Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av en eller annen merkelig grunn så har jeg ikke lyd lenger når jeg får en sms melding, er stille som i graven. Lyden står på max, det er lyd når jeg velger varslingstone, men når meldingene tikker inn så er det dødt som i graven.

 

Noen andre som har vært borti det?

 

Jeg hadde en varslingslyd, så skulle jeg bytte den til en annen en. Men den gamle lyden var der fremdeles, så tok jeg og slettet den lyden og nå er det ingen varslingslyd i det hele tatt.

Lenke til kommentar

fikk ny oppdatering idag :S

 

nå har jeg 1.1.31 flere som har fått den? noen som vet hva som er endret?

 

Radioprogramvare? Du bør se helt nederst på byggnummer for å se siste firmwarenummer. Skrev kort om forandringene på forrige side. Trodde ett lite øyeblikk at det hadde kommet en ny firmware ut av det blå!!!

 

Må du oppgradere denne oppgraderingen fra pc og mister du alle innstillinger og programmer du har installert på telefonen?

Lenke til kommentar

fikk ny oppdatering idag :S

 

nå har jeg 1.1.31 flere som har fått den? noen som vet hva som er endret?

 

Radioprogramvare? Du bør se helt nederst på byggnummer for å se siste firmwarenummer. Skrev kort om forandringene på forrige side. Trodde ett lite øyeblikk at det hadde kommet en ny firmware ut av det blå!!!

 

Må du oppgradere denne oppgraderingen fra pc og mister du alle innstillinger og programmer du har installert på telefonen?

 

Nei, i grunnen ikke. Men det kan lønne seg å ta en backup i tilfelle. Har enda ikke gjort det. I den siste oppdateringen du har lagt inn la SE inn ett backup-program du kan bruke.

Lenke til kommentar

Noen som får sendt MMS direkte etter å ha tatt ett bilde? Jeg får ikke opp kontakter i "til" feltet og må i såfall skrive inn nummeret direkte. Går jeg inn i mediascape og prøver derfra kommer kontakter opp slik de skal.

Hvilken vei holder du telefonen? Kontaktene kommer opp hvis du holder den stående, men ikke liggende.

Lenke til kommentar

Noen som får sendt MMS direkte etter å ha tatt ett bilde? Jeg får ikke opp kontakter i "til" feltet og må i såfall skrive inn nummeret direkte. Går jeg inn i mediascape og prøver derfra kommer kontakter opp slik de skal.

Hvilken vei holder du telefonen? Kontaktene kommer opp hvis du holder den stående, men ikke liggende.

Takk, det har du helt rett i!

Lenke til kommentar

Kan absolutt anbefale X10. Dette blir selvsagt veldig subjektivt, men for min del har den to store fordeler framfor andre(med ett unntak) android mobiler. Den har stor skjerm(4 tommer), og den har bra kamera(8mp)

 

I tillegg kommer oppdatering av android 2.1 i løpet av høsten eler no sånn, som vil forbedre den ytterligere.

 

Konklusjon: Er kamera og stor skjerm viktig for deg, så ville jeg gått for denne. Ellers har den mer enn verdige konkurrenter.

 

Edit: Ta med i vurderingen at du må skrive på skjermen, så hvis du skriver mye meldinger/epost kommer du til å bli meget frustrert hvert fall i begynnelsen.

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har samme "problemet" det jeg har finni ut av rundt dette, er hvis du taster litt på telefon med engang du har startet den opp (fra avslått tilstand) så vil sim kortet låses ganske kjapt. hos meg så skjer dette kun en gang etter jeg har slått på telefon (etter inntasting av pin kode første gang) mulig det er samme greia på din telefon også?

 

Nah, ikke samme problem. Hos meg skjer det som regel etter lengre tids bruk - f.eks. når den har ligget ubrukt hele natten. Mobilen min er mer eller mindre aldri slått av, så jeg tviler på at det er det som er problemet - derimot ser det ut til at den innimellom bare finner ut at den skal gjøre noe som gjør at PIN'en til SIM-kortet må tastes inn - jeg regner med at det som skjer faktisk er at telefonen rebooter etter en eller annen systemfeil - dør enkelte Android-baserte funksjoner, så må man jo taste inn koden på nytt - f.eks. IMEI-tingen, eller dialler, e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...