Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan absolutt anbefale X10. Dette blir selvsagt veldig subjektivt, men for min del har den to store fordeler framfor andre(med ett unntak) android mobiler. Den har stor skjerm(4 tommer), og den har bra kamera(8mp)

 

I tillegg kommer oppdatering av android 2.1 i løpet av høsten eler no sånn, som vil forbedre den ytterligere.

 

Konklusjon: Er kamera og stor skjerm viktig for deg, så ville jeg gått for denne. Ellers har den mer enn verdige konkurrenter.

 

Edit: Ta med i vurderingen at du må skrive på skjermen, så hvis du skriver mye meldinger/epost kommer du til å bli meget frustrert hvert fall i begynnelsen.

 

Kamera er jo alltids kjekt å ha ;) Skrive på skjermen skal jeg da alltids overleve!

Tror jeg går for denne, når jeg får råd til å kjøpe den :D

Lenke til kommentar

Ehm. Har et lite problem. Dere vet når man skal åpne telefonen etter dvalr og slikt saa maa man slide den greien opp til høyre. Jeg greide naa aa skiftet side paa sliden! Sånn atnden naa er paa den andre siden alltså høyre og maa slide den opp til venstre!

Hva skjer? Hvordan får jeg den tilbake sånn som den var?:(

Lenke til kommentar

Ehm. Har et lite problem. Dere vet når man skal åpne telefonen etter dvalr og slikt saa maa man slide den greien opp til høyre. Jeg greide naa aa skiftet side paa sliden! Sånn atnden naa er paa den andre siden alltså høyre og maa slide den opp til venstre!

Hva skjer? Hvordan får jeg den tilbake sånn som den var?:(

 

Tak tak øverst på den og dra den over på andre siden :)

Lenke til kommentar

Hvordan fjernet du Moxier og tastaturene?

 

Og, funget one-click root med R2BA026?

 

Det er mange som ikke får til one-click root på telefoner med R2BA026. Siden jeg uheldigvis kom til å installere den oppdateringa i går, så prøvde jeg alle de andre løsningene for dette problemet uten hell. I siste forsøk prøvde jeg den fila som det lenkes til innledningsvis - og den virka :)

Jeg har en X10i som ikke er "branded", dvs. kjøpt fra Ludo uten noen operatørbinding.

 

Det ser ikke ut til at de mislykkede root-forsøkene har påvirka telefonen, og tilbakestilling til "unrooted" er like enkelt som å roote.

 

Etter at telefonen er rootet så installerer du "Titanium Backup". I det programmet kan du ta backup av alle apps og tjenester, men du kan også avinstallere dem. Pass på! Du kan avinstallere alt du vil, også de funksjonene som telefonen er avhengig av. Ikke ta livet av telefonen din, tenk deg om to ganger før du avinstallerer og sjekk og dobbeltsjekk at du ikke trykker feil. Jeg fjerna kinesisk og koreansk tastatur for å se at det virka, og fordi andre har bekrefta at det ikke skaper uventede problemer.

 

One-click root er en enkel måte for oss som ikke er drevne innenfor Androids indre liv å få roota telefonen, slik at vi kan installere programmer som krever dette. Det er også en grei måte å gi oss mulighet til å ta rotta på hele telefonen, så take care. :)

Lenke til kommentar

er det mulig å customize den slideren? Aldri likt den..

 

 

Vet ikke. Jeg synes det er greit med en tastaturlås, men siden jeg bruker opplåsingsmønster for å sikre telefonen, så hadde det vært greit å kunne velge én av disse funksjonene, i stedet for å måtte bruke både slider og mønster.

 

En annen sak er at jeg hadde foretrukket at slideren var horisontal og rett, slik den er på iPoden og X10 Minien min. Det er mulig at SE mener at ergonomien er bedre med buet slider når telefonen betjenes med én hånd, men hvorfor ikke legge inn flere valg og utforminger enn bare de to speilvendte alternativene vi har nå?

Lenke til kommentar

Finnes en del lock-screen programmer som erstatter den slideren.

 

:p

 

Jeg har søkt på kryss og tvers etter nyttige apps i Android marked, men aldri engang tenkt på at det sikkert finnes apps for dette også. For dem som ønsker telefonen helt fri for sliders, så fant jeg "No lock". Den fjerna imidlertid opplåsingsmønsteret også, kanskje ikke så rart når den heter no lock, så jeg leter videre. Takk for tipset uansett. :)

Lenke til kommentar

 

Ellers så kan jeg nå bruke min XPERIA X10 som et Wi-Fi hotspot. Jeg bruker et program som heter Barnacle WiFi Tether for det der. Har testet min iPod Touch via min XPERIA X10 når den er satt til å være et Wi-Fi hotspot, og det funker knall. Men dette programmet krever root da.

 

 

Nå har jeg roota telefonen med "One.click root", og håpet at jeg skulle få et tether-program til å virke på telefonen, men det ser litt dårlig ut. Jeg får crach når jeg prøver meg på Barnacle. Jeg har funnet en versjon som er laga for Android 1.6 og som ikke er laget spesielt for HTCs modeller. Det som da skjer er at WiFi slås av, og så får jeg meldingen om at den ikke finner wireless interface.

 

Kjenner du til dette problemet? Hvilken versjon av Barnacle WiFi Tether kjører du? (Nå ser jeg at jeg kjører det som heter WiFi Legacy, som er en litt eldre versjon av tether, fordi mange har hatt problemer med de siste oppdateringene).

 

Kan problemene skyldes at jeg uheldigvis oppdaterte til R2BA026, som visstnok skal ha noen problemer med nettopp WiFi?

 

 

Edit: Fant denne på Xperia X10 blog:

To get it working: Install from Android Market and launch. Press Settings –> Interfaces –> LAN. Type athwlan0 in the pop-up box.

 

Gjorde som de skriver, og nå virker det. :)

Endret av Gadgeteer
Lenke til kommentar

Jeg blir mer og mer usikker jo mer jeg sjekker opp ulike telfoner.

Hva skal jeg velge?

 

HTC Desire eller Xperia x10

 

 

Valget er muligens ikke enkelt, men sett deg evt litt inn i om mulig, hvordan X10 blir med Android 2.1 som blir levert innen 1 mnd. Selv har jeg X10 og er superfornøyd med tlf.

 

Review: HTC Desire vs Sony Ericsson Xperia X10

 

HTC Desire møter SE Xperia X10

 

Phone Face-Off: HTC Desire vs Sony Ericsson XPERIA X10

Lenke til kommentar

Hovedsaklig det som mangler i Xperia akkurat nå er Live wallpapers (de er animerte og interaktive) men Xperia har også større skjerm (den største blandt android telefoner tror jeg)

 

Live walls ble introdusert i Android 2.1 så jeg tipper det kommer på Xperia med nye update.

Jeg ville ventet til updaten var ute før jeg kjøpte noe.. Kanskje Xperia kan "drepe" desire :p

 

Ellers er det andre telefoner på horisonten.. F eks Droid 2 skal være bra.. Men den kommer vel senere.

Lenke til kommentar

kan noen bekrefte om denne støtter videosamtale? ikke det at jeg har bruk for det, men noen nettsider sier den har det, andre ikke...

og om den ikke støtter det, hva er så den svarte, runde tingen ved siden av mikrofonen da? en sensor?

Endret av alfi27
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...