der og prøvde å få i meg maten. Sjalusi?

Lenke til kommentar
Hadde en heftig krangel med kjærringa i huset, får ikke lov å spise mer enn 6 egg i uka. Hva faen, de sier at egg er farlig og kolestrolet osv. Og da bare tenker jeg, hva faen er i veien med de. Min lillebror får lov å kjøpe 2 brus og halv kg med smågodt hver uke, som er ganske usunt og farlig for kroppen, også får jeg ikke lov å kjøpe egg engang? Det irreterer meg helt sykt!

 

Et eks var da idag, jeg hadde laget lunsjen min som bestod av 3 egg og noen par brødskiver. Herlig tenkte jeg da, og begynte å gafle i meg. Så kommer stefaren og lager den diskusjonen bare fordi jeg tar meg 3 egg som vi har hele kjøleskapet fullt av egg, så begynner han å blande inn at når han var like gammel som meg så hadde han dobbel så store muskler osv. Og jeg bare satt der og prøvde å få i meg maten. Sjalusi?

Kjøp deg egg for dine egne penger da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...