Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre treningsøkt Uke 3 - 12 August 2009

 

Trening:

1x5 Markløft - 78kg

1x10 Dips - 6KG

2x10 Dips - 3KG

Chin ups - 8reps, 6reps, 6reps, 5reps, 5reps

1x10 Barbell Row - 38kg

2x10 Barbell Row - 36kg

3x10 Shoulder Press - 10kg

1x1 Benkpress - 70kg

1x3 Markløft - 80kg

1x5 Knebøy - 70KG

1x3 knebøy - 80KG

------------------------------------------------------------

Komentar:

Konge økt!! Fikk maksløft på de tre store! - Av en merkelig grunn fikk ganske vondt på foten når jeg utførte markløft og knebøy. Akkuratt som tærene gikk opp på hverandre, har hendt noen ganger under militærpress. Ble en halv time fotball spilling på slutten av treningen

 

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg er født 09.05.1995, 9 mnd til :p - Har egentlig nettopp blitt 14, har bare trent i 2mnd :p

 

Spørsmål:

Avogtil når jeg løfter tungt så føler jeg smerte i tærene, foten. Det er akkuratt som tærene går opp på hverandre, noen som vet hvorfor?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Jeg er født 09.05.1995, 9 mnd til :p - Har egentlig nettopp blitt 14, har bare trent i 2mnd :p

 

Spørsmål:

Avogtil når jeg løfter tungt så føler jeg smerte i tærene, foten. Det er akkuratt som tærene går opp på hverandre, noen som vet hvorfor?

Tor det er en slags krampe mellom tærne. Får det stadig vekk selv. Midlertidig løsning kan være å stå opp, prøve å stå på tærne og strekke seg, samt masere forsiktig rundt det området det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Ganske irreternde må jeg si :(, må nesten stoppe hele treningen begrun av denne krampen. Det kom under knebøyen og markløften, jeg var på 3 repetisjoen og hadde helt sikkert klart noen par til, og plutselig kom den karmpen så jeg måtte gi meg :(

Det skal hjelpe å drikke mye kalsiumrik mat og drikke.

Lenke til kommentar
Ganske irreternde må jeg si :(, må nesten stoppe hele treningen begrun av denne krampen. Det kom under knebøyen og markløften, jeg var på 3 repetisjoen og hadde helt sikkert klart noen par til, og plutselig kom den karmpen så jeg måtte gi meg :(

"Love the pain, and you'll get the gains!"

 

Nå er ikke krampe akkurat noe å kjimse av. Viss man fortsetter å presse seg selv om man har krampe kan man risikere at hele muskelen går til helvette.

Lenke til kommentar

Andre treningsøkt Uke 4 - 19 August 2009

 

Trening:

1x5 Markløft - 82kg

1x10 Dips - 3KG

2x10 Dips - 7KG

Chin ups - 8reps, 6reps, 6reps

1x10 Barbell Row - 38kg

1x10 Barbell Row - 40kg

2x10 Shoulder Press - 10kg

1x1 Markløft - 100kg (

, Elendig teknikk!!

1x5 Dips - 15kg (

)

1x1 Knebøy 90kg (

)

------------------------------------------------------------

Komentar:

Brukte jeg litt lang tid på å ta maksløft så det ble ikke så masse tid til shoulderpress og stående roing, brukte også en god del tid på snakke. Ellers helt grei økt, filmet noen ganger. Synest at jeg hadde ganske dårlig rygg form på markløft, og det skal ikke skje igjen. Glemte meg når jeg tok markløft :S

------------------------------------------------------------

Kosthold:

1,5 liter melk

6 skiver

chilleborn carre

50g mandler

6 ss olivenolje

protein shake

3 bananer

 

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Takk takk :)

 

ang knebøy;

Jeg måtte være sikker på at jeg klarte det, hvis ikke så måtte de to som stod ved siden av meg hjelpe meg med å komme opp med knebøyen.

 

Markløften var ikke god nei :( - Hadde en liten bulk i ryggen før jeg løftet, glemte å bulke inn bulken :p - Og det var litt slurv på slutten da jeg skulle ta skuldrene bakover :(

 

Er ganske sikker på at knebøyen var riktig, tar dype :)

 

Skal lage en til video når en filmer front på knebøyen, så dere får se teknikken.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Fortsett å trent sånn så blir du stor. begynte litt for sent selv, noe som har gjort at jeg er trenings narko nå :p men syke vekter du tar. etter hva du skriver (utenom filmene) har notert mange ting selv etter at jeg gikk opp 7 kilo i sommer =(

 

men det var da ikke bare fett :p i våres alder beveger vekta seg mye. bare min kan variere fra 78-86 på en dag. (muligens unormalt)

Lenke til kommentar
Fortsett å trent sånn så blir du stor. begynte litt for sent selv, noe som har gjort at jeg er trenings narko nå :p men syke vekter du tar. etter hva du skriver (utenom filmene) har notert mange ting selv etter at jeg gikk opp 7 kilo i sommer =(

 

men det var da ikke bare fett :p i våres alder beveger vekta seg mye. bare min kan variere fra 78-86 på en dag. (muligens unormalt)

 

Du har ikke begynt for seint idet helle tatt, egentlig litt for tidlig :p

80kg, det er bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...