Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at det blir x10 på meg nå..

Lurer derfor på div ting:

 

Mange har byttet skjermtastaturet.. Går det å laste ned nytt? Har sett android program som gjør at hele sms-funksjonen likner på iPhone sin.. Funker dette programmet på x10?

Finnes det bedre musikkspillere man kan laste ned?

Hvordan "snarveier" har man til musikkspilleren? Kan man få musikkspilleren på "desktop" ?

Hvordan programmer mener dere man "må" ha til x10?

Og sist men ikke minst, hvor laster man ned programmer til X10!? Har sett rundt, men hvordan funker på x10? Android market har jo til mange forskjellige mobiler, hvordan vet jeg om det funker på x10 eller ikke?

 

Takk for svar folkens:)

Lenke til kommentar

Synes tastaturet på X10'en min er stress:(

Bommer ofte og nei jeg har ikke feite fingre.

Finnes det er lettere tastatur som feks iPhone/iPod sitt?

 

Piniz: Du laster ned programmer, spill osv fra Android Marked.

Helt likt alle andre Android-kjørende telefoner.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det blir x10 på meg nå..

Lurer derfor på div ting:

 

Mange har byttet skjermtastaturet.. Går det å laste ned nytt? Har sett android program som gjør at hele sms-funksjonen likner på iPhone sin.. Funker dette programmet på x10?

Finnes det bedre musikkspillere man kan laste ned?

Hvordan "snarveier" har man til musikkspilleren? Kan man få musikkspilleren på "desktop" ?

Hvordan programmer mener dere man "må" ha til x10?

Og sist men ikke minst, hvor laster man ned programmer til X10!? Har sett rundt, men hvordan funker på x10? Android market har jo til mange forskjellige mobiler, hvordan vet jeg om det funker på x10 eller ikke?

 

Takk for svar folkens:)

 

Astro

Barcode Scanner

Lookout

Apps Oranizer

audiomanager

Skyfire

Opera Mini

Advanced Task Manager

Doodledroid (shareware)

NetCounter

Android System manager

Liquid Fire Theme

Dictionary

google translate

Rock player

 

DIV. spill +++

 

Samt at Firefox og Worldmate SKAL (!) legges inn når de kommer ut.

 

Du kan se deg rundt på androidlib, android freeware. Bare bruk google så finner du mange. Du kan enten laste ned fra marked eller laste ned .apk-filene til dataen og føre over med usb-kabel. Bruk Apps Innstaler til å innstalere .apk filer som ligger på minnekort.

Lenke til kommentar

Hei

 

Hvordan får man lydbøker inn i "lydbøker" delen i mediascape? De jeg har et bare masse mp3 filer for hvert kapittel. Må jeg gjøre noe med filene før de legges inn, eller legge de i en spesiell mappe?

 

 

Det lurer jeg og på. Har aldri fått det til på SE sine tlf.

Lenke til kommentar

Nå har dama kjøpt seg xperia x10 i dag, og det er vel egentlig bare jeg som har brukt den så langt da ho er på jobb :-) Må si jeg liker den veldig godt, spesielt etter å ha fått HTC tastaturet som er myyyye bedre enn det som fulgte med!

 

Men har dukket opp et problem! Har prøvd å søke i tråden, men søkefunksjonen her er jo ikke akkurat den beste, søkte også litt på google, men fant ikke noe spesifikt om dette. Det som skjer er at den "rullgardina" ikke vil ned, hjelper heller ikke å trykke på meny for så å velge varslinger. Har oppdatert den via den innebygde oppdateringsfunksjonen. Hvis jeg drar noen snarveier/widgets på skjermen opp dit så går de finn helt opp til toppen, bakom og nesten over(virker det som:P) der vi tar tak i "rullgardina". Så det er vel ikke selve skjermen som ikke funker oppe der, det må være noe SW feil? Hjelper med en restart av telefonen, men da tar det ikke mange minuttene før den slutter å funke igjen.

 

Om jeg laster ned noe i market eller noe, så oppdateres det oppe der fortløpende så det er heller ikke i at selve "rullgardina" har hengt seg opp fullstendig.

 

noen tips?

 

 

 

EDIT: Glem det, fant ut at det var pga programmet fingerscanner ;) Rart, da dette ikke skjedde på min htc hero ;)

 

 

Mvh Olav B, G ;)

 

 

 

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Det heter HTC IME_MOD wink.gif Ligger ikke i markedet nei.

 

Jeg fulgte det som ble skrevet på side 71 i denne tråden:

 

Kjempenegativt:

 

-Dårlig tastatur (smått og fælt).

Løsning:

http://forum.xda-dev...d.php?p=5475283

 

1. Last ned high res

2. unzip de to .apk filene i en random mappe på x10

3. Bruk Astro, åpne opp filer, installer.

4. Gå på innstillinger, språk. Aktiver htc imo.

5. Nyt en helt ny telefon.

 

[...]

 

Edit: Glemte å si at alt annet er positivt, og jeg har sittet konstant med telefonen i 13 timer. Og den blir bare råere og mer personalisert! Løp og kjøp folkens!

 

Mvh Olav B, G wink.gif

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har nylig oppdatert telefon min X10 dum som jeg var så synkroniserte jeg opp i mot sony ericsson sin sync som ligger på telefon. problemet mitt er nå at jeg får ikke synkroniserte ting tilbake til telefonen, noen som har peiling på en enkel måte å fikse det på?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har nylig oppdatert telefon min X10 dum som jeg var så synkroniserte jeg opp i mot sony ericsson sin sync som ligger på telefon. problemet mitt er nå at jeg får ikke synkroniserte ting tilbake til telefonen, noen som har peiling på en enkel måte å fikse det på?

 

Hvordan feil får du? Har du internettkoblingen operativ?

Ser du dine kontakter når du logger inn her: http://www.sonyericsson.com/wportal/uss/promotion?lc=nb&cc=NO

 

Jeg har forøvrig kontaktet deres kundeservice om alt stopper opp og min erfaring var svar innen 14 timer.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har nylig oppdatert telefon min X10 dum som jeg var så synkroniserte jeg opp i mot sony ericsson sin sync som ligger på telefon. problemet mitt er nå at jeg får ikke synkroniserte ting tilbake til telefonen, noen som har peiling på en enkel måte å fikse det på?

 

Hvordan feil får du? Har du internettkoblingen operativ?

Ser du dine kontakter når du logger inn her: http://www.sonyericsson.com/wportal/uss/promotion?lc=nb&cc=NO

 

Jeg har forøvrig kontaktet deres kundeservice om alt stopper opp og min erfaring var svar innen 14 timer.

 

Jeg har brukt wifi nett hjemme, får bare opp av at det misslyktes. Var i kontakt med experia support, der fikk jeg bare beskjed om: Med smart telefoner så er det mange som ikke får dette til å fungere, men dem jobber hele veien med å forbedre seg. ikke noe hjelp å få utenom at jeg kan synce til en eldre sonyericsson telefon (som ikke er smart telefon) for så å synce til pc for til slutt å synce med X10.

Endret av zoartex
Lenke til kommentar

Jeg har brukt wifi nett hjemme, får bare opp av at det misslyktes. Var i kontakt med experia support, der fikk jeg bare beskjed om: Med smart telefoner så er det mange som ikke får dette til å fungere, men dem jobber hele veien med å forbedre seg. ikke noe hjelp å få utenom at jeg kan synce til en eldre sonyericsson telefon (som ikke er smart telefon) for så å synce til pc for til slutt å synce med X10.

 

Så tafatt svar, er det mulig.

 

Hmm, sjekket min egen nå, fikk heller ikke igang syncen. Samme issue som deg.

 

Får logget inn, valgt elementer som skal synces og syncen starter men drar aldri i gang.

 

Fant ikke noe direkte på SE sitt forum, ser hva jeg finner ut.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Madammen vurderer Xperia X10 som sin neste telefon. For henne er kamera meget viktig.

 

Selv har jeg ikke android telefon enda, men blir nok snart:) Må bare finne ut hvilken først :p

 

Men, uansett. Får man lastet ned en notebook eller liknende hvor man kan skrive notater, samt skype til x10? Dette er også meget viktig for henne. Hun driver på med maling og tegning, og trenger godt kamera dersom hun ser noe som gir henne inspirasjon, og en notatbok opp i mot det samme.

 

Er dere fornøyde med kameraet?

 

Og hvor lenge varer batteriet ved normalt bruk? Med andre ord ikke hvordan batteriet er de første dagene :p

Lenke til kommentar

Heisann

 

Madammen vurderer Xperia X10 som sin neste telefon. For henne er kamera meget viktig.

 

Selv har jeg ikke android telefon enda, men blir nok snart:) Må bare finne ut hvilken først :p

 

Men, uansett. Får man lastet ned en notebook eller liknende hvor man kan skrive notater, samt skype til x10? Dette er også meget viktig for henne. Hun driver på med maling og tegning, og trenger godt kamera dersom hun ser noe som gir henne inspirasjon, og en notatbok opp i mot det samme.

 

Er dere fornøyde med kameraet?

 

Og hvor lenge varer batteriet ved normalt bruk? Med andre ord ikke hvordan batteriet er de første dagene :p

 

Jeg er fornøyd med kameraet. Selvfølgelig er kameraet dårlig i dårlig lys, slik som alle andre mobilkamera, men i dagslys er kameraet veldig bra! :) Jeg var en av dem som opplevde ekstremt dårlig batterikapasitet i begynnelsen, til og med i flere uker, men nå varer mobilen i 3-4 dager med normalt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...