Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

noen som vet noe om skype for mobilen?

 

http://www.skype.com/intl/en-us/get-skype/on-your-mobile/skype-mobile/android/

Jeg sjekket denne såvidt, mener at appen var gratis men at det ville koste noe å ringe med den.

 

Jeg bruker Nimbuzz til å kombinere MSN, ICQ osv på mobilen. Der får jeg også lagt inn Skype.

 

Jeg har et noe slitsomt problem med mobilen - innimellom (ganske ofte) finner den ut at SIM-kortet skal deaktiveres, og siden den ikke på noen måte sier i fra om dette her, så ender det med at jeg ikke er klar over at mobilen er utilgjengelig frem til jeg faktisk skal bruke den til noe.

 

Noen som har opplevd dette problemet, evt. som har tips til hva det kan skyldes?

 

Jeg har også fått dette problemet, etter siste firmwareoppdatering. Har testet litt med taskkiller, og det ser ut til at å avslutte den nye "Backup and restore"-appen forårsaker dette. Er det mulig at denne appen starter automatisk når telefonen slås på, og at telefonen låses hvis Android fjerner appen for å frigi minne? Jeg har lagt den til i ignore-listen i min taskkiller, har ikke hatt problemer enda.

 

En annen ting, husker jeg feil eller var det link til Google Maps hvor bildet var tatt via Mediascape? Tar jeg feil, isåfall hvor er den? Eneste jeg får opp nå er koordinatene.

 

Jeg finner ikke denne snarveien i Mediascape. Men jeg finner den når jeg åpner bilder via MMS, mail e.l. Kan det være at standard android bildeviser støtter dette, men at Mediascape ikke gjør det? I så fall er det irriterende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erfaringer etter oppdatering:

 

+:

Ny pin-layout.

Nye klokker under "alarm".

Anderledes Media- og Timescape.

Backup.

Jeg fikk lov til å fjerne "Supernyheter".

 

-:

Simkortet blir låst av og til kort tid etter oppstart.

"Kjørende 100%" er fremdeles et problem.

Det skjer fremdeles noe rart med telefonen av og til, forskjellig hver gang :).

 

 

Ellers så sluttet "Spare parts" å fungere for en stund siden. Jeg fant heldigvis ut at man kan trykke *#*#4636#*#* for å få frem infoen om batterihistorikken, så jeg slipper å bruke det programmet lengre.

 

Batteriet fungerer meget bra så lenge man starter telefonen på nytt når man ser at den har hengt seg opp i "kjørende" (ikke går i dvale?). Jeg sjekker dette etter lading, da det ser ut til at det er dette som trigger dette problemet. Av og til skjer det også etter bruk av gps eller wlan også.

Lenke til kommentar

Hva er hemmeligheten for å bytte sang når det medfølgene trådløse bluetooth headsettet benyttes? Får musikk på det, men klarer pokker ikke bytte sanger, sette på pause osv..

 

Hvilket musikkprogram bruker du? Jeg har lagt merke til at det ikke funker med andre program enn mediascape :thumbdown:

 

Hos meg fungerer det fint med Spotify.

Lenke til kommentar

Simkortet blir låst av og til kort tid etter oppstart.

 

Har du prøvd å legge Backup & Restore i en ignore-liste i en taskkiller? Jeg tror denne appen er synderen.

 

Batteriet fungerer meget bra så lenge man starter telefonen på nytt når man ser at den har hengt seg opp i "kjørende" (ikke går i dvale?). Jeg sjekker dette etter lading, da det ser ut til at det er dette som trigger dette problemet. Av og til skjer det også etter bruk av gps eller wlan også.

 

Hvordan ser du om telefonen henger seg opp i "kjørende"? Jeg merker store forskjeller i batterilevetid fra lading til lading, kunne være interessant å se om det skyldes dette.

Lenke til kommentar

 

Har du prøvd å legge Backup & Restore i en ignore-liste i en taskkiller? Jeg tror denne appen er synderen.

 

Hvordan ser du om telefonen henger seg opp i "kjørende"? Jeg merker store forskjeller i batterilevetid fra lading til lading, kunne være interessant å se om det skyldes dette.

 

Jeg har ikke forsøkt det nei. Jeg har ikke sett den prosessen, men det er muligens fordi jeg har sjekket etter andre pin-inntasting hver gang.

 

Du ser den henger seg opp i "kjørende" ved å taste *#*#4636#*#*. Da dukker det opp en meny. Trykk på "Batterihistorikk". Om du der velger "Annen bruk" og "Siden sist uten strøm" så er den første "grafen" du ser prosesen "kjørende". Er denne på 100% så restart telefonen. Den skal falle relativt fort ned fra 100%. Min er normalt på under 10%.

Lenke til kommentar

Erfaringer etter oppdatering:

 

+:

Ny pin-layout.

Nye klokker under "alarm".

Anderledes Media- og Timescape.

Backup.

Jeg fikk lov til å fjerne "Supernyheter".

 

-:

Simkortet blir låst av og til kort tid etter oppstart.

"Kjørende 100%" er fremdeles et problem.

Det skjer fremdeles noe rart med telefonen av og til, forskjellig hver gang :).

 

 

Ellers så sluttet "Spare parts" å fungere for en stund siden. Jeg fant heldigvis ut at man kan trykke *#*#4636#*#* for å få frem infoen om batterihistorikken, så jeg slipper å bruke det programmet lengre.

 

Batteriet fungerer meget bra så lenge man starter telefonen på nytt når man ser at den har hengt seg opp i "kjørende" (ikke går i dvale?). Jeg sjekker dette etter lading, da det ser ut til at det er dette som trigger dette problemet. Av og til skjer det også etter bruk av gps eller wlan også.

 

 

Samt at det er umilig å skifte mellom menyer (android, ahome og crazyhome). Har ikke standard bakgrunn når skjermen aktiveres. Får opp den blåe.

Lenke til kommentar

Jaja, jeg TENKER at den ramlet ned hos MEG. Har du noen fornuftige erfaringer å komme med?

 

Hadde problemer en stund med å velge mellom hjem-skjermer samt at skjermspareren ikke var den jeg hadde som bakgrunn. Ellers vet jeg at noen har hatt problem med wifi. Fikk forresten problemet med at telefonen skrur seg av når batteriet havner under 30% i går.

 

Men, dette er en liten oppdatering så jeg tror ikke det mye nytt! Har enda ikke sett en changelog om oppdateringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...