Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FYI; Nå ser det komme et nytt kit for E-M5 som inneholder batterigrep og batterier ... til en grei pris!

Enig, dette var en veldig interessant pakke (som burde vært tilgjengelig fra starten av). Hadde de lagt med solblender også så hadde det vært akkurat det mange vil ha for å komme i gang med E-M5. Uansett gunstig pris i forhold til å kjøpe delene hver for seg.

Lenke til kommentar

Jeg er også positivt overrasket over min G3; sensor ytelsen var som ventet da jeg har hatt GH2 noen år nå. Men brukeropplevelsen er mye mer i min gate enn det GH2 er. Har stort sett brukt den med Sigma 30mm f/2.8 da det var tema for oktoberfesten; men håper å få brukt litt andre obektiver utover. Bl.a. 20mm f/1.7 som i følge Epp ikke er skarp ;) Har også tenkt å bruke ZD 25mm f/2.8 via adapter - den var trivelig på GH2, så den bør også være det på G3.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Det tilbudet på Olympus 40-150mm på Japanfoto for 999 kr er det for Olympus M.Zuiko ED EZ-M 40-150mm R ?

 

Står ikke R i teksten slik jeg leser på japanfoto ?

Det er R-utgaven ja. Jeg var på Japanfoto i haugesund og hentet mitt kit i går. Kul veske, fint objektiv og et helt greit 8GB klasse10 minnekort. Mer value for money skal du lete LENGE etter!

 

Fokusen var kjapp og fin med E-M5. ..., og stabilisatoren er jo med å gjøre det brukbart på nesten hvilken lukkertid som helst.

 

Ang IBIS'n i E-M5, så blir jeg stadig imponert. 25(50)mm, 1sek = skarpt. 14(28)mm, 3 sek = skarpt. ....... den er helt drøy. På filming er det jo helt sykt og. Voodoo?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er innfatningen i plastikk

Det er R-utgaven ja. Jeg var på Japanfoto i haugesund og hentet mitt kit i går. Kul veske, fint objektiv og et helt greit 8GB klasse10 minnekort. Mer value for money skal du lete LENGE etter!

 

Fokusen var kjapp og fin med E-M5. ..., og stabilisatoren er jo med å gjøre det brukbart på nesten hvilken lukkertid som helst.

 

Ang IBIS'n i E-M5, så blir jeg stadig imponert. 25(50)mm, 1sek = skarpt. 14(28)mm, 3 sek = skarpt. ....... den er helt drøy. På filming er det jo helt sykt og. Voodoo?

 

Er innfatningen i metall eller plastikk?

Lenke til kommentar

Jeg slo til på kittet selv også. :)

 

Mye for pengene, og hadde etter hvert uansett tenkt å kjøpe en telezoom.

Har ikke stort behov, men kjekt å ha til reiser.

 

Må si at det var utrolig lett, så for meg gjør det ingen ting at det er plastikk.

Har ikke testet det enda.

 

Det var 8GB minnekort selv om det stod 4GB i teksten (men 8GB på bildet).

Det eneste som irriterer meg er at det lokket til "kamera-enden", bare er en plast-cap som settes over (og muligens kan dette av i veska etc., altså ikke et skikkelig lokk..

 

(Nesten så jeg bestilte 20mm i samme slengen, men jeg ville helst hatt en 25mm med 2.0 eller bedre, men ikke like stort og dyrt som panasonic 25mm 1.4... Holder igjen også pga. det ikke er så rask fokus på det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...